معرفی بازی اساسینز کرید - Assassins Creed Odessey؛ یک بازی تاریخی هیجان‌انگیز +تصاویر

بازی Assassins Creed Odessey یکی از بازی‌هایی تاریخی است که فرد را به سال‌های قبل از وقایع بایک یعنی اولین اساسین می‌برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه دنیای بازی های رایانه‌ای انسان را به هر زمان و مکانی که دوست دارد می‌برد، با همان کیفیت و با همان ویژگی‌هایی که مردمان گذشته آن را تجربه کرده اند. بازی Assassins Creed Odessey نیز یکی از بازی های تاریخی است و به زمانی باز می‌گردد که یونان باستان در اوج درگیری‌های داخلی و البته خارجی به سر می‌بُرد.

باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه به معرفی این بازی هیجان انگیز پرداخته که پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معرفی بازی Assassins Creed Odessey؛یک بازی تاریخی هیجان انگیز +تصاویر

بازی Assassins Creed Odessey

یک سال دوری مجموعه اساسینز کرید (Assassin's Creed)، سبب فراهم شدن شرایطی شد تا توسعه‌دهندگان در یوبی‌سافت بهتر به پیشینه بازی‌های این مجموعه نگاهی بی‌اندازند و با بررسی امکانات در دسترس‌شان، به دنبال تغییر ماهیت اثری بروند که دیگر با بازی‌هایش شناسنامه‌ای معتبر داشت.


بیشتر بخوانید: داریوش اول، پادشاه ایرانی به بازی Assassin's Creed: Odyssey اضافه شد +تصاویر


نتیجه بازی اساسینز کرید اوریجینز شد، اثری که ریشه‌های این مجموعه را با بایک، کندوکاش می‌کرد و در مصر باستان با نقشه‌ای عظیم، نوید تغییرات بزرگ را می‌داد.

معرفی بازی Assassins Creed Odessey؛یک بازی تاریخی هیجان انگیز +تصاویر

با این حال، اوریجینز از برخی جهات دارای نقصان‌های انکارناپذیری بود و به ویژه در طراحی ماموریت‌ها نوآوری چندانی نداشت.


بیشتر بخوانید: عنوان Assassin's Creed Odyssey در کنفرانس یوبی‌سافت معرفی شد +تصاویر


از طرفی عدم تغییر موتور گرافیکی یوبی‌سافت از زمان عرضه بازی اساسینز کرید یونیتی، باعث شد هر چند شاهد بهبود‌های کلی در ظاهر محیط باشیم اما انواع و اقسام باگ‌ها، گاه و بی‌گاه در مقابل‌مان ظاهر شوند. اکنون اما یک سال از ماجراجویی با بایک در مصر باستان می‌گذرد و به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت موفق‌تر از گذشته توانسته در بازی جدید مجموعه اساسینز کرید، ایده‌های خود را پیاده کند.

معرفی بازی Assassins Creed Odessey؛یک بازی تاریخی هیجان انگیز +تصاویر

اساسینز کرید Odyssey به سال‌های قبل از وقایع بایک، اولین اساسین می‌رود؛ زمانی که یونان باستان در اوج درگیری‌های داخلی و البته خارجی به سر می‌بُرد و نبرد‌های خونینی میان اسپارت‌ها و آتنی‌ها در حال رخ دادن بود.

این‌ بار دیگر خبری از هیدن بلید معروف الطائر، بایک یا اتزیو نیست و به جای آن از قهرمانی افسانه‌ای می‌شنویم که به همراه سربازان خود به نبردی با ارتش امپراطوری بزرگ هخامنشیان رفت؛ نبردی که هرچند نتیجه‌ای جز از دم تیغ رد شدن تمام اسپارت‌ها نداشت اما تاریخ نام آن‌ها را با شجاعت و دلاوریشان بازگو کرد.


بیشتر بخوانید: ویدئوی رسمی گیم‌پلی عنوان Assassin’s Creed Odyssey


اودیسی علی‌رغم انیمیشن‌های بعضا ضعیف که صورت شخصیت‌ها را گاهی شبیه به ربات‌ها می‌کنند، توانسته شخصیت‌های تاریخی از سقراط، فیلسوف و هرودوت، تاریخ‌نگار باستانی گرفته تا کلئون، فرمانده‌ی آتنی و بِراسیداس، سردار اسپارتی را از دل تاریخ بیرون کشیده و در یک داستان تلخ و شیرین به تصویر بکشد.

معرفی بازی Assassins Creed Odessey؛یک بازی تاریخی هیجان انگیز +تصاویر

بازی به ویژه در زمینه شخصیت‌پردازی به خوبی عمل می‌کند و برخی تصمیمات شما، قادر هستند تا وجهه دیگر اخلاقی افراد را به نمایش بگذارند؛ خشم درونی چند کشاورز، دلخوری سپاهیان یا پادشاهی که به سنت‌ها پای‌بند است، همگی رفتار متفاوتی را با توجه به صحبت‌های شما خواهند داشت.

گیم پلی بازی به خوبی طراحی شده اما گاهی با ضعف در دوربین مواجه می‌شویم ولی باز هم مبارزات جذابیت خاص خود را دارند.


بیشتر بخوانید: عنوان Assassin's Creed III برای کنسول‌های جدید ریمستر خواهد شد


داستان اساسینز کرید اودیسی در چند جبهه‌ متفاوت روایت می‌شود؛ مسائل خانوادگی، فرقه‌ای تفرقه‌افکن به نام کاسموس و دوره‌ی نخست نبرد میان آتنی‌ها و اسپارت‌ها که پلوپونز نام دارد. هر یک از این سه جبهه به نوعی به یکدیگر مرتبط هستند و باید گفت که دقیقاً نقطه‌ قوت داستانی بازی اساسینز کرید اودیسی از همین جا آغاز می‌شود.

معرفی بازی Assassins Creed Odessey؛یک بازی تاریخی هیجان انگیز +تصاویر

در مجموع داستان این بازی را باید تجربه کرد و در لحظه با سورپرایز‌های گاه و بی‌گاه روبرو شد. یوبیسافت کبک باری دیگر مهارت خود را در داستان‌سرایی و پیوست صحیح وقایع نشان داده و مانند گذشته اساسینز کرید اودیسی نیز از داستانی جذاب بهره می‌برد.


بیشتر بخوانید: تایید حضور شخصیت مدوسا در عنوان Assassin's Creed Odyssey


عنوان قبلی سری یعنی اوریجینز هم از نظر گرافیکی فوق‌العاده بود ولی در Assassin’s Creed: Odyssey گرافیک حتی نسبت به آن بازی نیز پیشرفت کرده و دنیای بسیار خوش آب و رنگ تری را شاهد هستیم و در واقع باید این را لحاظ کرد که رنگ‌بندی بی‌نظیر، یکی از اصلی‌ترین دلایل زیبایی بصری بازی Assassin’s Creed: Odyssey است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار