رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ۲۵۰ هزار دانشجو اعم از دختر و پسر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از خوابگاه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در دامغان گفت: با بررسی‌های انجام‌شده در حال حاضر ۲۰۰ خوابگاه برای اسکان دانشجویان کمبود داریم که با برنامه‌ریزی انجام‌شده و استفاده از ظرفیت خیران این کمبودها رفع شود.

وی بابیان اینکه یک هزار و ۲۰ خوابگاه ملکی و سه هزار و ۷۰۰ خوابگاه غیردولتی در سطح کشور وجود دارد،افزود: ۲۵۰ هزار دانشجو اعم از دختر و پسر از خوابگاه‌های دانشجویی بهره می‌برند.

یزدان مهر تصریح کرد: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌ها با بهره ۱۸ درصد در سطح کشور اختصاص پیداکرده است. از سوی دیگر ۲۱ نوع تسهیلات برای کمک به دانشجویان از سوی صندوق رفاه پیش‌بینی و طراحی‌شده که امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی باهدف کمک به دانشجویان اختصاص‌یافته که سال گذشته این رقم اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است. لازم به ذکر است که این تسهیلات در قالب کمک به هزینه خوابگاه و تغذیه دانشجویان خواهد بود.

انتهای پیام / گ

حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.