رفعتی: داور نباید عذرخواهی کند/مسئولیت تمام اشتباهات داوری با کمیته داوران است

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: داور به این دلیل نباید پس از اشتباه کردن عذرخواهی کند که کمیته داوران او را برای قضاوت بازی انتخاب می کند.

رفعتی: داور نباید عذرخواهی کند چراکه کمیته داوران او را برای قضاوت بازی ها انتخاب می کندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا داورانی که در مسابقات دچار اشتباه می شوند نباید عذرخواهی کنند، گفت: هیچ شکی نیست که داوران ما دچار اشتباه شده اند اما در همین جام جهانی ۲۰۱۸ که علیرضا فغانی، داور پرافتخار کشورمان حضور داشت اشتباهاتی صورت گرفت اما دیدید داورانی که اشتباه کردند عذرخواهی کنند؟ داور اجازه مصاحبه ندارد چراکه خودش را برای قضاوت یک بازی انتخاب نمی کند بلکه تشکیلاتی به نام کمیته و دپارتمان داوری وجود دارد که داور را انتخاب کرده و اگر او اشتباه کند این تشکیلات اشتباهات را پذیرفته و از تیم ها عذرخواهی می کنند.

او ادامه داد: داوران در جام جهانی اشتباه کردند و این اتفاق در جام ملت های آسیا هم رخ می دهد اما همانگونه که اگر داور خوب قضاوت کند نباید بگوید از من برای قضاوت خوبم تشکر کنید نباید زمانی که مرتکب اشتباه هم می شود از کسی عذرخواهی کند. در کل هیچ داوری اجازه ندارد درباره مسابقه ای که قضاوت کرده و همچنین تشکیلات فدراسیون فوتبال مصاحبه کند. مسئولیت تمام اشتباهات داوری با کمیته داوران است. همانگونه که اگر یک بازیکن گل به خودی بزند و تیمش شکست بخورد مربی مسئول آن امر است. کل دنیا داوران اشتباه می‌کنند. در جام جهانی هم ۲ اشتباه در بازی تیم ملی ایران صورت گرفت و با وجود بازبینی صحنه ها از طریق VAR صحنه‌ها اتفاقی رخ نداد. این همه هجمه روی داوران خوب نیست.

رفعتی درباره درخواست مهدی تاج برای استفاده از سیستم VAR در قضاوت بازی های لیگ برتر اظهار داشت: این موضوع به تازگی از سوی تاج رسانه ای شده اما او سه ماه پیش دستور داد که بحث استفاده از سیستم VAR را پیگیری می کنیم. طبق مکاتباتی هم که معاونت فناوری اطلاعات فدراسیون هم انجام داد لوازم مورد نیاز را خریداری می کنیم. باید تجهیزات این سیستم را از شرکتی آلمانی بخریم که ۳۰۰ هزار دلار هزینه دارد اما وظیفه نداریم فقط از این شرکت تجهیزات را تهیه کنیم بلکه می توانیم از تولیدی های داخل کشور هم بخریم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در پایان بیان کرد: ورزشگاه های آزادی تهران، نقش جهان اصفهان، فولاد آره نا و امام رضا(ع) مشهد شرایط نصب این امکانات را دارند.


بیشتر بخوانید:

رفعتی:عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر قابل قبول بود/ سیستم کمک داور ویدیویی به زودی راه اندازه می‌شود

سلطانی فر: امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌ها به انتظار ٤٢ ساله پایان دهند

تمرین شاداب تیم ملی در قطر / صحبت‌های کی روش درباره جام ملت‌ها


انتهای پیام/

اظهارات رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشورمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار