نیکی نصیریان بازیگر نقش آهوی بانوی عمارت:

خانم پانته‌آ پناهی‌ها چند سال پس از من کارشان را شروع کردند/ من هم مانند آهو در آروزی طبابت بودم

بازیگر سزیال «بانوی عمارت» معتقد است هیچکدام از نقش‌هایش به اندازه نقش «درسا» در سریال «بزنگاه» دیده نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «نیکی نصیریان» بازیگر نقش «آهو» مجموعه «بانوی عمارت» را اولین بار زمانی که پنج سال بیشتر نداشت در مجموعه «بزنگاه» رضا عطاران در سال ۸۷ در نقش «درسا» به خاطر داریم. این بازیگر کوچک و با استعداد در طول این ده سال در مجموعه‌های «خسته‌دلان»، «زمین ‌انسان‌ها»، «مسافران» و چندین فیلم سینمایی از جمله «باغ قرمز»، «به دنبال خوشبختی»، «دونده زمین»، «میگرن»، «من و زیبا»، «به دنیا آمدن» و یک تئاتر و یک نمایش‌نامه‌خوانی و در دوبله فیلم «گذشته» اصغر فرهادی بازی داشته است. او این شب‌ها بار دیگر با بازی قابل‌توجه در نقش «آهو»، نقش یک دختر روستایی را بازی می‌کند که اندیشه‌های بزرگ در سر دارد و با شجاعت مثال‌زدنی تسلیم جبر روزگار نمی‌شود. به این بهانه با نیکی نصیریان بازیگر نوجوان و با استعداد «بانوی عمارت» به گفت‌وگو پرداختیم.

خانم پانته‌آ پناهی‌ها چند سال پس از من کارشان را شروع کردند/ عکس کارنامه‌ام را در اینستاگرام گذاشته‌ام/من هم مانند آهو در آروزی طبابت بودم

*چطور شد که در پنج‌سالگی برای بازی در نقش«درسا» سریال «بزنگاه» انتخاب شدید؟

-این نقش اولین کاری بود که من در آن بازی داشتم و خیلی اتفاقی از طریق یکی از آشنایان به آقای رضا عطاران معرفی شدم. در طول این ده سال هم در کارهای مختلفی در سینما، تئاتر و تلویزیون بازی داشتم اما انگار هیچ‌کدام به‌اندازه «درسا» دیده نشدند، چون اغلب فکر می‌کنند من در این ده سال کار نمی‌کردم.

**شاید نقش‌ها به پررنگی نقش «درسا» نبودند. در طول این سال‌ها به کلاس بازیگری رفتید؟

-نمی‌دانم. در این یازده سالی که بازی می‌کنم کلاس بازیگری اصلاً نرفتم. معمولاً در کارهایی که بازی داشتم کارگردان‌ها نقش را باهام تمرین می‌کردند.

**حضورتان در مجموعه «بانوی عمارت» چطور اتفاق افتاد؟ و چگونه برای ایفای این نقش انتخاب شدید؟

-واقعیت این است که مثل کارهای دیگر ابتدا به کارگردان معرفی شدم. در حقیقت برای حضور در «بانوی عمارت» به آقای حمیدنژاد کارگردان این کار معرفی شدم و از آنجایی که ایشان را به خوبی می‌شناسم و نسبت به کارهایشان شناخت داشتم، بعد از آن بدون اینکه فیلم‌نامه کار را بخوانم بازی در نقش «آهو» را قبول کردم.


بیشتر بخوانید:بازیگرانی با دستمزد‌های ۳۰ هزار تومانی/ اینجا از مازراتی خبری نیست!


**نقش «آهو» از نقش‌های محوری این مجموعه است، حتی در ابتدا نام سریال نیز «آهو» بود. این نقش نیاز به تمرین زیادی داشت.
-بله. ابتدا اسمش «آهو» بود اما بعد از این که بازیگران انتخاب شدند نام مجموعه به « بانوی عمارت» تغییر کرد و داستان عوض شد.

**پس شخصیت آهو حضور پررنگ و موثری در سریال خواهد داشت؟

-قرار بود که اینطور باشد و نقش «آهو» نیز بیشتر از این بود ولی در ادامه کمتر شد.

**حدود یک سال سر تصویربرداری این کار مشغول بودید. در این مدت با توجه به اینکه محصل هستید به درستان لطمه وارد نشد؟

-هفت ماهی مدرسه نرفتم، به همین خاطر از کارنامه‌ام عکس گرفتم و در اینستاگرامم منتشر کردم تا همه ببینند که با وجود نرفتن به مدرسه نمراتم خوب است و تمام تلاشم را کردم که حضور در سریال مانع از درس خواندنم نشود.

**خانواده مخالفتی با این شکل کار نداشتند؟ اینکه هفت ماه به مدرسه نروید و مدام سر پروژه باشید؟

-نه اصلاً. خیلی کمک می‌کردند. الآن سال دهم هستم اما معدل سال گذشته‌ام که بیشتر سال را سر تصویربرداری بودم ۱۹.۸۸ شد.

خانم پانته‌آ پناهی‌ها چند سال پس از من کارشان را شروع کردند/ عکس کارنامه‌ام را در اینستاگرام گذاشته‌ام/من هم مانند آهو در آروزی طبابت بودم

**این یعنی اینکه شما برای بازیگری هم برنامه دارید. برای آینده خود در بازیگری چه چشم‌اندازی دارید؟ می‌خواهید این حرفه را در دانشگاه هم ادامه بدهید؟

-نه اصلاً. من در رشته تجربی درس میخوانم و می‌خواهم در آینده در دانشگاه رشته داروسازی را بخوانم. البته حرفه بازیگری را دوست دارم و حتی می‌خواهم در کنارش کارگردانی هم انجام بدهم اما این‌ها را به‌عنوان شغل دوم در نظر دارم.

**ارتباطتان با نقش «آهو» چطور بود؟ آیا از این شخصیت تاثیر هم گرفته‌اید؟

-بله، از جهات مختلف خیلی شبیه بودیم. هر دو می‌خواستیم طبیب شویم. آهو تا حدود زیادی به چیزی که می‌خواهد می‌رسد و از حقش دفاع می‌کند و دختر شجاعی است، من هم همین روحیه را دارم و از این لحاظ شبهات‌های زیادی داریم.

**در این کار بازیگران باتجربه زیادی بازی دارند. برای رسیدن به نقش «آهو» کارگردان و بازیگران چقدر شما را هدایت کردند؟

-خانم پانته‌آ پناهی‌ها چند سال پس از من کارشان را شروع کردند و به خاطر دارم در کار آقای کمال تبریزی ایشان منشی صحنه بودند و من در آن کار بازی داشتم. بعد بازیگری را شروع کردند و در این مسیر خیلی هم پیشرفت کردند. آقای حمیدنژاد در کارشان خیلی جدی هستند و حتماً آن چیزی که می‌خواهند باید انجام شود. البته در عین‌حال که وسواس دارند با آرامش و خونسردی که دارند کار را پیش می‌برند. ایشان تنها کسی بودند که در این‌یک سال با من همکاری کردند تا نقش آهو به این شکل که می‌بینید بیرون بیاید.

**به‌عنوان یک بازیگر نوجوان فکر می‌کنید در کارهای سینمایی و تلویزیونی چقدر نقش برای بازیگران نوجوان وجود دارد و اجازه دیده شدن به این قشر را می‌دهد؟

-خیلی کم. مخصوصاً در سریال‌ها. در سینما نقش اول بازیگر نوجوان داشتیم که بازی خیلی خوبی داشتند و دیده شدند ولی در سریال‌ها، نویسندگان خیلی کم برای بازیگران نوجوان نقش می‌نویسند. این درحالی است ‌که نوجوان‌های با استعداد خیلی زیاد هستند، هم آن‌هایی که مثل من از کودکی بازیگری را شروع کردند و با این حرفه آشنا هستند و هم نوجوان‌هایی که محصل هستند اما استعداد دارند و می‌توانند به‌عنوان چهره جدید معرفی شوند.

**از زمان پخش«بانوی عمارت» پیشنهاد کار جدید داشتید؟

-بله در این مدت خیلی پیشنهاد بازی داشتم اما نمی‌خواهم مثل سال گذشته از درسم عقب بیافتم. حالا کمی زمان بگذرد یکی از نقش‌هایی که بیشتر دوست دارم را انتخاب می‌کنم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.