گلوبال تایمز: چین در صورت خودداری کانادا از آزادی مدیر مالی هوآوی، انتقام خواهد گرفت

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین اعلام کرد در صورتیکه کانادا «منگ وانگ‌ژو» را آزاد نکند، باید منتظر انتقامی سخت باشد.

گلوبال تایمز: چین در صورت خودداری کانادا از آزادی مدیر مالی هوآوی، انتقام خواهد گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین اعلام کرد کانادا در صورتیکه منگ وانگ‌ژو، مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی را آزاد نکند، باید منتظر انتقامی به مراتب سخت‌تر از بازداشت یک دیپلمات سابق باشد.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین نوشت: منگ وانگ‌ژو با قرار وثیقه آزاد شد، اما کانادا باید اقدامات بیشتری برای پایان بخشیدن به این ماجرا از خود نشان دهد. در غیر این صورت چین قطعا اقدامات انتقامجویانه‌ای را علیه کانادا اتخاذ خواهد کرد.

این روزنامه همچنین به نقل از استادیار دانشکده روابط بین الملل نورمن پترسون دانشگاه کارلتون کانادا نوشت: چین ساکت نخواهد نشست. هوآوی یک شرکت ملی برای چین است و یکی از برندهایی است که پرچم چین را بالا برده است.

گلوبال تایمز همچنین به نقل از دیوید مولرونی، سفیر سابق کانادا در چین نوشت: چین و کانادا به احتمال زیاد شاهد یک توقف شدید در روابط سطح بالای خود خواهند بود و توانایی سخن گفتن در خصوص تجارت آزاد تا مدتی منتفی خواهد بود.

روزنامه گلوبال تایمز چین امروز همچنین در مطلبی دیگر نوشت کانادا باید از سلطه آمریکا دوری کرده و به منگ وانگ ژو آزادی غیرمشروط بدهد.

تهدید روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین برای اتخاذ اقدامی تلافی جویانه تنها یک روز پس از آن بیان می شود که مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی با قرار وثیقه ای به ارزش 10 میلیون دلار آزاد شد و تحت مراقبت 24 ساعته قرار گرفت و مجبور به پوشیدن پابند الکتریکی ردیابی و ماندن داخل ونکوور و حومه آن شد.

پیشتر، رسانه ها از بازداشت «مایکل کاوریگ» دیپلمات سابق کانادا در چین خبر داده بودند. همچنین رسانه ها امروز اعلام کردند پکن دومین شهروند کانادایی مقیم چین را بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار