سردار پاکپور در نشست خبری مطرح کرد؛

تشریح جزئیات رزمایش پیامبر اعظم ۱۲/ نیروهای سپاه همچون سدی محکم در برابر دشمنان ایستاده‌اند/ اگر کشوری ما را تهدید کند، سراسر تهاجم می‌شویم

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: نیرو‌های سپاه پاسداران همچون گذشته آماده دفاع از مرز‌ها و خاک کشور هستند و همچون سدی محکم در برابر دشمنان ایستاده‌اند.


پاکپوربه گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در نشست خبری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ که در جزیره قشم برگزار شد،  اظهار کرد: رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ از سلسله رزمایش‌های نیروی زمینی سپاه است که در آذر و دی ماه سال جاری در جزیزه قشم برگزار می‌شود و طی آن نیرو‌های واکنش سریع، نیروهای مخصوص، نیرو‌های تکاور، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، واحد‌های تخریب و شناسایی و موشک‌های میان برد دقیق زن در این رزمایش حضور دارند.

وی ادامه داد: این رزمایش از ۲۴ آذر با ستون‌کشی از فارس و کرمان  آغاز شده است و نیروهای سپاه تمرین‌های مختلفی را انجام داده‌اند، در این رزمایش چند مرحله را طراحی کرده ایم که مهم‌ترین آن انتقال مرکزیت رزمایش به منطقه اصلی بود و پس از آن مراحلی دیگر که برای رزمایش تعریف شده بود به اجرا گذشته شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه عملیات آبی_خاکی یکی از پیچیده‌ترین انواع عملیات‌ها محسوب می‌شود گفت: اساس رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ آبی_ خاکی است و هجوم و دفاع از ساحل را تا به امروز تمرین کرده‌ایم.

وی افزود: این رزمایش در سطح راهبری بر اساس اصول اساسی جمهوری اسلامی است، تا به حال به هیچ کشوری هجوم نداشته‌ایم و برای کشوری تهدید نبوده‌ایم، ولی دفاعمان در سطوح راهبردی تهاجمی است.

سردار پاکپور تصریح کرد: حمله کننده به کشوری نخواهیم بود، ولی اگر کشوری ما را تهدید کند ما سراسر تهاجم و آفند خواهیم شد و در این رزمایش همین موضوع را تجربه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند دفاع ما ترکیبی از آفند و پدافند است ادامه داد: دشمن تصور نکند اگر راهبرد ایران دفاعی است، پشت خاکریز می‌مانیم و کاری نخواهیم کردیم. حتما در سطوح عملیاتی و تاکتیکی خود راهبرد آفند و و تهاجمی خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: اولین پیام ما برای منطقه صلح دوستی است و برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شویم، تکفیری‌ها با سوء استفاده از خاک و مرز برخی کشور‌ها در برخی موارد ایجاد ناامنی می‌کنند و ما از این کشور‌ها تقاضا داریم تا خلا‌ءهای مرزی را برطرف و برای تامین امنیت تلاش بیشتری کنند، جمهوری اسلامی هم تا به امروز خویشتنداری کرده است.

سردار پاکپور تاکید کرد: نیروهای سپاه پاسداران همچون گذشته آماده دفاع از مرزها و خاک کشور هستند و همچون سدی محکم در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: در این رزمایش عمدتا راهبرد تهاجمی را تمرین می‌کنیم و تاکتیک‌ها را ارتقاء می‌دهیم، تلاش داریم در رزمایش نیرو‌ها و یگان‌های ویژه قابیلت‌های خود در نفوذ به اعماق جبهه دشمن را تمرین کنند و ما در این رزمایش این تاکتیک را تمرین می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در دانشگده‌ها و مراکز آموزشی کار‌های خوبی در حوزه عملیات‌های آبی خاکی انجام داده‌‎ایم. همچنین در چند سال گذشته به پیشرفت‌های شگرفی در حوزه مهندسی به ویژه در جریان نبرد با تروریست‌ها داشته‌ایم و در حوزه تخریب آفندی به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم که در مرحله نهایی رزمایش که فردا برگزار می‌شود این موضوع مشاهده خواهد شد.

وی با بیان اهمیت سیستم‌های کنترل و فرماندهی گفت: تلاش داریم این سامانه‌ها را در یک سامانه جامع بکارگیری کنیم، امر‌وز توپخانه نیروی زمینی به گلوله‌های توپ و راکت‌های هوشمند تجهیز شده است.

سردار پاکپور تاکید کرد: تجربیات نیروی زمینی سپاه در مبارزه با تروریسم چه در آن سوی مرز‌ها چه داخل کشور، بسیار ارزشمند است و ما در این رزمایش این توانمندی را به نمایش می‌گذاریم، یک هفته است که این رزمایش را آغاز کرده ایم و فردا مرحله آخر رزمایش اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: وقتی دشمن در محاسباتش اشتباه کرده و در حین عمل به مشکل برخورد می‌کند مجبور به بازنگری در راهبرد خود می‌شود، بر همین اساس آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نه تنها در عراق و سوریه بلکه در کل منطقه نمی‌توانند اعمال قدرت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
منم یک بسیجی هستم .درکنارشما هستم سردار..نابودی اسرائیل نزدیک هست امیدخدا....
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۰۳:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
ماهم در کنار شما هستیم
درود خدا بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
امریکا رو به نابودی پیش میرود.
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۹:۰۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
فقط میشه گفت با وجود سپاه میشه احساس غرور کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
من خدمت سربازی نرفتم،ولی هر وقت دشمن به خاک کشورم نزدیک بشه و فکر تجاوز تو سرش باشه به صف یاران امام خامنه‌ای ملحق میشم و از تمامیت ارضی کشورم و خاک و ناموسم تا آخربن قطره خون‌م دفاع میکنم
کل ایرانی‌های با غیرت برای خاک و وطن‌شون همین حس رو دارن ۱۰۰%.
زنده‌باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
درود و سلام خدا بر امام خامنه‌ای
پاینده باد سرزمینم ایران اسلامی و ملت شریف‌ش
آخرین اخبار