امیرآبادی در نطق میان‌دستور:

خصوصی‌سازی بلای جان کارگران و دولت شده است/ در واگذاری پست‌ها به شایسته سالاری و سوابق افراد توجه کرد

نماینده قم گفت: امروز خصوصی‌سازی در کشور بلای جان کارگران و سرمایه مملکت و دولت شده است، اهلیت‌ها را در واگذاری‌ها در نظر نمی‌گیرند.


خصوصی‌سازی در کشور بلای جان کارگران و دولت شده است/در واگذاری پست‌ها به شایسته سالاری و سوابق افراد توجه کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرابادی فراهانی، نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ آذر ماه) در نطق میان‌دستور، گفت: امروز معیشت مردم اصلا مناسب نبوده و بسیاری از خانواده با کاهش ارزش پولی، سرمایه‌هاشان کاهش پیدا کرده که در نتیجه آن، مشکلات زیادی برایشان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: مجلس ضمن اینکه می‌تواند نقش آفرینی کند و مشکلات را به حداقل برساند، با توجه به ارائه بودجه سال ۹۸ از سوی دولت به مجلس، رسیدگی مجلس شروع می‌شود. مجلس شورای اسلامی لازم است در رفع مشکلات مردم اقدام جدی نماید و در بودجه سال ۹۸ توجه به خانواده‌های کم درآمد از جمله خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، فرهنگیان، کارگران، بازنشستگان و بازنشستگان نیرو‌های مسلح را در نظر گرفته و برای اجرای طرح تحول سلامت که اجرای نادرست آن موجب هزاران میلیارد تومان بدهی و بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های بیمه شد، فکر اساسی نماید که در غیر این صورت، سال ۹۸ باز هم باید شاهد فقیرتر شدن فقرا و سرمایه‌دار شدن سرمایه‌داران باشیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان یکی از قوانین بسیار خوبی تصویب شده در مجلس بود، تصریح کرد: برای کسانی که به جهت دور زدن قانون به سراغ، ولی فقیه رفتند، ابراز تأسف می‌کنم؛ به قول معظم رهبری این‌ها حکم ولایت فقیه به یادشان افتاد، چرا که در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری دستگاه این قدر پیش قدم نیستند، اما برای گرفتن مجوز نگه داشتن دوستان و رفقای هم‌حزبی خود در دستگاه‌ها سر و دست می‌شکنند.

نماینده مردم قم افزود: مقام معظم رهبری به مسئولین نظام اعتماد دارند، اما نباید از این اعتماد سوءاستفاده کرد. واقعا با رفتن دو معاون وزیر چه ظلمی به اسلام و انقلاب وارد می‌شد؟ چرا در استان‌هایی که استاندار و شهردار مرکز آن به خاطر این قانون خداحافظی کرده است، باید درخواست مجوز برای ابقای مدیرکل صدا و سیمای آن استان‌ها بشود؟ بیایید در همه جا به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم که اگر منویات ایشان عملیاتی می‌شد، قطعا خیلی از مشکلات کنونی کشور را نداشتیم. ببینید در نیرو‌های مسلح که منویات ایشان عملیاتی می‌شود، چه پیشرفت‌هایی داریم.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مشکلات خودروسازی و اقتصاد کشور به دلیل عدم توجه به منویات مقام معظم رهبری، جناح‌بازی و سیاست‌بازی است، تأکید کرد: امروز خصوصی‌سازی در کشور بلای جان کارگران و سرمایه مملکت و دولت شده است، اهلیت‌ها را در واگذاری‌ها در نظر نمی‌گیرند، واگذاری‌ها به نفع مردم نیست. از وزیر اقتصاد می‌خواهم جدی ورود پیدا کرده و تغییرات لازم را در این بخش به عمل آورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تشکر از برخورد‌های قوه قضاییه در مبارزه با مفسدین یادآور شد: ضرورت دارد با دانه درشت‌ها و مسببین اصلی آن‌ها که با تصمیم‌های غلط موجب کاهش سرمایه مردم شده‌اند و در نتیجه تعدادی را سرمایه‌دارتر کرده‌اند، بدون تعلل، برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: امروز کشور جولان‌گاه نوکیسه‌ها، تازه‌به دوران رسیده‌ها، رانت‌خواران، آقازاده‌ها، دامادها، عمه‌زاده‌ها، خانه‌زاده، اقوام و فامیل برخی از مسئولین شده و باید در واگذاری پست‌ها به شایسته‌سالاری و سابقه افراد توجه نمود، نه به ارتباط به فلان مسئول و مقام و وزیر و وکیل.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از گرانی‌های امروز در دست دولت بوده و هست، تصریح کرد: بیشتر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که مواد اولیه کارخانه‌ها را تأمین می‌کنند، در اختیار چند وزیر بیشتر نیست و دولت باید در تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها اقدام نماید تا این مشکلات و گرانی‌ها به وجود نیاید.

وی ادامه داد: سوال مردم از ما این است که چرا با ارزان‌شدن دلار، اجناس ارزان نشده و تازه گران‌تر هم می‌شود؟ آیا مقصر وزیرانی نیستند که پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در دست آن‌ها است؟ بخشی از خصولتی‌ها زیر دست وزیران محترم رفاه، صنعت، دفاع و نفت است، پس تنظیم بازار و کنترل نظارت هم مشکل دیگری است که در کشور وجود دارد، اما تنظیم بازار و کنترل نظارت بر کالا‌ها کجا است؟

نماینده مردم قم گفت: امروز از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات فرودگاه قم و تعیین تکلیف سرمایه‌گذاران آن اقدام کرده و قانون بودجه سال ۹۸ را در خصوص جمع‌آوری و انتقال را از داخل شهر قم عملیاتی نماید. از رئیس سازمان امور استخدامی هم می‌خواهم نسبت به شفافیت حقوق مسئولین و مقامات در جهت اطلاع مردم و اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم اقدام به عمل آورد.

امیرآبادی فراهانی در پایان تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام مالی حس می‌شود و باید ضمن تقویت این امر مهم در مقابل کج‌روی‌ها و انحراف‌ها و فساد‌ها بایستیم و مبارزه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار