نباید فریب کسانی را خورد که عمل انقلابی ندارند/ جهت‌گیری ما باید به سمت هدف قرار دادن اندیشه و ارزش‌های آمریکایی باشددبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان می‌خواهند نیرو‌های انقلابی را از ورود به صحنه خارج کنند. اندیشه‌های آمریکایی در اداره کشور ایجاد تردید می‌کنند. از زمان بنی صدر تا کنون، وعده بهبود وضعیت دادند و کار‌ها را به انجام نرساندند. می‌خواهند با اندیشه‌های آمریکایی از تکرار تجربه انقلاب مانند ایجاد سپاه و بسیج و جهاد سازندگی جلوگیری کنند.


به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه در جمع فرماندهان و همسنگران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اجلاس ملی اصحاب عشق، گفت: از من خواسته شده درباره حوادث سال آینده و خواب آشفته شیطان بزرگ صحبت کنم. اماپیش از آن  به دو خاطره اشاره می‌کنم. اولین خاطره‌ی من مربوط به شهید مطهری در چند روز مانده به پیروزی انقلاب است. امام در خیابان ایران مستقر شده بود. با اشتیاقی خاص به دیدار امام رفتم. اکثر بزرگان انقلاب در یک سالن نشسته بودند. جایی نشستم که سمت راست من آقای مطهری بود. با ایشان صحبت کردم. به ایشان گفتم که خیلی دوست داشتم از مواضعتان درباره منافقین تشکر کنم. استاد مطهری به من گفت: اسمت چیست؟ گفتم: من را محسن صدا می‌کنند. گفت: می‌دانی الان آمده ام که چه کار کنم؟ می‌خواهم به دیدار امام بروم و به امام بگویم که این منهاییون سرت کلاه نگذارند. من به دلیل علاقه ام به امام ناراحت شدم که چرا ایشان به این تندی نسبت به امام چنین حرفی می‌زنند؟ گفتم: این منهاییون چه کسانی هستند؟ با دست دکتر یزدی را نشان داد و گفت: این‌هایی که می‌گویند اسلام منهای روحانیت.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در سال ۵۹ در ماه‌های اول جنگ هنگام وقتی که عملیات نصر انجام شد و یکی از دانشجویان انقلابی به نام شهید علم الهدی به شهادت رسید، خدمت امام رسیدم، بعد از اینکه ماجرای شهید علم الهدی و مبارزاتش با جریان‌های انحرافی در دانشگاه را خدمت امام گفتم، اشک از درچشم امام حلقه زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما هم در یک مبارزه سیاسی با غرب هستیم و هم در یک مبارزه فرهنگی و تمدنی هستیم، گفت: ما اگر در جهاد سیاسی بزرگترین پیشروی‌ها را داشته باشیم، ولی نتوانیم تمدن خودمان را جایگزین کنیم، دشمنان این جایگاه را از ما خواهند گرفت. من از کسانی که در مبارزه تمدنی و معرفتی و فرهنگی با غرب هستند، تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: خواب آشفته آمریکایی‌ها در چهلمین سال انقلاب برای همه مردم ما مهم است، ولی برای آن‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند، مهم‌تر است. آمریکایی‌ها روی سرمایه فرهنگی خودشان در ایران حساب کرده اند. ماجرا از اقتصاد شروع شده، اما خیال می‌کنند که تیر خلاص را سربازان فرهنگی آمریکا در داخل ایران خواهد زد. تحریم‌های اقتصادی را راه انداخته اند تا سربازان فرهنگی آمریکا در کشور بهره برداری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توطئه‌های اخیر دولت آمریکا گفت: ماجرا از اینجا شروع شد که آقای ترامپ بین سه هدف اروپا و چین و خاورمیانه، با تحریک اسراییل و عربستان اولویت اول را به خاورمیانه و آن هم ایران داد و می‌خواهد برای چهارسال آینده از ایران، امتیاز بگیرد. او از برجام خارج شد تا بتواند تحریم‌های جدیدی را وضع کند و از این راه بستر تغییر و یا تسلیم نظام را فراهم کند. هر سه ماه امضای تحریم‌ها را در نمایش‌هایی مضحک تمدید کرد و گفت: این نظام را در چهلمین سالگردش دچار فروپاشی می‌کنم.

رضایی گفت: من معتقدم که این کانال اعتباری اروپایی‌ها به خرید غذا و دارو منتج می‌شود. مرحله دیگری از برنامه ترامپ، پایین آوردن ارزش پول ملی در حدی است که دیگر کسی با ریال کار نکند و ریال را از صحنه خارج کند. می‌خواهند که دولت از پرداخت حقوق باز بماند، کارخانه‌ها تعطیل شود، شورش و بلوا بشود و منافقین وارد عمل شوند و به بهانه حقوق بشر، آمریکا دخالت کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به چند سناریو دشمنان علیه نظام اشاره کرد و گفت: در هر کدام از این خواب ها، حرف آخر را اندیشه‌ها و هواداران آمریکا در داخل کشور می‌زنند. اندیشه‌های آمریکایی بزرگترین خدمتی که به آمریکا می‌کند، گرفتن قدرت تحول و ابتکار از جریان انقلاب است. حتی اگر امروز کسانی حرف انقلابی بزنند، اما اندیشه‌شان و رفتار و عمل آن‌ها آمریکایی باشد، هیچ تفاوتی نمی‌کند و ضربه خواهند زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان می‌خواهند نیرو‌های انقلابی را از ورود به صحنه خارج کنند. اندیشه‌های آمریکایی در اداره کشور ایجاد تردید می‌کنند. از زمان بنی صدر تا کنون، وعده بهبود وضعیت دادند و کار‌ها را به انجام نرساندند. می‌خواهند با اندیشه‌های آمریکایی از تکرار تجربه انقلاب مانند ایجاد سپاه و بسیج و جهاد سازندگی جلوگیری کنند. مانع دیگر سربازان و هواداران آمریکایی هستند. این‌ها می‌خواهند با کارشکنی و بی قانونی و عمل نکردن به وظایف قانونی، مردم را از نظام رویگردان کنند. کارشکنی سربازان مجانی آمریکا که در سال‌های اخیر با وابستگی فکری کار می‌کردند با عوامل نفوذی در هم آمیخته اند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: اندیشه آمریکایی و سربازان آمریکایی در خدمت آقای ترامپ، خواب آشفته آمریکا را رقم می‌زنند و ما هر سه این‌ها را ناکام خواهیم کرد. با روشنگری و افشاگری و مبارزه با آن‌ها باید خواب تنها را آشفته کرد. موج ضد آمریکایی در اروپا، بسیار قوی است. روبروی آمریکا ایستادگی کنیم. در اروپا مردم فرانسه به دنبال هویت هستند. در منطقه و در داخل کشور باید شعار‌های خود افول اقتدار آمریکا و پوشالی بودن آن و فریبنده بودن حقوق بشر آمریکایی را فریاد بزنیم. باید دموکراسی دروغین آمریکا را برای جوانان بازگو کنیم. هواداران آمریکا در این چهل سال، مانع تحول در اقتصاد ایران بوده اند. هواداران آمریکا را از امنیت و دفاع بیرون کردیم، اما در اقتصاد هستند و گرانی و تورم را به مردم تحمیل می‌کنند. مشکلات ما زیر سر دولت آمریکا، هواداران آمریکا و اندیشه‌های آمریکا است. در دو سال آینده، جبهه فرهنگی باید به تبیین این مسایل به پردازد. فساد و ناکارآمدی زیر سر اندیشه و فرهنگ دنیایی آمریکایی هاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در ده سال اول انقلاب، کشور ما با ایثارگری و برادری اداره می‌شد، اما بعد از جنگ فساد و جناح بازی در کشور دیده شد. این انحراف‌ها ناشی از هواداران و اندیشه‌های آمریکایی است. اندیشه‌ها و فرهنگ جامعه را عوض کردند. اگر اندیشه‌های آمریکا وارد مدیریت نشده بود، تجمل و فساد نبود. قبله عالم اندیشه دنیایی، مدل و چراغ آمریکا است.

وی افزود: به لطف پروردگار خواب آشفته آمریکایی‌ها را به هم خواهیم ریخت. منظور ما از آمریکا، فقط دولت آمریکا نیست. دولت آمریکا، هواداران آمریکا و اندیشه‌های آمریکا را در نظر داریم. تفکری است که نمی‌گذارد خودروسازی را مانند موشک سازی پیشرفته کنیم. در عمق این موانع، آمریکا قرار دارد. جهت گیری ما باید به سمت هدف قرار دادن اندیشه و ارزش‌های آمریکایی باشد. باید این حقایق به مردم گفته شود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: پرداختن آمریکایی‌ها به منافقین و سلطنت طلب‌ها ممکن فریب باشد و می‌خواهند ما از هواداران آمریکا در کشور، غافل شویم. ما نمی‌توانیم با توپ و تانک با این اندیشه مبارزه کنیم. در انقلاب فرهنگی باید مبارزه را تشدید کرد.
وی افزود: باید در جبهه‌ای منسجم وارد عمل شویم و به طرح‌های فریب آمریکا مشغول نشویم. سال ۹۸ و ۹۹ باید با محوریت مبارزه فرهنگی، کار جهاد اقتصادی را پیش برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۷
بلای جان افتصاد مسکن و خودرو ست که کالایی سرمایه ایی محسوب میشود و نه مصرفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
وقتی یک فرد یک خودروی قابل رقابت و حتی برتر و ارزان تر میسازه برای سازمان های عریض و طویل کاری نداره اما منافع وارداتی یه عده نمیذاره.
کافیه در دانشگاه ها اعلام نیاز کنن و پروژه ها رو مورد نیاز رو مطرح کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سپاه باید شرکت خودروسازی تاسیس کنه و بازار را رقابتی کنه اصل حفظ نظامه نه سود جویی پس باید جلوی این مافیا ایستاد تا سربلند شد سپاه حمایتت میکنیم مردم پشت رهبر و سپاه هستند به شرطی که خدمت و انقلاب گری واقعی کنند یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
در دوره کنونی انقلاب دشمن شناسی و تحلیل صحیح رفتار دشمنان انقلاب نیاز حیاتی جوانان ایران است، به جای بعضی از کتابهای درسی دانش آموزان که الویت درجه یک ندارد باید کتاب دشمن شناسی جایگزین شود، بطوری که یک دانش آموز دبیرستانی بتواند دلیل ازدیاد روز افزون کانال های ماهواره ای فارسی زبان را بدرستی تحلیل کند
Germany
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
چرا این کارخانه ها را تا زمانی که سر عقل نیامدن تعطیل نمیکنید
Germany
جواد
۱۱:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
این به قول شما کارخانه ها برابر منافع خودشون کار میکنن و نه ملت. باید کاری کرد که رقیب داشته باشن تا خودشونو اصلاح کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۰۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
ایران خودرو و سایپا با انحصارشون به خودروسازی ضربه زدن و البته دولت هم حمایتشون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
توی‌دین‌اسلام‌برابریم‌وبرادریم‌اما‌توی‌ایران‌اشراف‌گری‌رواج‌پیدا‌کرده‌وقشرضعیف‌جامعه‌بدبختند‌‌وداردند‌دل‌ازرده‌رنجیده‌می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
نریمان
۲۱:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سلام
بنظر بنده راه احمدی نژاد بر گرفته از راه امام و رهبری است باید از او حمایت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
دو خودرو ساز در یک شرکت ادغام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
یکه تازی و همکاری دو خودرو ساز فقط در گران کردن محصولاتشان است و گرنه رقابتی دربین نیست
سپاه و ارتش و بسیج در زمینه خودرو سازی فعال شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
فقط خودرو سازی ما انحصاری نیست بلکه به واسطه انحصار خودرو سازی نخبگان این رشته هم محاصره هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
وقتی پای تفکر آمریکایی وجود داره چرا برای خنثی کردنش سپاه ورود نمی کنه؟ با ساخت ماشینهای تماما (100درصد) ایرانی (قابل رقابت با خودرو های خارجی مثل بنز و بی ام و و تویتا و کیا و.........) این توطئه ها خنثی میشه .
وگرنه همچنان تا پنجاه سال دیگه هم همینطور درجا میزنیم.
از سپاه میخواهیم که با ورودش در صنعت خودروسازی یه انقلاب بزرگ در این صنعت ایجاد کنه مثل موشک سازی.
Iran (Islamic Republic of)
داریوش ابریقی
۲۰:۰۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
خودروسازان بااین سیاست‌هایشان از کارخانه های معتبر دنیا بیشتر گیرشون میاد اینها کاری کردن که یه ماشین شاسی بلند بدرد نخور فرانسوی یا کره ای برای ایرانیها شده آرزو خود شوند هم میگن ولی ما مردم گوش نمیدن .متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
درآستانه 40سالگی انقلاب اسلامی مستضعفان ومحرومان جهان نیکست به همت سپاه پاسداران یک" همایش ملی "تبیین راهکارهای امریکائی زدائی ازفرهنگ واقتصاداسلامی-ایرانی که صداوسیماهم خوب اطلاع رسانی وبازتاب دهدبرگزارنمایدومتعاقب آنهم هروزارتخانه وسازمانی اقدامات آتی خودرادراین مقوله اعلام کند.خداونداسلام وانقلاب راازشربدخواهان وجاهلان مضرمصون دارد.29/9/1397
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سردار قطعا همین است که فرمودی . باشد تا خدا یاری کند در خاکریز نفوذ و خیانت ,دشمنان ملت و اسلام به دست فرزندان پاک این سرزمین خفیف و نابود شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
مملکت از کنترل خارج شده چرا باید تخم مرغ دونه ای 700باشد؟ مسئولین می گویند در تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شدیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
همش بخاطر سود جویی بیشتر شرکت های خودروسازی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
فساد و لوکس گرایی بتدریج رواج پیدا کرده و متاسفانه مناطق آزاد و واردکنندگان خودرو با ارز ملت ایران اقدام به واردات خودروهای لوکس میکنند و همزمان با خروج ارز و سرمایه های داخلی ،بیکاری ،لوکس گرایی ،اسراف گرایی ،کاهش ارزش پول ملی ،فساد را کلید میزنند این افراد باید محاکمه و بابت این خسارت وارده به ملت ایران باید اموالشان به خزانه واریز و توسط بانک مرکزی بیلان مالی ارائه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
تنها بیان مشکلات و انتقاد کردن کار درستی نیست؟ باید راه حل ها رو نشان داد و به راه حل ها عمل کرد برای مثال راه حل وضعیت اسفناک و انحصاری خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
من معتقدم اینطور نیست ، دلیل آن رانت و انحصار و کسب مال اندوزی است ، و همچنین اراده و تصمیمی لز طرف نیروهای انقلابی گرفته نشده است ، با یک الله اکبر کار تمام خواهد شد ، اگر یک نفر هدایت و رهبری را عهده بگیرد ، می توان دهان دشمنان را سرب داغ ریخت و یکبار برای همیشه راه را برای پیشرفت و توسعه انقلابی باز کرد درگیر اینصورت باید منتظر فاجعه ها نشست و از صنعت خود رو فقط پیج و مهره باقی خواهند ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
باید صنعت خودرو سازی در کشور بقدری پیشرفت کنه که از صفر تا صد در داخل تولید بشه اونم تولید بهترین خودروهای لوکس و پیشرفته اونوقت آمریکا بیاد ایران رو تحریم کنه هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
شهرکی
۱۴:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سپاه پاسداران به یک نهاد مستقل یک کارخانه جداگانه ایجاد کند تا توانایی جوانان ایرانی را اثبات نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
مگه سپاه وظیفش این هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
هر جا خیانت بشه به انقلاب سپاه جلوگیری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
امیدوار این زمزمه ها اغازی برای حرکت به سمت ساخت خودروهایی پیشرفته همانند موشک های پیشرفته ی ما باشه
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
تفکر اینکه چشم بدست این و اون که اونها بدهند و من ریاست کننم خوب تیست.

وگره تفکر "هنری فورد" مانند خیلی هم مفید است.
این آدمها روزی 20 ساعت کار میکردن و زیاده خواه هم نبودند
دست بگزار روی زانوی خود و بر خیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
یکفار برتی همیشه خودروی تمام ایرانی بسازید.سخته یا .!!!!!!
Germany
جواد
۱۱:۳۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
یکفار برتی یعنی چی؟
Germany
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
معنی یعنی چه ؟ اصلا خودت متوجه میشی چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
یکبار برای همیشه خودروی تمام ایرانی بسازید.سخته یا .!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
سخت نیست مشکل این هست که تفکر غرب گرایی نمیخواد بگه مامیتوانیم میخواد بگه ما نمیتوانیم و باید به غرب دست درازی کنیم همین. تا منافع اون ها تامین شه.
آخرین اخبار