مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیشترین سهم ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و گفت : حدود ۵۰ درصد این مینی‌بوس‌ها بیش از ۳۰ سال سن دارند.

بیشترین سهم ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه مربوط به مینی‌بوس‌ها استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ۱۹۸۴ دستگاه خودرو شامل ۲۱۵ دستگاه اتوبوس، ۹۶۳ دستگاه مینی‌بوس و ۸۰۶ دستگاه سواری، جابجایی مسافران برون شهری را در استان بر عهده دارند.

وی سهم عمده این ناوگان را مربوط به مینی‌بوس‌ها با ۴۹ درصد سهم دانست و گفت : بیشترین میزان جابجایی مسافران نیز توسط همین ناوگان انجام می‌شود.

کرمی اشاره‌ای هم به میانگین عمر این ناوگان داشت و افزود: میانگین سن اتوبوس‌های برون شهرس استان ۷.۶ سال، سواری‌ها ۱۰ سال و مینی‌بوس‌ها ۲۸ سال است و حدود ۵۱ درصد مینی‌بوس‌ها عمر بیش از ۳۰ سال دارند.

وی از طرح نوسازی که سال قبل برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شده بود یاد کرد و ادامه داد: به دلیل نامناسب بودن شرایط دریافت تسهیلات، این طرح خیلی مورد استقبال رانندگان قرار نگرفت و امسال هم طرح جدیدی ابلاغ نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری استان را نیز ۳۳۶۶ نفر اعلام کرد که در قالب ۷۱ شرکت فعالیت دارند.

به گفته این مسئول، از ابتدای امسال بیش از سه میلیون مسافر توسط این ناوگان جابجا شده است.

کرمی درباره ناوگان حمل و نقل باری استان نیز گفت: در این بخش نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۱۸ هزار و ۱۸۴ راننده داریم که در قالب ۸۰ شرکت و موسسه باربری فعالیت دارند.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از هفت میلیون تن بار توسط این ناوگان در استان جابجا شده است .

 

 

انتهای پیام/د

۱۹۸۴ دستگاه خودرو جابجایی مسافران برون شهری را در استان بر عهده دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.