دبیر علمی سومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران:

باید به سمت عدالت در حوزه تشخیص و درمان سرطان حرکت کنیم/ کمبود دستگاه‌های رادیوتراپی جدی است

آزاده گفت: باید به سمت عدالت بیشتر در حوزه درمان و تشخیص سرطان در کشور پیش رویم و سیاستگذاری در این امر ضرورت دارد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام آزاده دبیر علمی سومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران اظهار کرد: در این کنگره موضوعات مختلفی در حوزه سرطان مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است و از جمله موضوعات مورد بحث در یک پنل اختصاصی، مسئله سیاستگذاری و عدالت در سلامت بود.

حضور مسئولان وزارت بهداشت در پنل  عدالت در سلامت 

وی افزود: در این پنل معاونین و مشاوران وزارت بهداشت همچنین متخصصان اقتصاد سلامت حضور داشتند و موضوعاتی مبنی بر اینکه حاکمیت در نظام سلامت چه نقشی دارد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران با تاکید بر اینکه دسترسی به امکانات تشخیص و درمان سرطان باید عادلانه باشد، گفت: باید به سمت عدالت بیشتر در حوزه درمان و تشخیص سرطان در کشور پیش رویم چراکه متاسفانه امروزه بیشتر مردم پایتخت و مراکز برخی استان‌ها دسترسی برای این موضوع دارند و سیاست‌های سلامت باید به سمتی پیش رود که امکانات درمانی سرطان برای همگان فراهم باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در حال حاضر از لحاظ عدالت در تشخیص و درمان سرطان در کشور در شرایط متوسط قرار داریم، گفت: کمبود دستگاه‌های رادیوتراپی جدی است و به غیر از تهران، کمبود جدی دستگاه‌های رادیوتراپی و جراحان متخصص سرطان وجود دارد.

آزاده گفت: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه سرطان و واردات دستگاه‌های رادیوتراپی مدرن و همچنین تقویت این تجهیزات در سراسر کشور از موضوعات بسیار مهم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه از لحاظ امکانات رادیوتراپی تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.