وکیل مدافع پرونده شاکیان سکه ثامن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انجام یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از طریق سایت سکه ثامن/ اقدام قابل توجه اتحادیه طلا و جواهر در این پرونده

کوهپایه‌زاده آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن را تشریح کرد.

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع پرونده شاکیان سکه ثامن در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن اظهار کرد: بعد از اینکه متهم ردیف اول پرونده از کشور فرار کرد و مأموران امنیتی، وی را به کشور بازگرداندند، پرونده در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای تهران مفتوح و تحت رسیدگی قرار گرفت.

یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از طریق سایت سکه ثامن/ اقدام قابل توجه اتحادیه طلا و جواهر در این پرونده

وی افزود: به دلیل اینکه شکات پرونده سکه ثامن بیش از ۶ هزار نفر است، مقرر شد پرونده‌های شکایت از سایت سکه ثامن از سراسر کشور جمع آوری و تجمیع و در تهران به آن‌ها رسیدگی شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: از تاریخ ۹۷/۰۹/۲۴ به دستور بازپرس پرونده همه شکات در روز‌ها و ساعت‌های مشخص برای ارائه توضیحات، اسناد و مدارک به شعبه بازپرسی احضار شدند.

کوهپایه زاده گفت: شکایت مالباختگان از متهم تحت عنوان کلاهبرداری و تسهیل مال از طریق نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی کشور مطرح و ثبت شده است.

وی بیان کرد: متهمان پرونده با اخذ پروانه کسب الکترونیک و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته بودند اعتماد و توجه مردم را به خود جلب کنند، همچنین هر روز تبلیغ سایت سکه ثامن در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران وجود داشت و همین مجوز‌ها و تبلیغات مهم‌ترین عامل در جلب اعتماد مردم به سایت سکه ثامن بود.

یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از طریق سایت سکه ثامن/ اقدام قابل توجه اتحادیه طلا و جواهر در این پرونده

این وکیل دادگستری گفت: متهم ردیف اول پرونده که یک جوان ۲۹ ساله است، با کمک مجوز‌های قانونی و عدم نظارت مراجع ذی‌صلاح موفق به کلاهبرداری از تعداد زیادی از افراد شده است.

کوهپایه زاده بیان کرد: در خصوص اتحادیه طلا و جواهر تهران بر حسب وظیفه‌ای که دارد باید بر واحد‌های صنفی زیر مجموعه خودش کنترل، نظارت و بازرسی داشته باشد و از بروز هرگونه تخلف جلوگیری کند که این موارد در خصوص سایت سکه ثامن انجام نشده است و حتی بار‌ها این سایت متخلف در سایت اتحادیه طلا و جواهر تبلیغ می‌شد به طوری که بسیاری از مراجعات به سایت سکه ثامن از طریق سایت اتحادیه طلا و جواهر انجام می‌شد.

وی افزود: بعد از ثبت پرونده در دادسرا و شکایت و اعتراضات به اتحادیه طلا و جواهر از سوی مالباختگان؛ اتحادیه طلا و جواهر تهران در یک اقدام قابل تأمل سعی می‌کند آدرس اینترنتی خود را که برروی تابلوی اتحادیه درج شده بود، حذف کند و در نهایت اقدام به حذف سایت خود و راه‌اندازی سایتی جدید می‌کند که این مسئله دلیلی واضح برای وجود تخلف است.

این وکیل دادگستری گفت: در اقدامی دیگر مسئولان اتحادیه طلا و جواهر تهران انتساب سایت قبلی که در آن سایت سکه ثامن تبلیغ می‌شد را به این اتحادیه انکار کردند.

کوهپایه زاده تصریح کرد: اطلاعات دریافتی از سایت رتبه بندی الکسا نشان می‌دهد بیشترین ارجاع به سایت سکه ثامن از طریق سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران انجام شده است.

یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از طریق سایت سکه ثامن/ اقدام قابل توجه اتحادیه طلا و جواهر در این پرونده

این وکیل دادگستری بیان کرد: نکته دیگر اینکه اتحادیه طلا و جواهر تهران مطلع بوده خرید و فروش سکه و طلا بدون مجوز بانک مرکزی نه تنها خلاف است، بلکه دارای وصف مجرمانه نیز هست.

وی افزود: براساس مصوبه ۹۱/۰۴/۱۲ شورای امنیت کشور که با هدف ساماندهی سایت‌های خرید و فروش تصویب شد، مسئولیت اعطای نماد اعتماد الکترونیک به کسب و کار‌ها به مرکز توسعه تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صمت داده شد که این مرکز باید بر روی حسن اجرای سایت‌های خرید و فروش الکترونیک نظارت می‌کرد.

کوهپایه زاده با بیان اینکه تبادلات بانکی سایت سکه ثامن از درگاه‌های پرداخت پول انجام می‌شد که این درگاه‌ها تحت نظارت بانک مرکزی است، گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از طریق درگاه سایت سکه ثامن انجام شده است که به نظر می‌رسد بانک مرکزی هیچ نظارتی بر روی این حجم زیاد از تبادل پول نداشته و اگر بانک مرکزی به موقع عمل می‌کرد، شاهد تشکیل این حجم پرونده نبودیم.

این وکیل دادگستری بیان کرد: دستگاه قضایی در این پرونده بدون اغماض با تمام عوامل تخلف برخورد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد محمدی
۰۰:۴۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
مسولین باید پاسخگو و پیگیر گرفتن حق مالباخته ها باشن..تا کی مردم باید چوب بی تدبیری و کم کاری ادارات و مسولین رو بخورن..ما گول این تبلیغات و مجوزها رو خوردیم..اینجوری میخان دولت الکترونیک درست کنن؟؟بابا بدادمون برسید..بدبخت شدیم..مشکلات زباد داریم..یکی صدامون ذو به گوش این مسولین برسونه..بداد ملت مظلوم ایران برسید..
Iran (Islamic Republic of)
ضا
۱۶:۲۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من تمام زندگیم تو سایت ثامن از دست رفت
پول برادرم،خواهر و مادرم رو من اورده بودم سایت
پول خودم بکنار
شرمنده اونا هم شدم
لطفا پیکیری گردد تا ما به پولمون برسیم
Netherlands
علیرضا
۱۳:۵۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سلام ..اتحادیه طلا بایدپاسخگوباشد
Netherlands
خشایار
۱۳:۲۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سلام .اتحادیه طلا بایدپاسخگو باشدتاکی میخواهند بگویند...لطفارسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۱۲:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ممنون از اطلاع رسانی

لطفا پیگیری مستمری داشته باشید

تعداد زیادی از سرمایه گذاران سایت با تبلیغات گسترده سایت اتحادیه طلا و جواهر و با اعتمادی که به اعطای نشان ها و نماد های الکترونیکی صادر شده وارد معاملات در سایت ثامن شده و تمام دارایی خود و حتی با دریافت وام های بانکی مشغول فعالیت در سایت ثامن بودند که امروز تمام سرمایه خود را از دست داده و متضرر شده و از نظر روانی و جسمی دچار مشکلات فراوانی شده اند

پس از دستگیری متهم ردیف اول امید میرفت هرچه سریعتر مشکل برطرف شده و مالباختگان به حق و حقوق خود برسند
ولی علی رغم دستور صریح مقام معظم رهبری بر تشکیل دادگاه های ویژه و تسریع در رسیدگی ها ، شاهد طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده مذکور هستیم

با وجود دسترسی کامل پلیس فتا به اطلاعات سایت چه نیازی به دعوت تک تک شکایت کنندگان به تهران و حسابرسی وجود دارد ؟
همه واریزی ها ، برداشت ها ، موجودی طلا و سکه کاربران در سایت ثبت شده و موجود است.

بازم تشکر از اطلاع رسانی و پیگیری موضوع
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سایت سکه ثامن وابسته به اتحادیه طلا تهران بوده و اکثریت مالباختگان از طریق سایت اتحادیه با سکه ثامن آشنا شدند.
France
امیرحسین
۱۲:۲۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
سلام
لطفا پیگیر این موضوع باشید اگه واقعا به فکر مردم هستید ...
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد ح
۱۲:۱۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام
مراجع مجوز دهنده و نظارت کننده باید پاسخگوی اهمال و کم کاری خود در بررسی و نظارت بر مصیبتی به نام سکه ثامن باشند. نباید چوب کم کاری عده ایی را مردم بخورند
Iran (Islamic Republic of)
علی چراغی
۱۲:۱۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام ، این آقای نامحترم محمد ولی که مثلا رییس اتحادیه هست مگه کاری غیر از این داره که باید نظارت مستمر داشته باشند مگه نباید به قول خودش بعداز هفت سال سایت که به نام اتحادیه بوده متوجه میشد و نظارت میکرد که تخلفی صورت نگیره ،چرا هنوووز نظاره گره فعالیت بدون مجوز برخی سایتها نظیر ، سکه سرمایه هستن ،بخدا تمام این کارها داره آگاهانه صورت میگره و اتفاق نیست
Germany
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
در مشکل ایجاد شده سکه ثامن رییس اتحادیه طلا باید پاسخگو باشد
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام

لطفاً پیگیری کنید
آخرین اخبار