معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بارگیری سیلو و مرکز ذخیره سازی ۵۰ هزار تنی گندم سیرجان مجهز به خط ریل و سیستم‌های کنترل روز دنیا است.

سیلوی ۵۰ هزار تنی گندم سیرجان مجهز به سیستم‌های روز دنیا استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ایران، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: سیلو و مرکز ذخیره‌سازی سیرجان پس از رفع موانع و مشکلات و بارگیری گندم به بهره برداری رسید.

وی افزود: زمینه‌ی اتصال سیلوی سیرجان به خطوط ریلی کشور فراهم شده که با تکمیل خط ریلی، این مرکز به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد و سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل گندم در این منطقه می‌شود.

سیف با بیان اینکه استانداردسازی مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی و سیلو‌های گندم یکی از برنامه‌های مهم شرکت بازرگانی دولتی ایران است، بیان کرد: سیلوی سیرجان از سیستم‌های پیشرفته به روز دنیا استفاده شده است، به‌طوری که کنترل و نظارت بر دما، تناژ و غیره گندم موجود در این مرکز توسط کاربر رایانه در هر زمان و مکانی قابل رصد و گزارش‌گیری است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان تصریح کرد: پایانه حمل ریلی گندم کرمان که به طور موقت و با حداقل هزینه راه اندازی شده در آینده تجهیز و به پایانه دایم تبدیل خواهد شد و ظرفیت حمل و بارگیری روزانه ۱۱۰۰ تن این پایانه در شرایط اطمینان بخشی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

مرکز ذخیره سازی گندم سیرجان به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار