در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معضل کمبود تخت بیمارستانی در حاشیه پایتخت/ مجوز ساخت ۲ بیمارستان در جنوب تهران صادر شده است

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آمار پایین تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت در حاشیه شهر تهران معضل بزرگی است.

نسبت پایین تعداد تخت به جمعیت در حاشیه شهر تهران/ ساخت دو بمارستان بوسیله وزارت مسکن در شهرستان های ملارد و شهر قدس/ اخذ مجوز ساخت دو بیمارستان در جنوب تهرانمسعود ناصری پور رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: خوشبختانه میزان تخت‌های بیمارستانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سطح شهر تهران نسبت به قبل از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، مناطق حاشیه‌ای شهر تهران است و نسبت جمعیت به تعداد تخت در این مناطق اصلا خوب نیست و باید اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: ما در شهرستان‌های ملارد و شهر قدس اصلا بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نداریم، اما دو بیمارستان به وسیله وزارت مسکن و شهرسازی در حال احداث بوده در سال گذشته تحویل داده شده و متولی این مراکز درمانی وزارت بهداشت است که امیدواریم با بهره‌برداری آن‌ها وضعیت میزان تعداد  تخت‌ها نسبت به جمعیت بهتر شود.

ناصری پور تاکید کرد: در محدوده شهرستان شهریار بیمارستان امام سجاد در حال ارائه خدمات بهداشتی درمانی است، ولی متاسفانه با توجه به نسبت یک ونیم  تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفرشاخص در این شهرستان نیز وضعیت خوبی ندارد.

ساخت بیمارستان امام خمینی شهریار با کمک خیرین سلامت

وی اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی با کمک دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجمع خیرین سلامت در حال احداث است و امیدواریم که این بیمارستان در شهرستان شهریار تا سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد تا شاخص میزان تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت نیز بهتر شود.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: در شهرستان رباط کریم و بهارستان به ترتیب بیمارستان‌های امام حسین (ع) و حضرت فاطمه در حال ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم هستند، ولی نسبت به جمعیتی که در این شهرستان‌ها ساکن هستند؛ از نظر تعداد تخت‌ها دچار کمبود هستیم و شاخص خوبی در این ۲ شهرستان نداریم و به نظرم باید سرمایه‌گذاری خوبی برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی انجام شود.

بهره برداری از طرح توسعه بیمارستان فیروز آبادی 

وی ادامه داد: در جنوب شهر تهران ما مجوز ساخت سه بیمارستان را اخذ کرده‌ایم و در همین راستا طرح توسعه بیمارستان فیروزآبادی تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین دو بیمارستان شهدای یافت‌آباد و هفتم تیر برنامه‌ای جایگزینی مراکز درمانی دارند که کار‌های آن به تازگی شروع شده است و ظرف چند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

در مراکز درمانی مشکل توزیع نامناسب تخت‌ داریم

ناصری پور ادامه داد: علی‌رغم آنکه در سطح شهر تهران نسبت جمعیت به تخت از وضعیت خوبی برخوردار هستیم، ولی مهمترین مشکل توزیع نامناسب تخت‌ها در بین مراکز درمانی است، اما در محدوده حاشیه شهر تهران ما از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی دچار کمبود هستیم.

وی گفت: در شهرستان‌های قدس و ملارد که جمعیت ۷۰۰ هزار نفری را در خود جای داده‌اند باید بر اساس استاندارد‌های جهانی بیمارستان‌ها با هزار تخت مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی باشند، اما در حال حاضر فقط ۲ بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در این شهرستان‌ها در حال احداث است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار