مدرسه‌ای با روش آموزشی جالب در تفرش/ تکالیفی که برای انجام به خانه نمی رسد

مدرسه تاد تفرش با شیوه‌ای متفاوت از سایر مدارس اداره می‌شود.

 مدرسه‌ای بدون تکلیف در تفرشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  روستای «تاد» تفرش که بر اساس تحقیقات زادگاه حکیم نظامی گنجوی است مدرسه‌ای  دارد که با شیوه‌ای متفاوت از سایر مدارس ابتدایی اداره می‌شود.

در این مدرسه خبری از زنگ تفریح‌هایی که دانش آموزان به ناگاه به سمت حیاط مدرسه برای دویدن و بازی هجوم می‌آورند نیست و استرسی هم برای درس خواندن و تکالیف مدرسه ندارند و همه چیز در بازی و آرامش برای فهم دروس مدرسه خلاصه شده است.

فروزان مهر موسس و مدیر مدرسه غیردولتی معراج روستای تاد گفت: در اداره مدرسه و دانش آموزان پرورش بر آموزش مقدم است و معلمان با آموزش‌هایی که می‌بینند تلاش می‌کنند با نوع رفتار خود به دانش آموزان امور اجتماعی و رفتاری را آموزش دهند و فضایی دوستانه برای طرح دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان برای رفع مشکل ایجاد شود.

فروزان مهر افزود: در این مدرسه بسیاری از دروس به صورت کاربردی تدریس می‌شود به این معنی که دانش آموزان برای یادگیری دروس علوم به گلخانه می‌روند یا برای یادگیری جمع و تفریق ریاضی از طریق بازی با توپ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از فرزند پزشک و استاد دانشگاه معلم تا کارگر و کشاورز در این مدرسه درس می‌خوانند، اضافه کرد: دانش آموزان برای یادگیری دروس و رفتار اجتماعی با مشاغل مختلف آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند در سنین خود کار‌های مختص این سن را مانند شستن ظرف غذا و مرتب کردن اتاق خود را بیاموزند.

مدیر مدرسه غیر دولتی معراج روستای تاد تفرش ادامه داد: این مدرسه یکی از ۱۲ مدرسه ابتدایی تفرش محسوب می‌شود، کتاب‌هایی که در این مدرسه تدریس می‌شود همان کتاب‌های درسی مصوب آموزش و پرورش است.

دانش آموزان مدرسه معراج مستقل بار می‌آیند

یکی از معلمان که فرزندش در این مدرسه درس می‌خواند، گفت: دانش آموزان در این مدرسه مستقل بار می‌آیند و به دلیل تنوع برنامه‌ها و فعالیت‌های درسی همراه با بازی وقتی به خانه می‌آیند تمایل دارند در کنار خانواده و در حال استراحت باشند.

روش تدریس در مدرسه  معراج بازی محور است

احمدی معاون آموزشی آموزش و پرورش تفرش هم روش تدریس در این مدرسه را بازی محور دانست و گفت: طرح کیف مدرسه در این مدرسه اجرا می‌شود به این معنی که دانش آموزان همه دروس را در مدرسه می‌آموزند و تکالیف را در مدرسه انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در ارزیابی‌های آموزش و پرورش تفرش، دانش آموزان این مدرسه به نسبت سایر دانش آموزان بانشاط تر و فعالتر هستند.

در مدرسه معراج تفرش بیش از ۵۰ دانش آموز در مقاطع مختلف ابتدایی درس می‌خوانند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۲:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۷
درود بر شما و سپاس