معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان:

استقرار امکانات در مجتمع های بین راهی سیستان وبلوچستان ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: استقرار امکانات در نمازخانه ها و مجتمع های بین راهی استان ضرورت دارد.

استقرار امکانات در مجتمع های بین راهی سیستان وبلوچستان ضروری است  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا نورا عصر امروز در اولین نشست کارگروه «بررسی وضعیت اقامه نماز در راه های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان» اظهار داشت: استقرار امکانات در نمازخانه ها و مجتمع های بین راهی استان ضرورت دارد و هیچ یک از دستگاه های اجرایی حق کوتاهی نسبت به این موضوع را ندارد.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت ۲۶ آذر روز صنعت حمل و نقل به تمامی کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، گفت: در دین مبین اسلام بر مسئله نظافت و بهداشت تاکید شده و اقامه نماز از واجبات دین ماست و از آنجایی که ازدحام جمعیت در پایانه ها و مجتمع ها زیاد است و مردم نیاز به استراحت و بهداشت دارند، همه باید تلاش کنند تا امکانات مورد نیاز به نحو مطلوب فراهم شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: فاصله شهرهای استان حتی از فاصله بین دو استان در برخی از  مناطق کشور بیشتر است و ضرورت دارد برای رضایت مندی و رفاه حال مردم حداقل امکانات را در این مسیرها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: علی رغم اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی در استان، اما هنوز هم آمار موجود نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است و نیازمند مطالعه و نیازسنجی دقیق است.

نورا بیان داشت: ۳ دستگاه مهم حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی باید با فعال نمودن کارگروه نظارتی، زمان حرکت سامانه های سفری را مدیریت کنند.

وی نصب تابلوهای تبلیغاتی در بین راه های مواصلاتی جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز را از دیگر موارد لازم الاجرا دانست و گفت: بهسازی و به روز نمودن مساجد بین راهی از خواسته‌های مهم مردم استان و مهمانان ما بوده و باید مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از وضعیت بهداشتی و نمازخانه بازارچه مرزی کهک گفت: متاسفانه در بازدید اخیر اینجانب در معیت معاون وزیر کشور مشاهده شد هیچ گونه امکانات رفاهی در این بازارچه وجود ندارد.

وی ضمن تذکر جدی به دستگاه های متولی، تصریح کرد: با توجه به فعالیت روزانه بیش از ۸۰۰ نفر راننده، کمک راننده و کارگر در این بازارچه لازم است گمرکات و بازارچه های مرزی استان جهت احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه و استقرار امکانات رفاهی در این مکان در اسرع وقت اقدام اساسی انجام دهند.

نورا بیان داشت: جلسات کارگروه بررسی وضعیت فضاهای عمومی و نماز در راه‌های مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان هر دو ماه یکبار تشکیل خواهد شد.

وی افزود: تیم بازرسی باید از وضعیت مساجد و نمازخانه های راه های مواصلاتی بازرسی لازم را انجام دهند و نتایج بررسی ها را جهت رفع کاستی ها در جلسات کارگروه ارائه کنند.

انتهای پیام/س

استقرار امکانات در نمازخانه ها و مجتمع های بین راهی  ضرورت دارد  

 

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار