نصیری خبر داد

اجرای طرح «یلدانه» باهدف گسترش همدلی و مهربانی در جامعه

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر از اجرای طرح «یلدانه» باهدف گسترش همدلی و مهربانی در جامعه، همزمان با شب یلدا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر اظهار کرد: سازمان‌های داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در نظر دارند تا همزمان با فرارسیدن شب یلدا، ساعاتی از بلندترین شب سال را همراه با کسانی باشد که یلدا را تنها و دور از خانواده مانده‌اند؛ بر این اساس اعضای داوطلب و جوان در سراسر ایران با یک شاخه گل و انار به همراه‌سراها، بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان و کودکان بی‌سرپرست رفته و لحظاتی را در کنار این افراد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان و جوانان هلال‌احمر در این طرح به سایر افرادی که نه فقط شب یلدا که شاید در بیشتر مناسبات همراه خانواده خود نبوده و تنها هستند هم سر خواهند زد، افزود: بر این اساس شب یلدا در کنار تلاشگران و خدمتگزاران به هموطنان در پایگاه‌های امداد و نجات، اورژانس، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حتی در خوابگاه‌های دانشجویی خواهیم بود. تمامی هموطنانی که علاقه‌مند به همراهی با داوطلبان هلال احمر در استان خود هستند می‌توانند به این مهمانی بیایند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با دعوت از همه علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح، گفت: این افراد می‌توانند کلمه «یلدانه» و نام استان خود را به شماره ۳۰۰۰۲۱۴۷ پیامک کنند تا داوطلبان و جوانان هلال‌احمر با آن‌ها تماس گرفته و هماهنگی حضور را انجام دهند. اگر هم علاقه دارند خودشان دست به کار شوند، می‌توانند با یک شاخه گل و انار یا غیره به نزدیک‌ترین جایی که امکانش وجود دارد، سر بزنند و حتی یک نفر را از تنهایی در بیاورند. می‌توانند عکس این اقدام خیرخواهانه خود را هم با هشتگ# یلدانه در شبکه اجتماعی منتشر کنند.

وی افزود: این طرح با مشارکت سازمان بهزیستی کشور، دبیرخانه ترویج فعالیت‌های داوطلبانه، سازمان آتش‌نشانی، خانه هنرمندان ایران، معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار