رئال مادرید - العین امارات؛ رقیب استقلال برای کسب قهرمانی جهان به مصاف کهکشانی‌ها می‌رود/ نبرد یوونتوس- رم،آغاز کار سولسشر روی نیمکت یونایتد

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های فوتبال باشگاهی در جهان امروز (شنبه اول دی) برگزار می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

جام باشگاه های جهان

رئال مادرید - العین امارات (ساعت ۲۰)

رئال مادرید قهرمان اروپا در دیدار فینال جام باشگاه های آسیا امشب به مصاف العین امارات که به عنوان نماینده کشور میزبان در این مسابقات حضور دارد می رود.

شاگردان سولاری در شرایطی به مصاف العین در دیدار فینال خواهد رفت که به نظر نمی رسد کار دشواری برابر نماینده امارات داشته باشد و احتمالا رئال مادرید برای چهارمین بار قهرمان جام باشگاه های جهان خواهد شد و سال 2018 را با قهرمانی به پایان خواهند رساند. سال 2018 سال پرحادثه ای برای رئالی ها بود. از قهرمانی در لیگ قهرمانان گرفته تا خداحافظی رونالدو و زیدان با این تیم و شکست تحقیرآمیز در الکلاسیکو. اما قهرمانی جهان می تواند پایان این سال را برای آنها شیرین کند.

رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا با 13 قهرمانی بی رقیب است و در صورت پیروزی برابر العین می تواند با چهار قهرمانی، بالاتر از بارسلونا با سه عنوان، در جهان نیز رتبه نخست را از آن خود کند.

کهکشانی ها با شکست کاشیما آنتلرز ژاپن (قهرمان آسیا) به فینال رسیدند و رئیس ها با پیروزی مقابل ولینگتون نیوزلند (قهرمان اقیانوسیه) ، اسپرانس تونس (قهرمان آفریقا) و ریورپلاته (قهرمان آمریکای جنوبی) به این مرحله رسیدند.

کاشیماآنتلرز ژاپن - ریور پلاته آرژانتین (ساعت 17)

در دیدار رده بندی این مسابقات نیز کاشیما و ریورپلاته به مصاف هم می روند.

سری آ ایتالیا

یوونتوس - رم (ساعت ۲۳)

همه دیدارهای این هفته سری آ ایتالیا امروز برگزار می شود و  حساس ترین بازی هفته هفدهم ، بین دو تیم های یوونتوس و رم در تورین برگزار می شود. یوونتوس با اقتدار در صدر جدول سری آ قرار دارد و بعید است امسال هم تیمی برای قهرمان شدنشان دردسر ایجاد کند. آلگری‌که یکی از پرمهره ترین تیم های اروپا را در اختیار دارد، امسال علاوه بر سری آ به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم هست. جایی که با قرعه بسیار سختی مواجه شد و مشخص شد باید به مصاف اتلتیکو مادرید برود.

در طرف مقابل رم این فصل اوضاع خیلی مساعدی ندارد‌ و دی فرنچسکو تحت فشار هوداران و مدیران این تیم قرار دارد.  مدیران باشگاه رم که ابتدای فصل اکثر ستاره های تیم را فروختند، از دی فرنچسکو سرمربی تیم انتظار دارند که بدون این ستاره ها و با وجود کلی بازیکن مصدوم و کمبود بازیکن، مانند فصل گذشته نتایج خوبی برای گرگ ها بگیرد. این اتفاق تاکنون نیفتاده و رم نتایج پرفراز و نشیبی را گرفته و اگر چه در لیگ قهرمانان از گروهشان صعود کردند و در یک هشتم نیز با قرعه خوبی مواجه شدند و باید به مصاف پورتو بروند اما در سری آ در رتبه هفتم قرار دارند. این باعث شده تا صندلی دی فرانچسکو لرزان شود و زمزمه های اخراجش شنیده شود اگر چه پیروزی هفته گذشته رم مقابل جنوا کمی این تیم را از زیر فشار خارج کرد اما در صورت شکست احتمالی در بازی امشب مقابل یوونتوس دی فرنچسکو و مدیران جالوروسی دوباره زیر تیغ تند انتقاد هواداران این تیم قرار می گیرند.

در تیم یوونتوس بارزالی، کانسلو و کوادرادو مصدوم هستند و برای تیم رم نیز الشراوی و پیگرینی مصدومند. خبر خوب برای گرگها بازگشت ژکو و دروسی به تمرینات این تیم است. این دو بازیکن با تجربه رم چند هفته مصدوم بودند اما حالا بهبود یافتند، البته مشخص نیست در فرنچسکو ریسک استفاده از آنها را در این مسابقه حساس بکند یا خیر.

در حال تکمیل

لاتزیو - کالیاری (ساعت 15)

میلان - فیورنتینا (ساعت 17 و 30 دقیقه)

ناپولی - اسپال (ساعت 17 و 30 دقیقه)

امپولی - سمپدوریا (ساعت 17 و 30 دقیقه)

جنوا - آتالانتا(ساعت 17 و 30 دقیقه)

ساسولو - تورینو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

اودینزه - فروزینونه (ساعت 17 و 30 دقیقه)

کیه وو - اینتر (ساعت 20 و 30 دقیقه)

پارما - بولونیا (ساعت 20 و 30 دقیقه)

لیگ برتر انگلیس

کاردیف - منچستریونایتد (ساعت 21)

در یکی از جذابترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ جزیره، مچستریونایتد در ورزشگاه کاردیف سیتی کشور ولز مهمان تیم کاردیف خواهد بود. جذابیت این مسابقه به این دلیل است که این نخستین حضور اوله گونار سولسشر روی نیمکت مربیگیری شیاطین سرخ است. این سرمربی 45 ساله نروژی هفته گذشته با اخراج مورینیو، تا پایان فصل هدایت یونایتد را برعهده گرفت و در نخستین گام باید به مصاف تیم سابقش یعنی کاردیف که در سال 2014 هدایت آن را برعهده داشت برود. مولده نروژ آخرین تیمی بود که سولسشر هدایتش می کرد و با این تیم نایب قهرمان نروژ شد. سوسلشر مربیگری را از جوانان منچستریونایتد آغاز کرده بود.

