حناچی در جلسه معارفه استاندار جدید تهران مطرح کرد؛

آلودگی هوا و ترافیک، معضلات اصلی شهر تهران از نگاه مردم

شهردار تهران گفت:۷۰ درصد مردم بحران ترافیک و آلودگی هوا را بحران اصلی تهران می‌دانند.

آلودگی هوا و ترافیک، معضلات اصلی شهر تهران از نگاه مردمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهرداری تهران در جلسه معارفه استاندار جدید تهران که امروز (دوشنبه 26 آذر ماه) برگزار شد، با اشاره به قدمت تهران اظهار کرد: اخیراً نمایشگاهی در موزه ملی تهران برگزار شد که نشان داد قدمت تهران به ۸ هزار سال گذشته برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تهران از حدود ۲۰۰ سال پیش تاکنون در حال توسعه است، افزود: علی‌رغم همه مشکلات شهر تهران جمعیت زیادی را پذیرا است و به عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر نیاز به توجه بسیاری دارد، چرا که ۴۲ شهر و ۱۶ شهرستان در اطراف آن وجود دارد که پاسخگویی به مطالبات ساکنان آن نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی‌های بیشتری دارد.

شهردار تهران با اشاره به تقاضای خُرد شدن شهرستان‌ها افزود: تقاضا برای خُرد شدن شهرستان‌ها وجود دارد، چراکه در راستای دریافت خدمات بیشتر است؛ بنابراین باید با تدبیر مناسب و پیگیری مستمر برای حل مشکلات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: براساس آمار‌ها و گزارشات ۷۰ درصد مردم بحران ترافیک و آلودگی هوا را بحران اصلی تهران می‌دانند و فقر و مسائل مادی در رده‌های بعدی قرار دارند که این امر نشان می‌دهد مردم با این مشکلات روبه رو هستند و همکاری و همیاری آن‌ها برای حل این مشکل ضروری است.

شهردار تهران در پایان گفت: علت اصلی آلایندگی تهران وسایل نقلیه موتوری از جمله خودرو‌های شخصی و عمومی است که اقدامات موثری برای بهبود حمل و نقل عمومی انجام شده است، اما این اقدامات کافی نیست و اگر همه تلاش کنیم شاید بتوانیم بخشی از مشکلات تهران را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار