مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان مطرح کرد؛

تولید داروی ضد سرطان برای اولین بار در کشور/ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف تامین مواد اولیه را با مشکل روبه رو کرده است

تولید داروی ضد سرطان  برای اولین بار در کشور/ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف تامین مواد اولیه را با مشکل روبه رو کرده است

سپهری گفت: موفق به تولید داروی ضد سرطان با قیمتی ارزان برای اولین بار در کشور شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،نیما سپهری مدیر عامل  یکی از شرکت‌های دانش بنیان  دارویی  در حاشیه مراسم رونمایی از داروهای ضد سرطان که در هتل پارسیان برگزار شد، اظهار کرد: داروی زایبرون برای درمان سرطان پیشرفته پروستات در شرکتی دانش بنیان متشکل از فارغ التحصیلان  جوان دانشگا علوم پزشکی تهران تولید شده است.

وی افزود: کار تحقیق و تولید این دارو سه سال به طول انجامید و تمام مراحل مختلف آزمایش  را طی کرده و داروی زایبرون در حال حاضر در بازار کشور توزیع شده است.

سپهری با بیان اینکه  داردی زایبرون قبلا وارداتی بوده و بابت آن ارز زیادی از کشور خارج می‌شد گفت: ما اولین شرکت تولید کننده داروی زایبرون در ایران هستیم  و سعی شده تا تمامی استاندارد ها و کیفیت این دارو مطابق مشابه خارجی خود باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: شرکت ما توانایی تامین داروی مورد نیاز بازار داخل کشور را دارد و در حال حاضر بیماران سرطانی کشورمان از دارو  زایبرون جهت درمان عارضه شان استفاده می کنند.

برنامه ویژه‌ای برای صادرات محصولات خود داریم 

وی درباره کیفیت این دارو گفت: این دارو قابل رقابت با نوع خارجی خود است و تمام دعدغه ما کیفیت داروی تولیدی است؛در تامین مواد اولیه تولید دارو و خرید دستگاه های تولید دارو به دلیل مشکلات  تحریم با  چالش‌هایی روبه رو هستیم.

سپهری با اشاره به حمایت‌ها گفت: سازمان عذا و دارو از ما حمایت ویژه ای می کند ولی ناهماهنگی میان وزارت صنعت و معدن و گمرک دیده می شود و همین موضوع  تامین مواد اولیه رابا مشکل روبه رو کرده است.

وی درباره صادرات این دارو اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای صادرات داروی زایبرون  داریم و در حال حاضر ۲۰ داروی ضد سرطان تولید می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار