آیین تکریم و معارفه روسای سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برگزار شد

آیین تکریم مهندس لطف الله سیاهکلی رئیس پیشین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و معارفه سید محمد امامیان برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه روسای سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیونگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تکریم مهندس لطف الله سیاهکلی رئیس پیشین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و معارفه سید محمد امامیان با حضور علی عسکری رییس رسانه ملی، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات امروز (شنبه ۲۴ آذر) برگزار شد.

در ابتدا سیاهکلی گفت: من روستا زاده‌ای بیش نبودم. پدر و مادرم بی سواد بودند، اما پدرم تصمیم گرفت تا ما با سواد شویم. هیچ کس در پیشرفت من منتی بر من ندارد. من پیشرفت خود را حاصل تخصص و اخلاقم می‌دانم. اعتقاد دارم کارمند، دنباله روی مدیر است. اگر مدیر خوب باشد، کارمند هم خوب است. پس مدیران باید درست عمل کنند. خودم تلاش کردم که اخلاق مدار باشم و از آقای امامیان هم می‌خواهم دوستانه و مهربانانه و بر اساس تخصص و توان کارمندان با آنها رفتار کنند.

وی عنوان کرد: بعد از مدتی که در سازمان صدا و سیما کار کردیم، خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان با نگاه تخصصی و مدبرانه سخنان ما را شنیدند و راهنمایی مان کردند. ما علی رغم تبلیغ دشمنان معتقد هستیم که فضای مجازی مدیریت پذیر است. از بین ۱۴۲ متقاضی دریافت مجوز، به ۴۴ متقاضی مجوز داده ایم. اگر از من بپرسند در میان تمام دستاورد‌های بشر یکی را به عنوان سرآمد نام ببر؛ من در مقابل ساخت موشک و ... خواهم گفت فناوری اطلاعات و ارتباطات عالی‌ترین تکنولوژی بشر است.

او افزود: برای اینکه صنعتی که انسان تولید کرد که اینقدر بزرگ شد که انسان در مقابل صنعت کم آورد فضای مجازی تجارب اندیشه‌ها است. انسان امروز دیگر از صنعت نمی ترسد و صنعت در دست انسان است؛ چرا که نرم افزار بر سخت افزار قالب شده. نرم افزار یعنی اندیشه و فکر. برنده این میدان اندیشه برتر است؛ هر کسی اندیشه برتر داشته باشد، برنده است. ما اندیشه برتر هستیم، چون دین آخر را داریم. ما نباید از فضای مجازی هراس داشته باشیم و ما باید تولید محتوا کنیم؛ چرا که در محتوا و خدمات ضعیف هستیم. کشور ما از نظر دانلود اول است اما باید اینقدر تولید محتوا داشته باشیم که دیگران از ما دانلود کنند.

سیاهکلی بیان کرد: امروز صدا و سیما با فرمان مقام معظم رهبری یک گشایش رسانه‌ای ایجاد کرده است. ما به فعالان عرصه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی،  اجازه دادیم که به صورت قانونی فعالیت کنند و صدا و سیما حتی تبلیغ رایگان هم برای آنها انجام داده است. آینده خوبی را در این فضا می‌بینم. با همین رویکرد در آینده حدود ۵۰۰ رسانه را در کنار رسانه ملی خواهیم داشت و به جایی می‌رسیم که دنیا از ما دانلود کند. البته چه بخواهیم، چه نخواهیم تکنولوژی‌ها می‌آیند و می‌روند. صدا و سیما علی رغم قدرتی که دارد، امروز همچنان میدان دار است و نقشه‌های دشمنان را از بین می‌برد؛ با این حال باید بدانیم که تکنولوژی رادیو و تلویزیون در مقابل تکنولوژی جدید کهنه می‌شود و تلویزیون هم باید نو شود. تلویزیون ما باید خدمت محور باشد و و اگر فقط متوجه دانش و اطلاعات باشد، از نسل آینده رسانه که نسل اینترنت است، عقب خواهد ماند.

در ادامه امامیان رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت: این سازمان بدون همگرایی پیش نمی‌رود. در یک سال گذشته در دانشگاه ها حضور داشته و مشاوره های خوبی گرفتیم. این یک سال فرصتی بود تا متوجه شویم که حوزه تنظیم صوت و تصویر فراگیر حوزه رو به رشد و توسعه است. با حمایت دکتر علی عسکری جلساتی با مجامع بین المللی برگزار کردیم و متوجه شدیم بحث محتوا مسئله جدی است.

وی ادامه داد: دنیای امروز از تعارفات گذشته است. زمانی همه ادعای آزادی بیان می‌کردند، اما اکنون مسئله اصلی دنیا این است که چگونه فضای مجازی زندگی روزمره مردم را مختل کرده است. حداقل اتفاقاتی که امروز در فرانسه شاهد آن هستیم، ناشی از پدیده‌ای جدید به نام اخبار دروغ در فضای مجازی دارد. فضای مجازی زندگی روزمره مردم را دچار مشکل کرده و بدون تنظیم محتوا این وضع قابل حل نیست. ما نیازمند همراهی مسئولان، فعالان فضای مجازی، ناظران و فعالان اجتماعی در حوزه‌های تخصصی هستیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار