۱۶۱ هزار هکتار از وسعت استان کرمانشاه تحت مدیریت محیط زیست

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ۱۶۱ هزار هکتار از وسعت استان معادل ۶.۷ درصد تحت مدیریت محیط زیست است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۱ هزار هکتار از وسعت استان معادل ۶.۷ درصد تحت مدیریت محیط زیست است، گفت : برخی از این مناطق ارزش اکولوژیک خود را از دست داده‌اند و نیازی به اینکه تحت مدیریت محیط زیست باشند، نیست.

وی گفت : از سوی دیگر مرز‌هایی که برای این مناطق تعریف شده مانع از انجام اقدامات توسعه‌ای و صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و ... در این محدوده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان از پیگیری برای جابجایی این مرز‌ها خبر داد و افزود: درخواست لازم برای این امر به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

یاوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در تمام کشور بیش از ۱۰ درصد وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست است و ما هم باید به میانگین کشور نزدیک شویم.

وی ادامه داد: با حذف برخی مناطق که ارزش اکولوژیک آن‌ها کمتر است، درخواست داریم مناطق دیگری که اکنون تیراندازی و شکار ممنوع هستند به مناطق تحت مدیریت اضافه شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: این مناطق شامل تالاب هشیلان، امروله و دالاخانی، نواکوه، زله‌زرد و قروایز است که اکنون ارزش اکولوژیک و تنوع گیاهی و جانوری غنی دارند.

به گفته یاوری، این موضوع باید به تایید استان و در نهایت به تایید سازمان محیط زیست برسد که تاکنون موافقت اولیه با تعدادی از این مناطق اعلام شده است .

 

 

انتهای پیام/د

برخی از مناطق ارزش اکولوژیک خود را از دست داده‌اند

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار