معاون سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

هدف‌گذاری دستیابی به سهم ۳۰درصدی ریل در بنادر/ بازنگری در دستور العمل سرمایه گذاری سازمان بنادر

حسن زاده گفت: تا ۱۰ سال آینده سهم ریل در بنادر افزایش می یابد و سهم ما در این بخش به ۳۰ درصد افزایش می یابد.

هدف‌گذاری دستیابی به سهم ۳۰درصدی ریل در بنادر/ بازنگری در دستور العمل سرمایه گذاری سازمان بنادربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی حسن‌زاده در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و انعقاد قرارداد  ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی بنادر کشور با بیان اینکه در سال گذشته تحولاتی در کشور رخ داد که در دوره ۴۰ ساله انقلاب سابقه کمتری داشت گفت: در مدت کوتاهی با چهار چالش از جمله نوسان ارزی روبرو شدیم که مشکلاتی برای همه ما ایجاد کرد و این در حالی است که ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق بنادر خدمات می‌گیرند.

حسن‌زاده ادامه داد: محدودیت‌های تجاری و سیاست‌های تجاری که سرمایه‌گذاری بندری را متأثر می‌کرد و طرح‌های سرمایه‌گذاری آنها در این مشکلات تحت تأثیر قرار گرفت، دومین چالش بود.

وی با بیان اینکه خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تهدید شرکت‌ها به قطع ارتباط با بنادر ایران، چالش سوم در این حوزه است افزود: اعتراضات صنفی رانندگان کامیون در سه مرحله، چهارمین مشکل ما در این حوزه بود، اما اجازه ندادیم که در بنادر شاهد دموراژ(معطلی) شناورها باشیم.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم در سازمان بنادر به تحقق سیاست‌های راهبردی کشور کمک کنیم، گفت: ارتباط با ارائه‌کنندگان خدمات بندری که در این چهار چالش با مشکل مواجه شدند، پیگیری شد و تلاش کردیم با تصویب بسته‌های حمایتی مشکلات آنها را کاهش دهیم.

وی افزود: توجه به سهم ریل در بنادر از اولویت‌های سازمان است و هدف ما دستیابی به رقم ۳۰ درصد در بارهای ورودی و خروجی بنادر است.

حسن‌زاده اظهار کرد: سال گذشته ۶ درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر از طریق ریل جابه‌جا شد که امسال این رقم به ۱۰.۳ درصد رسید و هدف‌گذاری کرده‌ایم، این رقم در ۱۰ سال آینده به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سیاست دیگر سازمان بنادر و دریانودری توجه به نقش کلیدی بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه محور شرق است. افزود: در این باره بسته تشویقی تهیه کرده‌ایم که در هیأت عامل سازمان بنادر به تصویب رسید. سرمایه‌گذاران خوبی به بنادر مراجعه کردند و انتخاب بندر شهید بهشتی به عنوان بندر تخلیه و بارگیری در دستور کار است و این نشان از افزایش رونق این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور دارد.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازنگری در دستورالعمل سرمایه‌گذاری طی چند ماه گذشته در سازمان بنادر گفت: به زودی این دستور العمل تصویب می‌شود و طبق آن درخواست‌هایی که به سازمان برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود را تعیین تکلیف می‌کنیم.

حسن‌زاده اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از بزرگترین سازمان‌های سرمایه‌پذیر در بنادر به لطف دستورالعمل‌های خود است.

حسن زاده با اشاره به اینکه امیدواریم بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار به عنوان سه شهر لجستیکی معرفی شوند، گفت: دو بندر منطقه ویژه اقتصادی هستند که امیدواریم بندر چابهار هم به منطقه آزاد چابهار ملحق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنادر ، ریل ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار