نرخ‌های عجیب پیشنهادی برای یارانه نقدی/ وعده جنجالی احمدی‌نژاد از کدام منبع مالی تأمین خواهد شد؟

رئیس جمهور دولت نهم و دهم اعلام کرد که می‌توان یارانه را تا ۹۱۰ هزار تومان افزایش داد، اما توضیح نداد که این مبلغ از کجا تامین می‌شود.

نرخ‌های عجیب پیشنهادی برای یارانه نقدی/وعده جنجالی احمدی نژاد از کدام منبع مالی تامین خواهد شد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یارانه‌های نقدی و حساسیتی که در مورد آن بین مردم وجود دارد موجب شده به ابزاری برای برخی مسئولان برای جلب رضایت مردم تبدیل شود، در حالیکه خودشان هم می‌دانند منابعی برای رشد رقم یارانه نقدی وجود ندارد و همین مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان موجود هم با کسری چند هزار میلیارد تومانی در سال همراه است. ارقام ۹۰ هزار، ۱۵۰ هزار و اخیرا هم نرخ ۹۱۰ هزار تومانی جدید محمود احمدی‌نژاد که هیچ منطقی برای آن اعلام نشده است، ‌به نظر می‌رسد بیش از آنکه بر مبنای علمی و کارشناسی باشد قصد فریب مخاطبان یارانه‌های نقدی را داشته باشد.

از سال ۱۳۸۹ که محمود احمدی‌نژاد قانون هدفمندی یارانه‌ها را به مرحله اجرا درآورد از همان ابتدا بر خلاف قانون عمل کرد و آنچه مصوب شده بود را در چارچوب قانونی اجرا نکرد.

طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از محل منابع ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انژری تا ۵۰ درصد برای توزیع نقدی و غیرنقدی بین مردم توزیع، ۳۰ درصد برای تولید و ۲۰ درصد هم برای بخش‌های عمرانی و هزینه‌های دولت تامین می‌شد، اما با توجه به اینکه از ابتدا پرداخت یارانه‌های نقدی همگانی و برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده بودند قرار داد در نهایت بیش از ۷۰ میلیون نفر در ماه یارانه دریافت کردند، این رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در ماه هزینه حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان روی دست دولت گذاشت و در نهایت در این سال‌ها مبلغی باقی نماند که صرف تولید، بخش عمرانی، بهداشت و درمان و یا تمامی بخش‌های مشمول درآمد هدفمندی یارانه‌ها شود.

براین اساس از سال ۱۳۸۹ تا کنون با توجه به پایه غلطی که از ابتدا گذاشته شده هموراه پرداخت‌های نقدی به معضلی برای دولت تبدیل شد.

با وجود انتقاداتی که در سال‌های اخیر در مورد رقم پرداختی یارانه‌های نقدی و افزایش آن از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان مطرح بوده، تغییری در آن ایجاد نشده است که عمده دلیل آن به نبود منابع و به ویژه حجم بالای یارانه بگیرانی است که غربالگری در مورد آنها انجام نشده و افزایش مبلغ یارانه برای جمعیت ۷۷ میلیونی هزینه هنگفتی به همراه دارد.

با این حال در این بین برخی مسولان فعلی و گذشته بر ارقام عجیبی تاکید دارند که عمده دلیلی این رفتار آنها را جذب مردم به سمت خود و رفتارهای پوپولیستی می‌توان دانست، چراکه نه راهکاری برای ایجاد منابع جدید دارند و نه برنامه‌ای برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد.

این در حالی است که به تازگی محمود احمدی نژاد - رئیس جمهور دولت نهم و دهم - اعلام کرده که "می‌توان یارانه نقدی را تا ۹۱۰ هزار تومان افزایش داد، گرچه وی توضیح نداده این مبلغ از کجا تامین می‌شود اما کافی است یک حساب سر انگشتی انجام دهیم تا مشخص شود این ۹۱۰ هزار تومان تا چه اندازه هزینه‌های سرسام‌آوری به همراه دارد.

یارانه ۹۱۰ هزار تومانی برای هر نفر که افزایش ۲۰ برابری یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را به همراه دارد در هر ماه هزینه‌ای بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان به دولت تحمیل می‌کند که در طول سال در مجموع به حدود ۸۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. ۸۴۰ هزار تومان میلیارد تومان به اندازه‌ای رقمی بالای برای دولت است که باید گفت کل بودجه سالانه کشور برای سال جاری حدود ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که از این رقم نزدیک به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان متعلق به دولت بوده و کشور را با آن در سال اداره می‌کند.

دولت در حال حاضر برای رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در هر ماه به همراه مبلغی که برای کمک به افزایش مستمری خانوارهای هدف می‌پردازد حدود ۴۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند که برای همین رقم برخی مسولان دولت روحانی روز پرداخت یارانه‌ها را برای تامین منابع مصیبت عظما اعلام کرده بودند.


بیشتر بخوانید:بهار احمدی‌نژاد در مسیر ناکجاآباد/ چرا رئیس دولت‌های نهم و دهم به جای پاسخگویی طلبکار است؟


براین اساس ۴۱۰۰ هزار میلیارد تومان ماهانه فعلی با ۷۰ هزار میلیارد تومان مورد نظر احمدی‌نژاد تا ۶۶ هزار میلیارد تومان فاصله دارد. درعین حال که برای کل سال در حال حاضر حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است که با یارانه ۹۱۰ هزار میلیارد تومانی این رقم به ۸۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و در این حالت تا ۸۰۰ هزار میلیارد کسری ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور سابق هرچند که توضیحی در مورد منابع اعلام نکرده است، اما ظاهرا دو راهکار برای تامین این ۹۱۰ هزار میلیارد تومان پیش رو دارد، یا اینکه باید قیمت حامل‌های انرژی را تا چند درصد افزایش دهد تا بتواند از محل قانون هدفمندی، یارنه نقدی ۹۱۰ هزار تومانی را بین ۷۷ میلیون نفر پرداخت کند یا اینکه تعداد یارانه‌بگیر را ده‌ها میلیون نفر کاهش دهد که البته جای سوال است که اگر وی امکان و قصد شناسایی و حذف یارانه بگیرها را داشت چرا در زمان خود نسبت به این موضوع اقدام نکرد؟

این بار اول نیست که محمود احمدی‌نژاد برای جلب رضایت مردم شعار یارانه‌ای سر می‌دهد و وی در زمان انتخابات ۱۳۹۶ ریاست جمهوری هم بحث یارانه ۲۵۰ هزار تومانی را مطرح کرد که با واکنش تند کارشناسان و منتقدان همراه شد.

اما استفاده از یارانه‌ها برای تحریک مردم تنها مختص به رئیس جمهور سابق نیست و برخی از نمایندگان مجلس نیز از یارانه‌های ۹۰ هزار و بیش از ۱۰۰ هزار تومانی هم سخن گفته‌اند در حالی که هیچ راهکار و منبعی برای آن پیشنهاد نکرده‌اند. از سویی دیگر دولت نیز در سال‌های اخیر با وجود تکالیف بودجه‌ای که برای حذف افراد پردرآمد داشته، کارنامه موفقی در این زمینه نداشته و بنا به گفته مدیران دولتی نگرانی از حذف نادرست و کنار گذاشتن افراد نیازمند برای پرداحنت یارانه موجب شده تا در یان رابطه محتاط باشند.

اخیرا نیز نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در رابطه همین اعلام مبالغ متفاوتی برای یارانه های نقدی به صراحت گفته بود که اگر قرار است مبلغ آن را افزایش دهیم ونظری دراین باره وجود دراد باید قیمت حامل‌های انرژی به عنوان منبع اصلی تامین یارانه نقدی افزایش یابد یا اینکه اگر کسی نظری در این باره دارد خود منبع آن را مشخص کند. وی در عین حال گفته بود که برای افزایش یارانه باید قیمت سوخت رشد کند که تورم خاص خود را به همراه دارد.

با این حال در شرایطی نظراتی متفاوتی برای افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی و از سوی افزایش قیمت حامل‌های انرژی از طرف مسئولان مطرح می‌شود که در این بین هیچ کسی راهکار مشخصی برای غربالگری حدود ۷۷ میلیون نفر یارانه بگیر مطرح نمی کند و ظاهرا قرار است همیشه این تعداد یارانه بگیرند و اگر برنامه‌ای برای رشد مبلعغ یارانه‌است تنها از محل افزایش منابع اجرایی شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۹
درود بر احمدی نژاد حتماً و بدون شک رای میاری بیا به داد ملت برس مرددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژاد پرداخت یارانه و اجرای مسکن مهر و صدها پروژه عمرانی و کلان را در دوره اش اجرا کرد به نظرم با توجه به نرخ دلار و تورم یارانه 900 هزار تومانی کاملا اجرایی و قابل باور هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با یه حساب سرانگشتی ( با تقریب ) یارانه با 45500 تومن در ماه برای کشور 3600 میلیارد هزینه دارد ولی روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر میشه که در ماه میشه 60 میلیون بشکه . حالا 60 میلیون بشکه ضرب در 56 دلار ، میشه 33600 میلیارد تومن در ماه . خب 3600 میلیارد کجا و 33600 میلیارد کجا . پس می شود یارانه رو افزایش داد . البته که بقیه درآمدها را حساب نکردم .
Iran (Islamic Republic of)
حامی احمدی نژاد
۱۲:۴۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
لطفا با توجه به این حساب ساده ی سرانگشتی یارانه را چند ده برابر کنید مگر نه اینکه این همه زحمت و دردسر برای توسعه مملکت برای اینست که ملت به رفاه برسد؟! به همین راحتی میشود به آن رفاه رسید
Germany
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
درود بر احمدی نژاد دلاور
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
جلوی اختلاسها گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
سلام در پاسخ به این هموطن باید بگم که محتوای آموزشی کتابها و تغییر نظام آموزشی که حساب نشده صورت گرفته روی میزان سواد دانش آموزان تاثیر سوء گذاشته بعپه علاوه وجود برنامه های مختلف تلوییزیونی و در دسترس بودن انواع تبلت و گوشی برای بچه ها دیگر فرصتی برای درس خواندن نگذاشته
سلام.من معلم نیستم معلمی راشغل نمیدانم الان درقرن جدیدهستیم همه والدین فوق دیپلم ولیسانس به بالاهستند فرزندم درمدرسه همیشه نمره14یا15میگرفت خودمان کمکشان کردیم نمره 18و19گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
جمعیت زیاد کلاسها رو در نظر بگیرید.شما فقط به بچه خودت درس دادی ولی معلم باید به چهل نفر درس بده.ازمایشها را انجام بده و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
این دیگه پرسیدن داشت نابغه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
خب پخش زنده ازشون بپرسین از کجا میاره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
از اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۱۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
بله میشود داد کشور ایران منابع درامدزیادی هست آقای احمدی نژاد میداند تا میگوید چرا با وی مناظر نمیکنند کشور و مردم زیر فشاره اقتصادی قرار دادند تورم بی کاری گرانی اینها از نشانه مسئولین هست .
Germany
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
مگر هدف مندی یارانه ها مصوبه مجلس نبود که دولتها موظف به اجرای آن بودند و دولت موظف به اجرای قانون است
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۳:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
بله مصوبه مجلس بود حالا اینها یک چیزی برای خودشون میگن
Iran (Islamic Republic of)
اا
۰۸:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
بابا یارانه رو زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
تقي
۰۷:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
اگر دست شماها بود همين مبلغ ناچيز را انجام نمي داديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
حقوق های نجومی رو قطع کنن، مصوبه مجلس رو در مورد شفاف شدن درآمد هاشون اجرا کنن.
اونوقت معلوم میشه که برای یارانه دادن به مردم یا هزار کار دیگه، پول هست یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۷:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژادبامسکن مهرهمه راخانه دارکرد _باامبولانس بین راهی بیماران رابه مقصدرساندتصادفی ها رارایگان کرد_درهرروستایک مدرسه ساخت _بااحیای دهیاری هاروستاهارامرمت کرد _بایارانه ناچیزپول مردم رابه خودشان داد
چه یارانه میدادندوجه نمیدادندگرونی هاتوسط سرمایه داان وکارخانه ها و...بوجودمی امدپس بهتراست یارانه رابدهندوچندبرابرهم بدهند میشششه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
سلام.من معلم نیستم معلمی راشغل نمیدانم الان درقرن جدیدهستیم همه والدین فوق دیپلم ولیسانس به بالاهستند فرزندم درمدرسه همیشه نمره14یا15میگرفت خودمان کمکشان کردیم نمره 18و19گرفتندبیشترمعلمان شغل دوم دارن بعدازظهرها خسته میشوند صبح بدون صبحانه خوردن به کلاس درس میروند قندخونشان پایین است نمیتوانند خوب مطالب درسی راتوضیح بدهند دانش آموزان چیزی یادنمیگیرن درهفته3روزمدرسه تعطیل است درسال3ماه جدا ویک ماه قبل وبعدازعید تعطیل هستند فقط8ماه درسال کارمیکنند میزان حقوق هرمعلم راباید انجمن اولیا ومربیان وشوراهای دانش آموزی تعیین کنند به معلم بودن شغل محسوب نمیشود بنظرم معلمان این قرن باسالهای اول انقلاب بسیارفرق دارن ماهیانه یک میلیون پانصد بیشترحقشون نیست باید هرمعلم 90درصد دانش آموزانش بامعدل20به کلاس بالاتربرون تاشغل محسوب بشود.پیشنهادمیشودیکماه مدارس تعطیل شوند حقوق به معلمان پرداخت نشود اگرمعلمی تعهدداد90درصد کلاس ودرسش با معدل20قبول میشود به اومثل سایرکارمندان حقوق داده شودپس ازتعطیلی مدارس وندان حقوق هرمعلمی حاضراست ماهیانه یک میلیون پانصدبگیرد بیاید درکلاس حاضرشود. چندنفرازبستگان درجه اول معلم هستند بعدازظهرها وایام تعطیل برای دانش آموزان مدرسه خود درکلاسهای پایین تریابالاتر برای دانش آموزان معلم دیگرکه دوست آنهاست کلاس جبرانی درمنزل خودگذاشته ماهیانه2برابر حقوق دریافتی ازدولت ازبابت ایجادکلاسهای جبرانی ازدانش آموزان پول وحقوق دریافت میکنند.خواهشا"شغل انبیاء رابه معلمان امروزی توصیف نکنیدآیا معلمان امروزی مثل انبیاء 1000اندی سال قبل دلسوزانه برای خدا درس میدهند باکدام ازخودگذشتگی شغلشان مثل انبیاست؟ درضمن بعدازاین مطلب مهم نیست معلمان نظر بدهندوبه مظلب من اعتراض نمایند چون خریدارنداره بهتراست چیزی ننویسندتاسروصدای دانش آموزان بلندنشودهمه ازاین نحوه درس دادن ناراضی هستند وظیفه آموزش وپرورش فرزندان به خانوادها محول شده.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
احسنت
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
واقعا جاي تاسف است براي بسياري از معلم ها
بچه ها دران بيسواد بار ميان
و معلمهاي كه 3 ماه تابستان تعطيلي به خاطر گرما وسرما تعطيلي بك ماه قبل از عيد وبعد از عيد تعطيلن همش دم از احقاق حق و حقوق ميزنند
كارمندان بيچاره از شب با اربا رجوع سروكله ميزنند تعطيلي هم ندارند و هيچكس فريادرسشان نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز شما فقط به بچه خودت درس دادی ولی معلم باید به چهل تا دانش اموز درس بده .در ضمن معلم درسش را میده این دانش اموز هست که باید تلاش کنه و تو خونه درس بخونه.تو کلاس فرزند شما اگه همه دانش اموزان نمره بدی بگیرند اونوقت مقصر معلمشون هست ولی اگه یه عده عالی یه عده ضعیف و متوسط بودن یعنی کار معلم خوب بوده.در ضمن در هر شغلی خوب و بد هست .و اینکه استعداد و هوش بچه ها هم با هم فرق داره.در ضمن کی گفته معلمان ارباب رجوع ندارن در حالی که هر روز با صدو بیست نفر دانش اموز و چند نفر اولیا برخورد دارند.تابستون اگه مدارس باز بود حتما معلمان مدرسه می امدند ولی وقتی بسته است دیگه تقصر معلم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
متاسفم برای همچین اولیا دانش اموزی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
دانش اموز خودش هم باید تلاش کنه وگرنه معلم تو کلاس چهل و چند نفره تو یک ساعت و نیم چیکار کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
برای شما متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
وظیفه اموزش و پرورش هم به عهده معلمان هست و هم اولیا.من اگه پسرم میره مدرسه تو خونه هم باهاش نباید درس کار کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
منم معلم نیستم ولی هر شغلی خوب و بد هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
با وجود جوانان زیرک و کوشای تحصیلکرده این آب و خاک که دارند از ناچاری مسافرکشی و کارگری میکنن، اون بچه هارو میذاره سر کار، من و شما حالا حالاها باید دنبال چندرغاز یارانه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
# ژن خوب
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
# ژن خوب
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۴۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژاد مرد عمل وکار هستش حرفی که بزنه مطمئن باشید انجام می ده 45000تومن زمان احمدی نژاد معادل 50دلار یعنی 800هزارتومن فعلی هستش پس مطمئن باشید حرف بی ربطی نزده
Iran (Islamic Republic of)
احد
۰۰:۲۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
قبلا بجای این یارانه 45 هزار تومانی از اولانقلاب مردم تمامی کالاهای اساسی را بصورت کوپنی دریافت میکردن بعلاوه از بنزین 80تومانی و قیمت برق و آب وگاز و سایر خدماتیارانه ای بهره میبردن گرفتن یارانه مساوی شد با حذف تمامی این خدمات وبالا رفتن قیمت نجومی تمامی اجناس مبلغ یارانه فقط از قیمت فروش بنزین تامین میشه تازه گاز هم بهش اضافه شدههر مبلغی که اقای احمدی نژاد بگه هم کارشناسی و هم منطقی .من هم باشم این مبلغ را میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
برگرد یایارانه را واقعی کن یا اصلا یارانه نخواستیم قیمتها راکاهش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
البته با یه حساب سرانگشتی میشه فهمید که میشود به هر نفر ماهانه سه میلیون یارانه داد نه چهلو پنج هزار تومان,چرا که ایران از نظر منابع نفتی،طلا،و دیگر معادن با ارزش جز غنی ترین کشورهای دنیاست،منتها اگه این مبلغ به مردم داده بشه,اونوقت اختلاس گران و نجومی بگیران از کجا جیبشون پر میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
حامی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
همانطور که کشورهای همسایه ایران که منابع کمترین و جمعیت برابر دارند پرداخت میکنند ما هم میتونیم. فقط اون وقت این بابک زنجانی ها و سلطان سکه ها و ب ژ و پ ر و.... را چکار کنیم خودش جای بحث دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژاد = عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
البته قبلاً معادل 50 دلار بوده و الآن هم باید 50 دلار بشه
Iran (Islamic Republic of)
پاک دست
۲۲:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اختلاسگران را بگیرید . پول یارانه دهها سال تامین می شه
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۲۲:۱۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
8 ساله که همه اجناس 3 تا 4 برابر شده ولی یارانه ثابته
دولت چند برابر پول یارانه رو از جیب ملت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۲:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام خیلی هم خوب میشه چرابرا مردم که میرسه ندارن مملکت انباشته شده ازثروت خدادادی حق مردمه ولو خیلی بیشتر بدن نوش جون مردم عزیز ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
شاید بد نباشه غیر از پروژه های بزرگ، اداره دولت رو به سپاه بسپارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
فقط سپاه...گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
افرين بر غيور مردان سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
از احمدی نژاد دعوت کنید تا بگه چطوری می تونن منابع یارانه نهصد هزار تومانی رو تامین کنه.
در هر صورت طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس، عملکرد حمدی نژاد با عملکرد هیچ دولتی قابل مقایسه نیست. یادتون نیست تو سفرهای استانی چقدر بودجه به پروژه های نیمه کاره میداد، همون زمان هم مخالفینش می گفتن از کجا میخواد بیاره؟!!! ولی آورد و داد.
اون زمان نفری ۴۵ دلار یارانه می داد، سر ملت هم منتشر نمیذاشت، تازه باید بدونیم یارانه از محل افزایش سوخت و سایر نهاده ها هست. الان نفری ۴ دلار میدن، منبع پرداخت هم پیش بینی شده، اونوقت کلی منت سر مردم میذارن.
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۲۱:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
به نظر بنده :
فلسفه هدفمندی یارانه این بود که منابع درآمدی کشور ازمحل فروش نفت ومالیات وغیره بین مردم ایران توزیع شود تا مردم خودشان مخارج زندگی رامدیریت کنند واز طرفی دولت دیگر یارانه یا به اصطلاح سوبسید روی کالاهای اساسی ندهد اگر این منطق را به رای مردم بگذارندهمه رای می دهند حالا حل این معادله برای هیچکس پیچیده نیست وراحت میشه فهمید که منابع تامین پرداخت یارانه از کجا باشد فقط یک منبع را به شما بگویم که اگر وجوهات حاصل از اختلاس وارتشا ونجومی بگیرهاو...............را جمع کنید تامین خواهد شد وحتی زیاد هم خواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
رئیس جمهور با احمدی نژاد مناظره کنه
Iran (Islamic Republic of)
بحرالعلومی
۲۱:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
روزی که احمدی نژاد یارانه رو شروع کرد دلار هزار تومن بود
یعنی چهل و پنج دلار
الان هم چهل و پنج دلار!
Germany
حمیدرضا
۲۱:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ایران اینقد ثروت داره پس اینا پولی نیست براش که بدن ب ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
بهتر اول خودش جواب بده چرا خودش نتونست افزایش بده؟و راه اختلاس و پول شوی و رانت بازی و... به همه یاد داد . الان شده دلسوز مردمی که از دیدگاه ایشون خار وخاشاک بیش نبودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
خودش تونست چطور نتونست؟؟۴۵ تومن اونموقع حکم ۱ م الانو داشت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
چرا منبعش جور نمیشه؟!
دلار 10000 و تورم 200 درصد و پراید 40 میلیون!
از همین منابع بالا اگر استفاده کنند 900تومن که هیچ نفری 2 میلیونم میتونن یارانه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
میشه خوبم میشه اینا به فکر خودشونن به فکر مردم نیستن اینشم کم کم هر دفعه به یه بهونه قطع میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
چیزی که اعیان است حاجت به بیان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
عیان یعنی آشکار صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
شما اجازه بدید احمدی نژاد بیاد میدان بزارید حرفشو ثابت کنه
اگر نتونست بعد بگید نمی تونه !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۲۰:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اگر جلو اختلاس ها گرفته شود و قیمت پراید۷میلیونی که شده ۴۸میلیون بیاد قیمت اولیه میتوان بجای ۴۵۵۰۰تومان ۱۰۰۰۰۰۰میلیون تومان یارانه افزایش داد.
Iran (Islamic Republic of)
ejr
۲۰:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
آقای احمدی نژاد راست گفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دکتر محمود احمدی نژاد هر چی که باشه لااقلش راست حسینی میاد توضیح میده و مناظره می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
بنزین 100تومنی شد 1000 تومن نان 13 تومنی 150 تومن چرا نمیشه فقط جنبه می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۰:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
امام علی علیه السلام، هر روز بیت المال را به مستمندان خود می داد و بعد از آن می شست و بعد 2 رکعت نماز شکر هم می خواهند!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۰:۳۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
کوتاه بیا همون 8سال و هنوز هضم نکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اقاچطورپول واسه حقوق صدویادویست میلیونی بعضی اقاهاهست وباعث تورم نمیشه ولی وقتی به افرادفقیرمیخوان چیزی بدن باعث تورم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژاد هدفش رضایت خدا است ودر رضایت خدا عدالت وایمان است
Germany
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
میشه خوبم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ماکشور پولداری هستیم اما یک عده سرمایه ها رو مال خودشون میدونند یارانه اگه 1000 تومن هم که باشه برای اونها مصیبت عظماست.یارانه910هزار تومن حق مردم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
هر ریس جمهور اگر توانا باشد در همان چهار سال هم میتواند کشورش را بسازد
Iran (Islamic Republic of)
احمد انصاری کارشناس حسابداری
۲۰:۱۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام
با نظر دکتر احمدی نژاد موافقم
براحتی امکان پذیر است
ما باید حامل های انرژی رو ب قیمت منطقه افزایش دهیم
مثل قیمت بنزین باید در ایران و ترکیه یکی باشد
قیمت بنزین ما باید از بنزین در افغانستان و پاکستان گران تر باشد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۱۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
این اولین بار نیست احمدی نژاد این حرفا رو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ولی از شوخی گذشته ، درمان سو مدیریت کشور ، تقسیم بیت المال بین همه نیست. ممکن است دادن 900 هزار تومان رایانه ، عوارضش 7 ، 8 سال بعد معلوم شود. راهکار این است که فقط کافی است مدیریت اصلاح شود. و مسئولان مرتکب اشتباهات مسلم نشوند. برای مقابله با استکبار فقط به 4 یا هشت سال نگاه نکنیم. اقتصاد 20 و 30 ساله را در نظر بگیریم بلکه هم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سال ۸۹یارانه۵۰دلار بود الان همون دلار رو بدن پس میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
هیچ وقت اون چهار سال اول دوره احمدی نژاد را فراموش نمیکنم خیلی خوب باوجود تمام دشمنی های داخلی و خارجی اداره کرد متاسفانه در دوره دوم اون فتنه که چندین ماه کشور را درگیر کرد کار براش خیلی سخت شد اما باز خوب ایستادگی کرد متاسفانه عده ای که منافع نامشروع دارن با احمدی نژاد مخالفت میکنن اما ایشان هم باید دور ادمهایی مثل مشایی و بقایی را خط بزند این ادمها به اعتبارش ضرر میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ترجمان
۲۰:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
زمان احمدی نژاد قیمت مسکن خیلی بالا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
مسکن مهر که اومد ..نصف مردم خونه دار شدن که..
Iran (Islamic Republic of)
مردم بدبخت
۱۹:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
چرا نمیشه،این کشور مال مردمه نه کسی دیگه،حق مردم ایران از این ثروت خیلی بالاتراز این حرفاست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
خداوند ان شاءالله این مرد را حفظ کند...................
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۹:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژاد منحرف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
وا یعنی چی
United States of America
فلانی
۱۹:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اشکالی نداره یارانه به ما ندید بدینش به اقای زنجانی و خاوری وووو تا ببرنش اون ور اب
United States of America
فلانی
۱۹:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اشکالی نداره یارانه به ما ندید بدینش به اقای زنجانی و خاوری وووو تا ببرنش اون ور اب
