حذف بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی و کاهش تولید ناخالص داخلی، پیامد‌های منفی جنگ تجاری برای آمریکا

مطالعات بنیاد تحقیقاتی «تکس» نشان می‌دهد در صورت ادامه جنگ تجاری واشنگتن با پکن، میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش می‌یابد و بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی حذف می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر، مطالعات بنیاد تحقیقاتی «تکس» نشان می دهد در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جنگ تجاری با چین را ادامه دهد و همه تهدیدات خود را عملی کند، هزاران شغل حذف می شود و علاوه بر قشر فقر، طبقه متوسط مردم آمریکا را نیز تحت فشار قرار خواهد داد.

بر این اساس، تعرفه های فعلی طبقه متوسط آمریکا را تحت فشار اقتصادی قرار داده است و ادامه این روند و اجرایی شدن تهدیدات ترامپ موجب حذف مشاغل بیشتری خواهد شد. بنیاد تکس برآورد کرده است بحران اقتصادی ناشی از اعمال تعرفه ها پیامدهای ناگوارتری دارد نسبت به آنچه ترامپ در خصوص  اعمال تعرفه های جدید تهدید کرده است.

اریکا یورک، یکی از تحلیلگران بنیاد تکس در این خصوص گفت: اجرای چنین تعرفه هایی و حتی تهدید به اعمال تعرفه های جدید، بار مالیاتی را برای آمریکایی ها افزایش و بازده اقتصادی، اشتغال، و دستمزدها را کاهش می دهد.

وی با اشاره به تاثیر فوری تعرفه ها بر افزایش هزینه، افزود: اثرات این تعرفه ها در نهایت موجب فیلتر شدن شرکت ها و مصرف کنندگان می شود.

بنابر آنچه در گزارش بنیاد تکس آمده است، آغاز جنگ تجاری آمریکا و چین، اجرای تعرفه ها و تهدید به اعمال تعرفه های بیشتر، موجب کاهش 0.12 درصدی  [معادل 30 میلیارد و 400 میلیون دلار ] تولید ناخالص داخلی در دراز مدت می شود.

هچنین اجرای تعرفه ها علاوه بر کاهش درآمد، افزایش مالیات را تا 146 دلار به دنبال خواهد داشت. حذف بیش از 94 هزار شغل تمام وقت از دیگر پیامدهای منفی جنگ تجاری است.

همچنین اگر ترامپ تهدیدهای خود را در خصوص اعمال تعرفه های بیشتر علیه کشورهایی همچون چین اجرایی کند، تولید نا خالص داخلی به میزان 0.38 درصد [معادل 94 میلیارد و 400 میلیون دلار] کاهش می یابد؛ بیش از 296 هزار  شغل تمام وقت حذف می شود و مالیاتی که شهروندان آمریکایی باید پرداخت کنند به 453 دلار در سال می رسد.

پس از دیدار روسای جمهور چین و آمریکا در آرژانتین و توافق دو طرف بر سر آتش‌بس تجاری، دو کشور کارگروه‌ اقتصادی را برای برداشتن همه تعرفه‌ها تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار