رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات جاده‌ای در جلسه کمیسیون عمران مجلس بررسی شد

رئیس کمیسیون عمران از بررسی مسئله تصادفات جاده‌ای در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبرداد.

بررسی اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات جاده‌ای در جلسه کمیسیون عمران/پیشنهاد نمایندگان برای کم شدن قدرت موتور  پرایدمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، اظهار کرد: نقش شبکه امداد جاده‌ای در کاهش خسارات تصادفات با دعوت از باقری لنکرانی رئیس شبکه تحقیقاتی سلامت در حوادث ترافیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق آمارهای ارائه شده 300 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای معلول شده‌اند که 30 درصد از آن به دلیل تصادفات ناشی از استعمال الکل بوده است.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: تقریبا 46 درصد فوتی‌ها بعد از سانحه جاده‌ای اتفاق می‌افتند، روزانه 45 نفر در جاده‌ها کشته و هزار و 600 نفر معلول می‌شوند، به عبارتی دیگر گویا هر دو روز یکبار یک هواپیمای مسافربری در کشور سقوط می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران بیان کرد: فرهنگ‌سازی نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای ایفا می‌کند، همچنین برخی از نمایندگان حاضر در کمیسیون در ادامه جلسه پیشنهاد دادند که به دلیل ناامنی خودروی پراید باید از قدرت و شتاب موتور آن کاسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار