کاهش بیش از ۱ درصدی بهای نفت/ ثبات در بازار طلا

به دنبال افزایش ذخایر نفت جهان و احتمال بیشتر شدن سطح تولید نفت شیل آمریکا، بهای طلای سیاه با بیش از ۱ درصد کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت جهان و احتمال بیشتر شدن سطح تولید نفت شیل آمریکا-- که در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است—بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با بیش از 1 درصد کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 71 سنت کاهش (معادل 1.2 درصد) به 58 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 60 سنت کاهش (معادل 1.2 درصد)، 49 دلار و 27 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای هر دو شاخص نفت از اوایل ماه اکتبر تاکنون به دلیل افزایش ذخایر نفتی در سطح جهان، با بیش از 30 درصد کاهش همراه بوده است. نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم اکنون در ارقامی مبادله می شود که از ماه اکتبر سال 2017 تاکنون مشاهده نشده است.

یک کارشناس اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال کاهش سطح تولید است تا بازار را متوازن کند؛ اما همچنان بازار با مازاد تولید مواجه است.

سطح ذخایر نفت آمریکا در اوکلاهما از 11 تا 14 دسامبر سال جاری میلادی با بیش از 1 میلیون بشکه افزایش همراه بوده است. همچنین بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می رود سطح تولید نفت شیل آمریکا تا پایان سال جاری میلادی برای نخستین بار به 8.03 میلیون بشکه در روز برسد.

در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا هم امروز با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1245.40 دلار معامله شد. ارزش دلار آمریکا هم پس از آنکه در معاملات پیشین با 0.4 درصد کاهش همراه بود، امروز (سه شنبه) بدون تغییر باقی ماند. احتمال می رود در نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره گفتگوهایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار