رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

رفع تصرف 2675 هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان/پیشگیری از تصرف اراضی دولتی در دستور کار قرار دارد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 2675 هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای حفاظت از اراضی سیستان و بلوچستان گفت: طبق گزارشات متولیان امر شورای حفاظت که عملیات رفع تصرف اراضی دولتی را انجام دادند از ابتدای سال تا‌کنون 2 هزاران و 675 هکتار از اراضی دولت در عرصه منابع طبیعی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در استان رفع تصرف شده که حدود هزار هکتار مربوط به سه ماهه سوم بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت 91 حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز در اراضی منابع طبیعی استان حفر شده بود که پلمب و مسلوب و المنفعه شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به دو برابر هم برسد.

حمیدی ادامه داد: در تصرفات اراضی، عملکرد سازمان‌ها و نهادهای دولتی مد نظر است که نظارت‌ها را گسترش دهند و اجازه ندهند اراضی دولت توسط افراد سود جو تصرف شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از تصرف اراضی دولتی در دستور کار قرار  دارد گفت: روند تصرف غیر مجاز اراضی به نسبت سال‌های گذشته کمتر شده است و از تمامی مردم استان تقاضا داریم با توجه به اینکه منابع موجود در استان هم اراضی و  آب مربوط به دولت و آحاد جامعه است، هرکس قصد استفاده دارد باید از طریق قانونی اقدام کند تا کارهای کارشناسی انجام شود.

حمیدی گفت: تصرف غیر قانونی اراضی موجب می شود مردم بعدها هزینه‌های زیادی را متحمل شوند به همین دلیل مراجعه کنند به سازمان‌ها و مراجع ذیربط مراجعه تا بتوانند از خدمات استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین افراد سودجویی که همیشه هستند و اقدام به تصرف غیرمجاز می‌کنند نیز معرفی شوند تا برخوردهای قانونی با آنها صورت گیرد

وی در زمینه منازل مسکونی سازمانی که در اختیار کارکنان دولتی قرار می‌گیرد نیز گفت: طبق مقررات سازمانی واگذاری این زمین‌ها خلاف ضوابط است  و در همین راستا کارگروهی در استان  شکل می‌گیرد  تا این موضوع نیز پیگیری شود و این منازل بسته به شرایط در اختیار برخی از کارکنان قرار گیرد در غیر اینصورت منابع بیت المال باید در اختیار بیت المال قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

رفع تصرف 2675 هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: دادگستری ، دادستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار