محمدی: مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور را در مواد المپیکی برگزار کردیم

رئیس کمیته آب‌های آرام گفت: به خاطر اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم، مسابقات قهرمانی کشور را در مواد المپیکی برگزار کردیم.

محمدی: مسابقات قهرمانی کشور را در مواد المپیکی برگزار کردیمعلیرضا محمدی رئیس کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری مسابقات آب‌های آرام قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش بانوان گفت: بیست و چهارمین دوره‌ی مسابقات قهرمانی کشور در بخش آب‌های آرام در قسمت بانوان برگزار شد و این مسابقات انتخابی تیم ملی در رده بزرگسالان نیز محسوب می‌شود. در قمست جوانان نیز فقط مسابقات برای قهرمانی کشور بوده است. با توجه به اینکه سال آینده مسابقات کسب سهمیه المپیک را در پیش خواهیم داشت این مسابقات در مواد المپیکی یعنی مسافت‌های ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر برگزار شد.

او در مورد نتیجه این مسابقات در بخش بانوان گفت: در رده سنی بزرگسالان تیم گیلان عنوان قهرمانی را بدست آورد و تهران و توابع تهران رده‌های دوم و سوم رابه خود اختصاص دادند.
تهران و گیلان از پیشگامان قایقرانی ایران هستند

محمدی در مورد عوامل تاثیر گذار در ایجاد تفاوت بین استان‌های مختلف گفت: عوامل مختلفی در این نتایج تاثیرگذار است. استان‌های گیلان و تهران جزو بیان گذاران قایقرانی در ایران هستند و قدمت بالایی در این رشته دارند. اما استان‌های دیگر به مانند آذربایجان شرقی، همدان و یزد استان‌های نوپای این رشته در کشورمان هستند و چند سالی است که این رشته در این استان‌ها راه اندازی شده است.

او ادامه داد: موضوع دیگر هم بحث سخت افزار است که تاثیر مستقیم در آمادگی یک ورزشکار و نتیجه‌های که بدست می‌آورد دارد.

لیست نفرات دعوت شده به تیم ملی بعد از تشکیل کمیته فنی اعلام می‌شود

محمدی در مورد اعلام لیست تیم ملی آب‌های آرام بانوان گفت: مسابقات بخش بانوان به پایان رسیده است و نتایج مشخص شده است و حال باید با برگزاری جلسه‌ی کمیته فنی افراد برگزیده را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم. هنوز لیست نفرات انتخابی مشخص نشده است و نیاز است بعد از بررسی کمیته فنی این کار صورت گیرد.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم تا قبل از برگزاری مسابقات قسمت آقایان نفرات انتخابی بانوان را اعلام کنیم و این امکان هم وجود دارد که بعد از برگزاری مسابقات آقایان کمیته فنی تشکیل شود و هر ۲ قسمت را با یکدیگر اعلام کنیم. به دنبال این هستیم که هر چه سریعتر اردوهایمان را برگزار کنیم و با توجه به اینکه کمتر از یکسال مانده است تا زمان برگزاری مسابقات سهمیه المپیک، زمان را از دست ندهیم.

محمدی در مورد برگزاری مسابقات لیگ آب‌های آرام گفت: قبل از مسابقات سهمیه المپیک مسابقات لیگ کشورمان را خواهیم داشت که در ۴ مرحله برگزار خواهد شد و بعد از آن نیز اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد. برای سال بعد نیز به دنبال برنامه ریزی و تدارکت اردو‌های برون مرزی برای آمادگی بیشتر تیم ملی هستیم.

قایقرانی کشورمان در سالی که گذشت برنامه‌های فشرده‌ای برای مسابقات مختلف داشت

او درمورد فشردگی مسابقات قایقرانی در سال ۹۷ گفت: امسال کمی سال فشرده‌ای داشتیم و اولین سالی بوده است که در ۲ مسابقه بین المللی همزمان شرکت کردیم. در سال‌های گذشته زمان بازی‌های آسیایی دیگر هیچ مسابقه و رویداد بین المللی نداشتیم، اما امسال ما بلافاصله و کمتر از یک ماه بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان را داشتیم. المپیک جوانان آرژانتین نیز جزو مسابقات بود که در آن شرکت کردیم. یک مرحله از مسابقات لیگ هم برگزار شده است و هر موقع زمان مناسب ایجاد شود مراحل بعدی لیگ را برگزار خواهیم کرد.

محمدی در مورد مسابقات لیگ قایقرانی توضیح داد: مسابقات لیگ از ۲ مرحله رفت و ۲ مرحله برگشت تشکیل شده است. ۲ مرحله اول در ۶ ماه اول سال برگزار می‌شود که شامل ماده‌های سرعتی در مسافت‌های ۲۰۰ متر، ۵۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر برگزار می‌شود. ۲ مرحله برگشت ماده‌های استقامتی برگزار می‌شود که شامل مسافت‌های ۲۰۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر است.


بیشتر بخوانید:

مرگ پدر، ملی پوش قایقرانی ویتنام را به کشورش بازگرداند

ناصری: مسابقه تدارکاتی نداشتیم/ از حریفانمان اطلاعات کافی نداریم

اشرف: ماکت قایق اسلالوم را برای شروع تولید داخلی طراحی شد


انتهای پیام/

صحبت های محمدی در مورد مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار