مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات پیش رو برای طرح‌های نوین آبیاری در ماه‌های اخیر گرانی، ثابت نبودن قیمت و نبود لوله پلی اتیلن در استان بوده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ غلامی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات ماه‌های اخیر گرانی، ثبات نبودن قیمت و نبود لوله پلی اتیلن در استان بود، اما اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد نرخ‌ها نیز ثابت شده است.


وی با اشاره به نیاز ۹۰ میلیارد تومانی طرح‌های آبیاری نوین در خراسان جنوبی افزود: اکنون آبیاری نوین در سطح ۱۲ هزار و ۶۵۳ هکتار اراضی استان در دست اجرا است که برای تکمیل آن به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


وی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۵۴ هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین شده است.


غلامی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز سیستم‌های نوین آبیاری در چهار هزار و ۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شد همچنین طرح‌های مطالعاتی زیادی در این زمینه در دست بررسی قرار دارد.


وی افزود: امسال ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به استان ابلاغ شد که تاکنون ۲۷ میلیارد تومان این مبلغ تخصیص یافته است.


غلامی گفت: برای مقابله با خشکسالی، حمایت از کشاورزان و بهره برداران در صورت تامین اعتبار این آمادگی وجود دارد که طرح‌های بیشتری تهیه و به اجرا گذاشته شود و هیچ محدودیتی در این زمینه در استان وجود ندارد.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات ماه‌های اخیر گرانی، ثبات نبودن قیمت و نبود لوله پلی اتیلن در استان بود، اما اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد نرخ‌ها نیز ثابت شده است.
انتهای پیام/ب


۹۰ میلیارد تومان برای طرح آبیاری نوین خراسان جنوبی نیاز است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یکی از اهالی روستا
۲۳:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز الان تو روستای چهکند گل از توابع شهرستان خوسف جلگه ی ماژان واسه دو هزار متر شصت وهفت میلیون تومان از مردم بدبخت که هیچ درامدی ندارند به زور گرفتند تا این متراژ لوله گذاری بشه از طرفی در خیلی از روستاها با هزینه ی خیلی کمتر ودر خیلی از جاها رایگان انجام شده اما در این روستا که مردم بعد سالها خشکسالی واقعا درامدی از کشاورزی ندارند چرا باید این همه پول گرفته شود چرا که بعضی از افراد مجبور به فروش ملکشان یا مقداری ازان برای پرداخت این هزینه شده اند ایا واقعا این انصافه چرا بیخودی اعلام می شود که رایگان زمینهای کشاورزی در روستاها لوله گذاری می شود ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!