راه اندازی دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی در دانشگاه بیرجند

برای اولین بار در خراسان جنوبی دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی شده از سوی عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند در دانشکده هنر راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛   مالکی، عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند گفت:  دستگاه تولید نخ از نانو الیاف الکتروریسی برای استفاده از فناوری‌های نوین و با هدف انجام تحقیقات در تولید و کاربرد در حوزه های مختلف سامانه الکتروریسی سازه های نانو لیفی(Electrospinning) در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند مستقر و راه اندازی شد.

وی  با بیان اینکه این دستگاه صرفا برای کارهای پژوهشی راه اندازی شده است، افزود: نمونه نخ های تولید شده در این دستگاه برای رشته های همچون پزشکی، مهندسی شیمی، الکترونیک و مکانیک کاربرد دارد.

عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دستگاه مجهز به پمپ های تک و دونازله، منبع تغذیه ولتاژ بالا با توان های مختلف، جمع کننده های ویژه، و سیستم تاب دهنده و برداشت نخ است، گفت: امکان تهیه و تولید ساختارهای مختلف نانولیفی همچون لایه های بی بافت تصادفی با درصد تخلخل کنترل شده، نانو الیاف موازی و جهت دار، هیبریدی، ساختارهای سه بعدی در این دستگاه وجود دارد.

وی، از انجام طرح های مختلف در زمینه تولید نانو الیاف پلیمری، فلزی و سرامیکی و به کارگیری نانو ذرات، نانو لوله ها و تولید نانوکامپوزیت های نانو لیفی مختلف به کمک این دستگاه خبر داد و افزود: نانو الیاف به دلیل ساختار ویژه و سطح تماس بالا کاربردهای متنوع دارد.

مالکی، تولید منسوجات هوشمند، تجهیزات و ادوات ذخیره ساز و تولید انرژی مانند باتری های لیتیومی، سلول های خورشیدی، پیزو الکتریک ها، موارد مختلف پزشکی از قبیل مهندسی بافت، ترمیم زخم و دارو رسانی، فیلترهای گاز و مایع، کامپوزیت ها و حسگرهای مختلف، از جمله کاربردهای متنوع این دسته از نانو مواد اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار