اتریش: مسیر اصلی تردد مهاجران به اروپا از طریق دریای مدیترانه مسدود شده است

صدر اعظم اتریش گفت مسیر اصلی تردد مهاجران به اروپا از طریق دریای مدیترانه واقعا مسدود شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در وین خاطرنشان کرد: امروز ما با تبادل نظرات گسترده‌ای با هم داشتیم. مایه خرسندی من است که امسال، چهار بار با یکدیگر دیدار کرده‌ایم. این دیدار‌ها در قاهره، نیویورک و امروز نیز در وین اتریش انجام شده اند. آن‌ها برای ما بسیار مهم و قابل احترام هستند.

او افزود: روابط حسنه‌ای میان اتریش و مصر وجود دارد. لازم است از همکاری خوب مصر در خصوص مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی تشکر کنم. مصر و اتحادیه اروپا وارد مذاکرات خوبی در این زمینه شده‌اند، هر چند که ما می‌توانیم این همکاری‌ها را حتی بیش از این هم تعمیق بخشیم. با این حال مصر این اطمینان خاطر را داده است که مردم (مهاجر)، دیگر نمی‌توانند به طور غیرقانونی از مصر به اروپا راهی شوند. هم اکنون مسیر اصلی (تردد پناهجویان) در دریای مدیترانه واقعا مسدود شده است و ظرف هفته‌های گذشته در ایتالیا نیز شاهد هیچ ورودی (پناهجویان) نیستیم. البته این بدان معنا نیست که دوباره در اروپا اوضاع (پناهجویان) سامانه یافته است، بلکه این موفقیت‌ها بدان معناست که تجارت اصلی که قاچاقچیان انسان برای خود براه انداخته بودند از بین رفته است و از همه مهمتر شاهد پایان غرق شدن پناهجویان در دریای مدیترانه نیز هستیم.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد کشورش اجازه نمی‌دهد حتی یک قایق از مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه به طرف سواحل اروپا حرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار