معاون فنی و آماری سازمان سنجش خبر داد؛

پذیرش بدون آزمون نفرات برتر المپیاد علمی در مقطع کارشناسی ارشد

جمالی گفت: نفرات اول تا پانزدهم المپیاد علمی بدون شرکت در آزمون در مقطع ارشد پذیرفته می‌شوند و در مصاحبه دکتری امتیازاتی دارند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به اهداف المپیادهای علمی دانشجویی گفت: شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر، تشویق و ماندگاری دانشجویان برای ادامه تحصیل و حمایت مادی و معنوی از آنان از جمله اهداف المپیادها است.

جزئیات برگزاری بیست و سومین دوره المپیاد علمی

وی درباره جزئیات برگزاری المپیاد در دوره بیست سوم گفت: امسال سه رشته شامل روانشناسی، مهندسی صنایع به صورت کامل و رشته بین رشته‌ای علوم فناوری و مهندسی بافت به رشته‌های المپیاد اضافه شده‌اند؛ داوطلبان می‌توانستند از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند، 307 هزار و 355 نفر شرکت کردند که 377 نفر آنها برگزیده شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبان می‌توانستند از طریق انتخاب برگزیدگان هر دانشگاه و معرفی به منطقه مربوط در این المپیاد شرکت کنند که بیش از 981 نفر در آن شرکت کرده بودند و  حدود 800 نفر به سازمان سنجش معرفی شدند؛ اواخر تیرماه 979 نفر در مرحله نهایی المپیاد به رقابت پرداختند، 95 دانشگاه حداقل یک دانشجوی برتر را در این المپیاد داشتند و شورای المپیاد به 79 نفر مدال اهدا کرد.

دانشگاه‌های برتر کشور در المپیاد دانشجویی

وی تصریح کرد: دانشگاه شریف با 3 مدال طلا، 8 مدال نقره و 3 مدال برنز جمعا با 14 مدال به مقام اول رسید و پس از آن دانشگاه تهران و فردوسی مشهد به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

جمالی بیان کرد: رتبه اول تا پانزدهم این المپیاد بدون شرکت در آزمون ارشد در مقطع ارشد پذیرفته خواهند شد، همچنین نفرات اول تا پانزدهم این المپیاد می‌‎توانند در مصاحبه دکتری امتیازاتی را داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.