خریداری 28 هزار تن سویا از کشاورزان اردبیلی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۸ هزار تن محصول سویا از کشاورزان اردبیلی خریداری شده و این روند در برخی از شهرهای استان همچنان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نوبخت، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: روند خرید سویا از کشاورزان در مناطق مختلف استان بخصوص در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد که در حال طی مراحل برداشت هستند، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ارزش مالی محصول خریداری شده از کشاورزان حدود ۶۵ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۱ میلیارد تومان از این مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: کل مبلغ کشاورزانی که تا تاریخ ۲۳ آبان ماه محصول خود را تحویل مراکز خرید دادند پرداخت شده و بقیه نیز ۵۰ درصد پول خودرا دریافت نمودند.

نوبخت گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مانده مطالبات سویا کاران درحداقل زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کالای خریداری شده به مرکز استان و استان‌های دیگر حمل می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۱۷هزار تن محصول سویای کشاورزان از مراکز خرید در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد حمل شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد محصول سویای استان اردبیل در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد کشت شده و ملاک دریافت محصول سویاکاران در مراکز خرید دریافت معرفی نامه از جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/ع

خرید سویا از کشاورزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.