رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

وزارت خارجه باید دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار قرار دهد/ نتوانستند بانک‌های کشور را بر مبنای اقتصاد اسلامی مدیریت کنند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی را در دستور کار قرار داده و فعال کند.
 
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش رسالت و نقش‌آفرینی نخبگان و اساتید در انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهرگفت: باید وزارت خارجه ۲ دیپلماسی اقتصادی و سیاسی را در دستور کار قرار داده و فعال کند و همچنین برای نجات از مشکلات تحریم‌ها، دیپلماسی اقتصادی به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: اگر دیپلماسی اقتصادی فعال شود می‌توانیم تحریم‌ها را به راحتی دور زده و با ارتباطات اقتصادی از مشکلات اقتصادی کنونی نجات پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر ترامپ اعلام کرده که هیچ بانکی در دنیا با ایران تبادل ارزی برقرار نکند تا معاملات ارزی ما به صفر برسد. از طرف دیگر درصدد است تا فروش نفت ایران را نیز به صفر برساند و با این کار‌ها تلاش دارد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی با برخی از کشور‌های دوست افتاده و  قرار است با ایران تبادلات اقتصادی به صورت ارز بین دو کشور ایجاد کنند. از طرفی برخی از کشور‌ها نیز هنوز از ایران نفت خریداری می‌کنند که این موضوعات سبب خشم ترامپ و خنثی شدن توطئه وی شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: نظام بانکی کنونی کشور شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست و دست‌اندرکاران اقتصاد کشور و مسئولان تراز اول این حوزه از مهندسان هستند و نتوانستند بانک‌های کشور را بر مبنا اقتصاد اسلامی مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سیاسی و اقتصادی بیش از ۵۰ درصد نیاز‌های کشور در حوزه علوم انسانی است، گفت: اشتباه ما این است که مسئولان تراز اول اقتصاد کشور که از مهندسان هستند در صورتی‌که باید از شاخه‌های علوم انسانی در این مدیریت‌ها استفاده شود.

زاهدی بیان داشت: عدالت اسن است که هر فردی در جایگاه خود استفاده شود. با احترامی که برای مهندسان قائل هستیم، اما نباید از این افراد در حوزه مدیریت صنعت و اقتصاد استفاده شود. متاسفانه در حوزه علوم انسانی نیرو‌های متخصص تربیت نکردیم و حوزه و دانشگاه باید برای تربیت چنین افرادی به صورت جدی وارد شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کشور اضافه کرد: حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم داده و برای بصیرت‌افزایی قشر جوان تلاش کنند و جوانان ما آرمان‌خواه و پاک هستند، اما مطالبات آن‌ها از پختگی لازم برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: باید حوزه و دانشگاه اطلاعات درست در اختیار جوانان قرار دهد و کرسی‌های آزاد اندیشی برای پاسخگویی به شبهات دانشجویان و جوانان بسیار تاثیرگذار است.
 
منبع : تسنیم

انتهای پیام/ م
 

صحبت های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آزادشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار