بن‌علی ییلدیریم در اظهاراتی با اعلام اینکه آنکارا و دوحه همیشه دوستان روز‌های سخت بوده‌اند بر لزوم گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی ترکیه و قطر تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بن‌علی ییلدیریم، رئیس پارلمان ترکیه، در مراسمی در آنکارا به مناسبت روز ملی قطر،  با استقبال از روابط آنکارا و دوحه اعلام کرد این دو کشور دوستان روز‌های سخت هستند.

او در این‌باره گفت: ترکیه و قطر روز‌های دشواری سپری کرده و با کمک متقابل و همبستگی توانستند این روز‌ها را پشت سر بگذارند.

رئیس پارلمان ترکیه افزود: «در زبان ما (ترکی)، ما به آن رفقای روز‌های تاریک می‌گوییم. ترکیه و قطر همیشه دوستان روز‌های سخت بودند. امیدوارم این ماجرا به همین منوال ادامه یابد. دوستان ما در قطر می‌دانند چه کسانی دوستان روز‌های خوشی و چه کسانی دوستان روز‌های ناخوشی هستند. ترکیه دوست واقعی و صادق قطر است. به همین دلایل روابط دو کشور چه در سطح سیاسی و چه در سطوح اقتصادی و نظامی باید بیشتر تقویت شود.»

رئیس پارلمان ترکیه همچنین اعلام کرد چهارمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه-قطر با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. وی افزود تصمیماتی که در این نشست اتخاذ می‌شود موجب تقویت همکاری دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار