قناعتی:

ادامه نیافتن قسمت شمالی خط ۳ ارتباطی با اطلس مال ندارد/ شورای پنجم می‌تواند با مسیر‌های جایگزین، خط ۳ را به پایان برساند

ادامه نیافتن قسمت شمالی خط ۳ ارتباطی با اطلس مال ندارد/ شورای پنجم می‌تواند مسیر‌های جایگزین خط ۳ را به پایان برساندعضو سابق شورای شهر تهران گفت: برنامه یا تصمیم خاصی بر ادامه خط ۳ به محدوده نیاوران در برنامه پنج ساله دوم نبود.

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر چهارم تهران و رئیس سابق کمیسیون حمل و نقل شورا  در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: برنامه ریزی های برنامه پنج ساله دوم بر آن بود تا 150 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته شود, لذا این میزان به خطوط 3 ، 6 و  7 اختصاص داشت که بخشی از آن ویژه شهر پرند, فرودگاه امام خمینی و بخشی متعلق به فرودگاه مهر آباد بود. بنابر این برنامه یا تصمیم سازی یا تاکید خاصی بر ادامه خط 3 به محدوده نیاوران در برنامه پنج ساله دوم نبود.

قناعتی ادامه داد: منابع مالی مدیریت شهری تداوم خط 3 را از اولویت خارج کرد. از سوی دیگر ادامه خط 3 باید به تصویب شورای عالی ترافیک و تصمیم سازی برای تعیین مسیرهای خط منتهی می شد. با توجه به غیر فنی خواندن برخی مسیرهای خط 3 و اسکن زمین، مدیریت شهری بر آن بود تا با تعیین مسیرهای جایگزینی امکان انجام این خط را فراهم کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اسکن زمین و مشکلات متعاقب ایجاد برخی خطوط خاطر نشان شد: اسکن زمین, شرایط فنی و مشخصات قبل و بعد از آن، از مسائلی است که امکان تداوم یا عدم ادامه خطی را مشخص می کند, لذا عدم تداوم خط 3 ارتباطی با اطلس مال ندارد و نمی توان به طور قاطع بر این موضوع تاکید کرد که به دلیل این پروژه خط 3 متوقف شده است.

ابوالفضل قناعتی در خصوص راهکارهای مهندسی خطوط مترو و مشکلات طرح ها گفت: در طول فعالیت های مسیر 320 کیلومتر متروی شهر تهران، مهندسین در بسیاری از موارد به فضاهایی برخورد می کردند که امکان عبور از آن مقدور نبود؛ لذا با تغییر مسیر یا کاهش یا افزایش سقف مسیر،مشکلات را حل و خط را ادامه می دادند.

وی دراین باره افزود: چنانچه تصمیم بر این باشد که از خط 3 انشعابی به سمت میدان تجریش و نیاوران گرفته شود، بدیهی است مسیرهای زیادی پیش رو وجود دارد که لزوما رد شدن از مسیر اطلس مال الزامی نداشته باشد. بدیهی است در مسیر یاد شده به دلیل مسائل زمین امکان عبور نبوده و شورای پنجم اگر مایل به تداوم خط 3 است، می تواند با اعمال مسیرهای جایگزین خط 3 را آغاز و به اتمام برساند.

ابوالفضل قناعتی با تاکید بر راه اندازی خطوط 6 و7 به یادگار مانده از مدیریت شهری قبلی و عدم فرافکنی و فرار رو به جلو اعضای شورای پنجم شهر تهران گفت: هر چند اعضای شورای شهر موضوع خط 3 را با بهانه اطلس مال عنوان کردند, اما بهتر است به جای حلوای نسیه, نقد را بچسبند و با راه اندازی خطوط آماده 6 و 7 به یادگار مانده از دوران قالیباف تسهیلات سفر درون شهری 3 میلیون مسافر را ایجاد می کردند.

وی تصریح کرد: توجه به اولویت ها مشکل اساسی مدیریت شهری است که در گیر و دار هیاهوسازی سیاسی نه در راستای خدمتگزاری به مردم، بلکه به دنبال ایرادگیری و نقطه ضعف از مدیریت سابق است که در عملکرد آن ابهامی دیده نمی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خط ۶ و ۷ رو هم که میخوان به بخش خصوصی واگذار کنن مترو پرند و پردیس هم کلا فراموش شده
آخرین اخبار