Iran (Islamic Republic of)
منتظران
۱۹:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
عالی گفته احمدی نژاد دردل امریکا ترس ووحشت انداخت اون کسی بود که امریکا ییها گفتند اگر احمدی نژاد بیاد امریکا اوباما رامیخوره دولت با گران کردن دلار کسری بودجه راجبران میکند درامد مردم با ریال هزینه بادلار شده دولت اگه راس میگه یارانه را هم با دلار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اگر قرار بود احمدی نژاد بگوید که از کدام منبع این پول را تامین می کند که به خود دولت می گفت.مسولین الان باید این ابتکار رابدست بگیرند و راهی پیدا کنند. مشکل مردم را حل کنند. والا احمدی نژاد زمان ریاست جمهوریش هرکاری که بنفع مردم بود انجام می داد.
United States of America
علی
۱۹:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
خود احمدی نژاد گفته بیایید تا بگم پولها کجاست، از خودش بپرسید چگونگی تامین وجه اش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
یارانه 1000000تومانی شدنی هست به شرطی که اقتصاد مملکت رو مدیران دولتی بدهند دست سپاه اداره کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
بدن به سپاه
Germany
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
فامیلها و اختلاسگران را از دولت بیرون کنید بعد می بینید که می شود
United States of America
علی
۱۹:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اون یارانه برای زمان خودش پولی بود ولی الان ارزشش 7 هزارتومنه نه 45 هزار تومن. با محاسبه نرخ تورم.
Iran (Islamic Republic of)
جواد حسيني
۱۹:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
تنها مردي بود تو دولتمردا كه ديديم - درود بر احمدي نژاد تنها مرد منجي دولت ايران در سايه مقام معظم رهبري
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۹:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
تو ایران اینقدر ثروت هست که بهر نفر بیش از 910هزار میرسد
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۹:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
تو ایران اینقدر ثروت هست که بهر نفر بیش از 910هزار میرسد اگر غارت گران بیتالمال بگذارند این همه نفت طلا ومسموس و.....
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۳۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اگر واقعا پرداخت یارانه ها معضل برزگی برای دولت هستش و نبود منابع رو بهانه می‌کنند پس تامین حقوقهای نجومی برای یک عده خاص و خورده خرجی ها و وام‌های میلیاردی ژن های خوب، منابعش از کجا تامین میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۹:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
مسئول مرفه هیچ گاه درد من معلم ندار رو نمی دونه ، با دکتر احمدی نژاد موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۲۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دمت گرم دکتر عزیز حامی محرومان و پیشرفت دهنده جامعه.دکتر احمدی نژاد عزیز دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۹:۲۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
آخر این قضیه چه چیز عجیبی دارد مگر یکبار انجام نشد شما وعده می دهی رئیس جمهور می شوی چهار سال اول می گویی دارم مقدماتش را فراهم می کنم توی دو سال آخر اقتصاد مملکت را شخم می زنی اجرا می کنی می گویی بزرگترین جراحی اقتصادی تاریخ ایران انجام شد دو سال آخر از زیر سنگ هم شده می توانی این پول را بدهی بعدا کسانی می آیند این سنگ را از ته چاه در می آورند شاید هم نیاورند
Iran (Islamic Republic of)
agahi90.ir
۱۹:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
عجبا عجبا
United States of America
علی
۱۹:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
الان این مقاله داره میگه همه ی مشکلات برمیگرده به 45 تومنی که به مردم میدن !!!! در حالی که چندین 45 تومن دیگه ای که با افزایش قیمت باید به مردم داده میشد ندادن ... کجا خرجش کردن چرا شکوفایی اقتصادی نشده ؟؟ اوضاع بدتر از قبل شد .. مطمعن باشید اگه به مردم میدادید اوضاع بهتر از الان بود .... غیر قانونی هم باشه کار این دولت هست که چند مرحله از هدفمندی رو اجرا کرد یک ریال هم به یارانه قبل اضافه نکرد ...
Iran (Islamic Republic of)
سجاد علی پور
۱۹:۱۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
وقتی اقای احمدی نژاد حرفی میزنه راهشم بلده.
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
آفرین...حداقل ثابت کرده میتونه!!!
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۹:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دولت هاوظیفه دارندشرایط رابرای همه مردم طوری فراهم کنندکه مردم خودشان اقتصاد رابچرخانند واگردولت درآمدی ازمنابع ملی دارد آن را نیز درقالب وام های کم بهره دراختیارتولید قرار دهد ومملکت ازمحل تولید ومالیات برتولیدومصرف بچرخد،متاسفانه اکثرماها چون تصورمان این است نفت وگاززیادی داریم،پس باید دولت آنها رابفروشد وبه مردم بدهد که این روش درهیچ کشور پیشرفته ای وجودندارد نتیجه این کارهایی که درچندسال گذشته ،تورم افسارگسیخته است ولی عملکردمسئولان وناکارآمدی درحوزه اقتصادی طوری شده،که ماازراه حل هایی دفاع کنیم که به نادرست بودن آن واقفیم ومی دانیم که این راه به ناکجاآبادختم می شود،اگرمن جای دولت بودم سیاسی کاری نمی کردم ودراولین فرصت یارانه ها راقطع می کردم ومگراعضای کمیته امداد وبهزیستی وپول یارانه رابه اشتغال وازدواج جوانان می دادم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
پس خدارو شکر شما جای دولت نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اقای احمدی نژاد درست گفته با قطع حقوق نجومی بگیرها و بریدن دست اختلاسگران از بیت المال حتی یارانه را بیشتر هم میشه به ملت داد.چرا همیشه جوری وانمود میکنین که دولت بودجه نداره ؟؟؟!!!!چطور برای نجوومی بگیرها و اختلاسگران و اقازاده ها بودجه هست برای ملت بی نوا نیست ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! احمدی نژاد حامی قشر فقیر دوستت داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
چرا،که،نشه اگر جلوی اختلاس بعضهارابگرن یک ملیون هم میشه ،،،چرا مناظره نمیزارن
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۹:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
رئیس جمهور باید با درد مردم آشنا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
چرا مناظره بین احمدنژاد و یکی از سخنوران قدر دولت فعلی رو نمیزارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۸:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دکتر احمدی نژاد به داراشدن مردم معتقد است و اینکه مردم ثروت خودشان اگر بهای حاملهای انرژی آزاد شود هم جلوی قاچاق گرفته می شود و هم مبالغ مابه التفاوت بین همه ی مردم ایران از فقیر و غنی توزیع می شود این عین عدالت است منتها مجلس و کشور به بهانه رونق تولید و خدمات دولتی و غیره و همچنین به بهانه اینکه توزیع یارانه نقدی موجب افزایش نقدینگی در دست مردم و بالا رفتن تورم می شود همواره مانع اجرای عدالت می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
والا ما صدامون به این مسئولان نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
با 45هزارتومن پول پنج تا نوشابه است دارین نفتمون رو بشکه بشکه با دلار بالا میفروشین نفت تو خاورمیانه گران شده چه برسه جهانی نفت مال ماست حق ماست مانباید تویه گرانی دست و پا بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
یاعلی که ایکاش شمشیرت بود
۱۸:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
هرچی بدبختی میکشیم از دولت 8 ساله او است !
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۸:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
احمدی نژاد نباید خودسرانه عمل میکرد و همین کار رو خراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
محبوب مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
این نظر کارشناسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
همیشه درقلب مردم ضعیف جای دارد وتنها کسی بود که طرفدار واقعی ضعفا بود وجای خالیش به شدت احساس میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
جهانگیری معاون اول گفته بود که پول نداریم برا یارانها بعد مشخص شد حقوق چندصد مدیر برابری میکنه با یارانه همه مردم کشور،پول هست خیلی هم هست چون مدیریت ندارن کی باید تاوانشو بپردازه؟معلومه جیبی خالی مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
خدا نگهدارش باشد عمرش طولانی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اگر عدالتی باشد ...اختلاسی نباشد . گرانفروش نباشد .. نجومی نباشد .. خیلی چیزهای دیگر
بخصوص انصاف .. تولید باشد.. ضعف در مقابل استکبار نباشد .. بخش خصوصی سالمی باشد ... وووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اگر یارانه را افزایش بدهند اونوقت دیگه چیزی برای اختلاس گرا باقی نمی مونه یه کم منطقی باشیم نون اختلاس گرا رو آجر نکنید وا لا دولت راضی به این ظلم در حق اختلاسگرا نیست مگه اونا زن و بچه ندارند مگه اونها ژن برتر نیستند باید برتری داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۲۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
گل گفتی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
اختلاس ها و پولها و سکه ها مظلومین و بقیه مفسدین را توزیع کنن دو برابر رقم 840 هزار میلیارد میشه
جناب آقای احمدی نژاد درست میگه
تازه حقوق های نجومی پیشکش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
الف
۱۸:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
درود بر شرف احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
دیگه کسی برای حرفای احمدی نژاد ارزش قائل نیست
۱۲