رئیس کمیته امداد کشور در قم مطرح کرد؛

رشد 35 درصدی کمک های مردمی/واحدهای مسکونی به زلزله زدگان کرمانشاه پیش از شروع فصل سرما تحویل داده شد

رشد 35 درصدی کمک های مردمی/تحویل واحدهای مسکونی به زلزله زدگان کرمانشاه پیش از شروع فصل سرمافتاح گفت:کمک های مردمی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، فتاح رئیس کمیته امداد کشور ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید‌محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، گفت: کمک های مردم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به مشکلات جامعه افزود: با وجود شرایط اقتصادی کمک‌های مردم به محرومان و مددجویان افزایش یافته که این نشان دهنده نوع دوستی مردم ایران است.

فتاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان جامعه تصریح کرد: کمیته امداد فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی است و این مسیر حرکتی کمیته امداد سبب جلب اعتماد همه قشرهای جامعه از جمله جامعه اهل‌سنت کشور شده به گونه‌ای که آن‌ها نزدیک به 2 سال است که زکات خود را به کمیته امداد می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)با بیان اینکه فاصله طبقاتی مسئولان و محرومان جامعه باید کاهش پیدا کند،‌ گفت: استقامت و صبوری مردم در برابر مشکلات و جنگ اقتصادی دشمن، پیروزی بزرگ برای نظام اسلامی است، مسئولان باید تشریفات را کنار گذاشته و در میان مردم بیایند چراکه ارتباط هر چه بیشتر مردم و مسئولان سبب تحکیم بیشتر نظام می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بیان کرد: کمیته امداد با اعتبارات داخلی و کمک‌های مردمی، واحدهای مسکونی را برای مددجویان در کرمانشاه ساخته و پیش از فصل سرما تحویل آن‌ها داده است.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره)  عنوان کرد: درجریان زلزله سال گذشته استان کرمانشاه 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب و بیش از 15 هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.

فتاح با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: شرایط اقتصادی در ماه‌های گذشته سبب شده تا مراجعات مردمی به کمیته امداد به طور چشمگیری افزایش یابد به گونه ای که از ابتدای امسال، 620 هزار خانواده جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری دولت، سرانه ماهانه مددجویان کمیته امداد 3 برابر افزایش یافت ،اما تورم امسال ارزش این افزایش سرانه را کاهش داده است، گفت: تلاش کمیته ایجاد آرامش و جلوگیری از فشار اقتصادی به خانواده‌های جامعه هدف است.

فتاح بیان کرد: 150 دانش آموز تحت‌پوشش کمیته امداد در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر یک‌هزار شدند ضمن اینکه 72 هزار دانشجو و طلبه در جامعه هدف این کمیته مشغول به تحصیل هستند.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) اضافه کرد: جامعه هدف کمیته امداد، جامعه‌ای متعالی است به‌گونه‌ای که خوش حساب‌ترین افراد به بانک‌ها مددجویان کمیته امداد هستند و از نظر آمار بالای ازدواج و آمار پایین طلاق نیز این افراد سرآمد کشور هستند.

انتهای پیام/ ش

سفر رئیس کمیته امداد به قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.