استعفای وزیر نفت کویت پس از سفر محرمانه به عربستان

روزنامه الانباء کویت از استعفای «بخیت الرشیدی» وزیر نفت و آب و برق کویت خبر داد و اعلام کرد استعفای وی پذیرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الانباء کویت در پایگاه خود از پذیرش استعفای «بخیت الرشیدی» وزیر نفت و وزیر آب و برق کویت خبر داد. این روزنامه به نقل از برخی منابع که نامی از آنها نبرده اعلام کرد وزیر بخیت الرشیدی امروز در نشست هیئت وزیران کویت حاضر نشد.

این روزنامه گزارش داد بخیت الرشیدی استعفای مکتوب خود را به نخست وزیر، شیخ جابر مبارک تقدیم کرده است.

این در حالی است که روزنامه الرأی کویت پیش از این از سفر محرمانه بخیت الرشیدی و «نزار العدسانی» رئیس اجرایی مؤسسه نفت کویت به عربستان خبر داده بود.

از سوی دیگر، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت از جزئیات دیدار وزیر نفت این کشور با همتای سعودی خود پرده برداشت. جارالله همچنین افزایش اختلافات کشورش با عربستان در خصوص نفتِ منطقه مرزی میان کویت و عربستان را تکذیب و تلاش کرد اختلافات با ریاض در خصوص دو میدان نفتی «خفجی» و «الوفره» را حل شده نشان دهد.

معاون وزیر خارجه کویت گفت وزیر نفت این کشور با خالد فالح، همتای سعودی خود دیدار کرد و دو طرف به بررسی اختلافات دیدگاه در خصوص دو میدان نفتی «خفجی» و «الوفرة» که سبب توقف تولید در این دو میدان شده است، پرداختند.

خالد جارالله همچنین تصریح کرد: نظراتی وجود دارد که محل بحث، بررسی و گفتگوست و بزودی دیدارهای دیگری بین دو طرف در روزهای آینده برای بررسی آن‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار