ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور در هفته جاری با افتتاح واحد‌های جدید از مرز ۸۰ هزار مگاوات گذشت.

ظرفیت نیروگاه‌های کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات گذشتبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو؛ در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور به حدود ۸۰ هزار و ۵۳ مگاوات رسیده است که در این بین واحد‌های گازی با ۲۵ هزار و ۳۵۵ مگاوات، بیشترین ظرفیت (۳۱.۶۷ درصد) نصب شده نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

هم اکنون ۲۹.۳۴ درصد نیروگاه‌های کشور مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که حدود ۲۳ هزار و ۴۸۶ مگاوات از ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های ایران مربوط به این بخش است. واحد‌های بخار نیروگاهی ۱۹.۷۷ درصد ظرفیت منصوبه این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند و با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاواتی خود در میان سه بخشی قرار گرفته که بیشترین ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را دارند.


بیشتر بخوانید: تامین ۹۵ درصدی سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی/ تنها ۲ نیروگاه کوچک به شبکه گاز کشور متصل نیست


در حال حاضر ظرفیت واحد‌های برق‌آبی به ۱۱ هزار و ۹۳۸ مگاوات رسیده است و سهم ۱۴.۹۱ درصدی را در بین کل ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور در اختیار دارند.

همچنین ظرفیت فعلی واحد‌های تولید پراکنده (شامل ۲۵۳ MW خودتامین) به یک هزار و ۳۳۵ مگاوات و ظرفیت نیروگاه‌های اتمی به یک هزار و ۲۰ مگاوات رسیده است که از این حیث واحد‌های یاد شده هر کدام حدود یک درصد از کل ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر آخرین ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به حدود ۶۶۰ مگاوات و ظرفیت واحد‌های دیزلی به حدود ۴۳۹ مگاوات رسیده است.

براین اساس، هم‌اکنون ایران به لحاظ ظرفیت منصوبه برق رتبه نخست منطقه و جایگاه چهاردهم را در جهان دارد.

انتهای پیام/

ایران به لحاظ ظرفیت منصوبه برق رتبه نخست منطقه را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار