نارضایتی عربستان از رویکرد کنگره آمریکا در قبال بن‌سلمان

عربستان تصویب دو قطعنامه ضد سعودی در سنای آمریکا در مخالفت با جنگ یمن و دست داشتن بن‌سلمان در قتل روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را مداخله آشکار در امور داخلی خود عنوان کرد.

نارضایتی عربستان از رویکرد کنگره آمریکا در قبال بن‌سلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، عربستان تصویب دو قطعنامه ضد سعودی در سنای آمریکا در مخالفت با جنگ یمن و دست داشتن محمد بن‌سلمان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشته شد، را محکوم کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود عنوان کرد.

عربستان در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر شده، مواضع مجلس سنا را بر پایه "ادعا‌های واهی" برشمرده و گفته این ادعا‌ها باعث تضعیف نقش منطقه‌ای و بین‌المللی ریاض خواهد شد.

عربستان در بیانیه خود همچنین قطعنامه‌های سنا را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور خوانده و تاکیده کرده است که با تعرض به سران حکومت از جمله پادشاه و ولیعهد کاملا مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

با این حال، عربستان در ادامه‌ی این بیانیه، روابط خود با آمریکا را "استراتژیک با پیوند‌های عمیق سیاسی، اقتصادی و امنیتی" توصیف کرده و بر تعهد خود بر توسعه روابط با واشنگتن تاکید کرده است.

سنای آمریکا هفته گذشته (اینجا) با اکثریت آرا، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، را عامل ترور خاشقجی معرفی می‌کند. سناتورهای آمریکایی همچنین به طور همزمان قطعنامه دیگری را تصویب کردند که خواهان پایان دادن به حمایت واشنگتن از ریاض در جنگ یمن است.

انتهای پیام/

عربستان قطعنامه‌های ضد سعودی سنای آمریکا را محکوم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
نه این خواهد شد و نه آن.....تمام این حرف وحدیث ها هم بین آمریکا و عربستان دعوای زرگری است همین و بس.....................
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
نه این خواهد شد و نه آن.....تمام این حرف وحدیث ها هم بین آمریکا و عربستان دعوای زرگری است همین و بس.....................
آخرین اخبار