یونایتد در حال حاضر در رتبه ششم جدول قرار دارد و فاصله زیادی با لیورپول صدرنشین دارد. بنابراین هیچکس از سولسشر انتظار قهرمانی دارد. تعویض طلای فرگوسن و زننده گل قهرمانی منچستریونایتد در لیگ قهرمانان سال 1999 در دقیقه 91 مقابل بایرن مونیخ ، اگر روی نیمکت مربیگری این تیم نیز فوق العاده کار کند، می تواند برای این تیم سهمیه لیگ قهرمانان اروپای سال آینده را بیاورد و در بین چهار تیم برتر لیگ جزیره قرار گیرد. البته سولسشر یک آزمون بسیار دشوار دیگر هم در لیگ قهرمانان اروپا دارد؛ جایی که با یونایتد در مرحله یک هشتم باید به مصاف تیم قدرتمند پاری سن ژرمن برود.

آرسنال - برنلی (ساعت 16)

چلسی - لسترسیتی (ساعت 18 و 30 دقیقه)

منچسترسیتی - کریستال پالاس (ساعت 18 و 30 دقیقه)

بورنموث - برایتون (ساعت 18 و 30 دقیقه) جهانبخش این دیدار را نیز به دلیل مصدومیت از دست داده است.

هادرزفیلد - ساوتهمپتون (ساعت 18 و 30 دقیقه)

نیوکاسل - فولام(ساعت 18 و 30 دقیقه)

وست هم - واتفورد (ساعت 18 و 30 دقیقه)

لالیگای اسپانیا

بارسلونا - سلتاویگو (ساعت 21)

بارسلونای اوج گرفته در هفته هفدهم لالیگا میزبان سلتاویگو خواهد بود. شاگردان والورده که فصل را پرفراز و نشیب آغاز کرده بودند، این روزها کاملا به ثبات رسیدند و همه رقبا را یکی پس از دیگری شکست می دهند. آمادگی اعجاب انگیز لیونل مسی ، کاملا در این روند بارسا نقش داشته است. نابغه آرژانتینی بارسا این روزها عملکرد فوق العاده ای در ترکیب این تیم دارد و در جریان پیروزی پنج بر صفر هفته گذتشه کاتالان ها مقابل لوانته، هت تریک کرد و نمایش خیره کننده ای داشت. مسی در این فصل لالیگا 14 مسابقه انجام داده و 14 گل زده و 10 پاس گل هم در این 14 دیدار داده است.

بارسلونا می خواهد با پیروزی در این مسابقه سال 2018 را با خاطره ای خوش تمام کند.

بارسا برای این بازی نمی‌تواند از رافینیا، ساموئل اومتیتی ، توماس فرمائلن، سرجی روبرتو و مالکوم به دلیل مصدومیت استفاده کند.

اتلتیکو مادرید - اسپانیول (ساعت 18 و 45 دقیقه)

رئال بتیس - ایبار (ساعت 15 و 30 دقیقه)

اتلتیکو بیلبائو - رئال وایادولید (ساعت 23 و 15 دقیقه)

بوندس لیگای آلمان

اینتراخت فرانکفورت - بایرن مونیخ (ساعت 21)

بایرن مونیخ با توجه به پیروزی دشوار یک بر صفر هفته گذشته مقابل لایزپیش، در حالی که دورتموند صدرنشین نیز بازی خودش را مقابل دوسلدورف باخت، توانست اختلافش را با صدر جدول کمتر کند. البته دورتموند بازی این هفته خودش را شب گذشته مقابل مونشن گلادباخ رده دومی برد تا اختلافش با بایرن رده سومیبه 9 امتیاز افزایش پیدا کند. شاگردان کواچ نیز برای بازگرداندن اختلاف امتیاز با زنبورها به شش و رسیدن به رتبه دوم جدول ، امشب باید دست پر از فرانکفورت خارج شوند.

کواچ توانسته تیمش را از بحران ابتدای فصل خارج کند و بایرن روی دور برد افتاده است اما این مربی از حالا باید تیمش را بیش از این آماده کند تا 19 فوریه (حدود دو ماه دیگر) بتواند از پس لیورپول در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بربیاید.

روبن، تولیسو ، خامس رودریگز، بواتنگ و سرژ نبری مصدومان بایرن مونیخ هستند.

لورکوزن - هرتابرلین (ساعت 18)

هانوفر - دوسلدورف (ساعت 18)

نورنبرگ - فرایبورگ (ساعت 18)

لایپزیش - وردربرمن (ساعت 18)

اشتوتگارت - شالکه (ساعت 18)

لوشامپیونه فرانسه

پاری سن ژرمن - نانت (ساعت 23 و 30 دقیقه)

آنژه - مارسی(ساعت 23 و 30 دقیقه)

لیل - تولوز (ساعت 23 و 30 دقیقه)

موناکو - گنگان (ساعت 23 و 30 دقیقه)

مون پولیه - لیون (ساعت 23 و 30 دقیقه)

ریمس - کان (ساعت 23 و 30 دقیقه)

سن اتین - دیژون (ساعت 23 و 30 دقیقه)

استراسبورگ - نیس (ساعت 23 و 30 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی مسابقات امروز فوتبال جهان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار