زاهدی فر: با وجود سیستم VAR نیز هنوز اشتباهات داوری به صفر نرسیده است

داور فوتبال کشورمان گفت: سیستم VAR نیز هنوز اشتباهات داوری به صفر نرسانده، اما به بهبود وضعیت داوری فوتبال دنیا کمک کرده است.

زاهدی فر: کلاس دانش افزایی داوری با حضور مدرسان فیفا برگزار/  هیچوقت نمی توانیم اشتباهات داوری را به صفر برسانیممحمد حسین زاهدی فر داور فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه کلاس های دانش افزایی فیفا در مورد این موضوع گفت: کلاس دانش افزایی داوران امروز زیر نظر فیفا برگزار شد. مدرسان از طرف فیفا در این کلاس حضور پیدا کرده بودند و در حوزه های آمادگی جسمانی و دانش داوری کلاس ها برگزار شد. این کلاس ها برای تمامی کشورهایی که عضو فیفا هستند برگزار می شود.

زاهدی فر در مورد هدف از برگزاری این کلاس ها گفت: هدف از برگزاری این کلاس ها افزایش دانش داوری و کمک به کاهش میزان اشتباهات داوری است. هدف این نیست که اشتباهات داوری به صفر برسد چون واقع این موضوع امکان پذیر نیست. شما می بینید که در بالاترین سطح فوتبال دنیا نیز اشتباهات داوری تاثیر گذار هستند. در بازی هایی که تیم ملی کشورمان در جام جهانی انجام داد، دیدیم که بازی ها بدون اشتباه قضاوت نشدند و حتی این اشتباهات روی نتیجه هایی که تیم ملی فوتبال ما گرفت تاثیر گذار بود.

او ادامه داد: نمی خواهم این حرف ها توجیهی برای عملکرد خودم و همکارانم باشد و مصداقی این موضوع را بیان کردم. ما باید بدانیم که این اشتباهات در فوتبال اتفاق می افتد. اما امروز فیفا و کمیته داوران کشور خودمان کلاس های متعددی را برگزار می کنند تا میزان اشتباهات را کاهش دهند و امیدوارم که این اتفاق بیافتد.

زاهدی فر در مورد سیستم داور ویدویی و استفاده از آن در فوتبال کشورمان گفت: الان مدتی است که سیستم داور ویدویی در سطح اول دنیا مورد استفاده قرار می گیرد اما حتی با وجود این سیستم هنوز اشتباهات داوری به صفر نرسیده است اما به بهبود وضعیت داوری فوتبال دنیا کمک کرده است. امیدوارم با آمدن این سیستم به ایران کمک شود تا میزان اشتباهات کاهش یابد.

او ادامه داد: طبق اعلام مسئولان فردا در یکی از ورزشگاه های کشورمان این سیستم مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و نتیجه این اتفاق از طرف فدراسیون و رسانه ها اعلام خواهد شد.

زاهدی فر در مورد اینکه آیا این سیستم می تواند به شرایط داوری فوتبال کشورمان کمک کند یا خیر گفت: نه در ایران بلکه در کل دنیا ما هیچوقت نمی توانیم اشتباهات داوری را به صفر برسانیم اما برای کم کرن اشتباهات تلاش می کنیم. امیدورام با آمدن این سیستم بتوانیم میزان اشتباهات را کم کنیم.


بیشتر بخوانید:

رفعتی: داور نباید عذرخواهی کند/مسئولیت تمام اشتباهات داوری با کمیته داوران است

رفعتی:عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ برتر قابل قبول بود/ سیستم کمک داور ویدیویی به زودی راه اندازه می‌شود

ماجرای تبعید ۲ داور لیگ برتری به دسته یک


انتهای پیام/

صحبت های زاهدی فر در مورد کلاس های دانش افزایی داوری فیفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار