ضریب ۳۲ درصدی اجرای طرح هادی در روستا‌های دلفان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ضریب بهره مندی شهرستان دلفان از اجرای طرح هادی سال گذشته ۲۳ درصد بوده که با اقدامات انجام شده اکنون به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان  اظهار داشت : طرح هادی در ۷۰ روستا از ۲۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اجرا شده است.

وی گفت: ۵۴ درصد جمعیت دلفان را روستاییان تشکیل داده اند به نحوی که ۴۳۴ روستا در این شهرستان وجود دارد و کار تهیه طرح هادی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آن به طور کامل انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت تهیه و اجرای طرح منظومه روستایی افزود: بر اساس مصوبات برنامه ششم توسعه، درکل کشور ۴۳ طرح منظومه روستایی تهیه شده که ۲ مورد آن متعلق به استان لرستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح‌های منظومه روستایی دربخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز و بخش زاغه خرم آباد تهیه شده و طبق برنامه ریزی انجام شده سومین طرح منظومه روستایی استان دربخش کاکاوند دلفان تهیه خواهد شد.

رضایی با اشاره به وظایف مشترک بنیادمسکن و ثبت اسناد درخصوص صدور سند روستایی افزود: تاکنون ۸۰ هزار جلد سند روستایی درسطح استان صادر شده که سهم دلفان حدود ۱۱ هزار فقره بوده و اکنون ۵۰ درصد از واحد‌های روستایی این شهرستان فاقد سند هستند.

وی با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن برای صدور سند روستایی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت درسطح استان اجرا شده که سهم روستا‌های دلفان ۲۰۰ هزارمتر مربع بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: با انجام اقدامات اساسی و همکاری دستگاه‌های مرتبط، میزان بهره مندی روستا‌های استان از طرح هادی از حدود ۳۲ به ۳۸ درصد امسال افزایش یافته است.

رضایی افزود: کار تهیه طرح هادی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که قابلیت اجرای این طرح را دارند انجام و ۳۰۰ طرح نیز بازنگری شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع یکهزار و ۵۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان طرح هادی دارند که این طرح در ۵۹۳ روستا و در قالب فاز‌های مختلف اجرا شده است.

وی میانگین بهره مندی از طرح هادی در کشور را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته با هم افزایی دستگاه‌ها ۲۷۳ طرح هادی در استان اجرا شد.

طرح هادی در ۵۹۳ روستای استان با اعتبار یکهزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

سه هزار و ۴۱۵ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/م

ضریب اجرای طرح هادی در روستا‌های دلفان به ۳۲ درصد رسید

برچسب ها: بافت فرسوده ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار