معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای شدن طرح بازآفرینی شهری در سال جاری در فسا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت‌های فرسوده شهر فسا از اختصاص اعتبارات برای ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمیعیت خبر داد و گفت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده نوسازی می‌شود و قراره تا چهار سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

وی در ادامه با شرکت در جلسه بازآفرینی شهری که در فرمانداری فسا برگزار شد، افزود: این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ و پایان برنامه توسعه هفتم کشور ادامه دارد و برای ساخت این واحد‌های مسکونی در کلان شهر‌ها برای دوره ساخت هر واحد مسکونی بدون سپرده گذاری تا ۵۰ میلیون تومان و برای دیگر شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و مدت اجرایی ۲ ساله پرداخت می‌شود.

عشایری ادامه داد: اگر فردی متقاضی تسهیلات بیشتری باشد بعد از ۴۰ میلیون تومان، تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد نیز میتواند اخذ کند.

وی افزود: در این طرح که بیشتر بازآفرینی بافت‌های شهری و بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی است تلاش می‌کنیم که این طرح‌ها در نقاط مختلف کشور اجرایی شود و اولویت اجرای این طرح در استان فارس در شهرستان فسا با توجه به شرایط خاص و بافت‌های فرسوده آن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان اعتبارات طرح بازآفرینی در کشور را ۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ چهار هزار و دویست و چهل میلیارد تومان برای ساخت مسکن و ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم برای ساخت خدمات روبنایی و زیر بنایی در سال جاری است.

وی در ادامه سهمیه استان فارس در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری را ۲۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:: توزیع این اعتبارات بر اساس نیاز و شرایط هر شهر در اختیار استاندار فارس است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا هم گفت:: بیش از ۳۰۰ هکتار از وسعت شهر فسا را بافت فرسوده تشکیل داده که در حال حاضر ۸۰ هکتار در قالب ۸ منطقه شناسایی و کد بندی شده است.

کرمی افزود: برای اجرای این طرح بازآفرینی اولویت با منطقه شهرک شهید رجایی (اردوگاه) است که با مصوبه امروز عملیات اجرای در این منطقه از دهه فجر امسال برای ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی عملیاتی میشود.

برات شهردار فسا هم از اعلام آمادگی این شهرداری برای صدور پروانه ساخت تا دو طبقه به صورت برای افراد متقاضی در بافت‌های فرسوده به صورت رایگان اعلام کرد و افزود: با توجه به این که بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده قرار دارد امیدواریم مردم ضمن همکاری و مشارکت در اجرایی شدن هر چه زودتر این طرح اقدام کنند.
انتهای پیام/ب

اجرای طرح بازآفرینی شهری در فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار