قاسمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت:با توجه به وضعیت مساعد تولید، کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا وجود ندارد.

روز/ کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا وجود نداردارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار ماهی شب یلدا اظهار کرد: با توجه به وضعیت مساعد تولید، کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی و فرآورده های آن در بازار ارتباطی به تولیدکننده ندارد، افزود: اشکال در نحوه توزیع و سودجویی دلالان در مواقعی که بازار با افزایش تقاضا روبروست، از مهم ترین علل گرانی ماهی به شمار می رود.

قاسمی افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت ماهی در بازار شب یلدا را منطقی دانست و گفت: فروش با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی دلالان است که اتحادیه برای تنظیم بازار کاری از دستش بر نمی آید چرا که ابزارهای نظارتی در دست دولت‌ است.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت ماهی ارتباطی به کمبود تولید ندارد


مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: اگرچه قیمت ماهی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار ۱۰۰ درصد رشد داشته است، اما تولیدکنندگان‌ به سبب افزایش هزینه های تولید تنها ۳۰ درصد قیمت خود را بالا بردند.

وی در پایان‌ توزیع محصولات شیلاتی در غرفه های میادین میوه و تره بار از سوی تولیدکنندگان را تنها راه حل کنترل بازار اعلام کرد.

انتهای پیام/

افزایش  ۵ تا ۱۰درصدی قیمت ماهی در شب یلدا منطقی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار