سرانجام نماینده هتاک/ هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس می‌خواهد تشریفاتی باشد؟

مواردی در مورد درازهی، از جمله بحث سرقت علمی او مطرح شده که نیاز دارد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خیلی جدی ورود کند؛ اگر که نمی‌خواهند نگاه‌ها به این هیئت، نگاه به یک تشریفات بی فایده باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حاشیه‌ها پیرامون حضور جنجالی محمد باسط درازهی نماینده سراوان در اداره گمرک همچنان ادامه دارد. در حالی که سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید که این هیئت تشکیل جلسه داده و برخورد و درگیری لفظی بین دو طرف تأیید نشده (!) و پرونده نماینده سراوان در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاتمه یافته است، یک عضو دیگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفته که اصلاً جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به پرونده نماینده سراوان تشکیل نشده که خروجی آن مختومه شدن پرونده «محمد باسط درازهی» باشد! این تناقض در حالی است که موارد دیگری در مورد درازهی، از جمله بحث سرقت علمی او مطرح شده است که نیاز دارد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خیلی جدی ورود کند، اگر که نمی‌خواهند نگاه‌ها به این هیئت، نگاه به یک تشریفات بی فایده باشد.

نماینده هتاک سرقت علمی هم دارد!


بیشتر بخوانید: نگاهی به خشم مسئولان؛ از کف‌گرگی تا جنجال در‌ گمرک!


لاپوشانی یا مختومه کردن؟!

پس از دفاع رئیس و نمایندگان مجلس از هتاکی محمدباسط درازهی، نماینده سراوان به کارمند اداره گمرک، امید اندکی بود که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نقش مؤثر و قابل دفاعی در این زمینه ایفا کند. سخنان سخنگوی این هیئت نشان داد که این ناامیدی بی‌راه نبوده است. محمدجواد جمالی نوبندگانی با اعلام تشکیل نشست مشترک بین اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، هیئت‌رئیسه مجلس و آقای امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیرامون درگیری لفظی این نماینده در گمرک، گفته که «در این جلسه اعضای حاضر، با اکثریت آرا، به این جمع‌بندی رسیدند که بازدید سرزده از دستگاه‌ها و بررسی عملکرد آن‌ها جزو وظایف نظارتی نمایندگان مجلس است و مسئولان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند، البته در این جلسه، هیچ کس برخورد و درگیری‌های لفظی بین دو طرف را تأیید نکرد. مقرر شد که وقتی نمایندگان مجلس به دستگاهی مراجعه می‌کنند، شخصی برای پیگیری امور و ورود آن‌ها به ساختمان، هماهنگی‌های لازم را پس از رؤیت کارت نمایندگی، انجام دهد تا این مسائل پیش نیاید... پرونده نماینده سراوان در مجلس در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خاتمه یافته است.»، اما حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو دیگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس سخنان دیگری بیان کرده است. او می‌گوید که «اصلاً جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به پرونده نماینده سراوان تشکیل نشده که خروجی آن مختومه شدن پرونده «محمد باسط درازهی» باشد، بار‌ها از هیئت رئیسه مجلس خواستار تشکیل این جلسه بودم که عملاً محقق نشده است.»

سؤالات بی‌پاسخ و مسائل رسیدگی نشده

اول آنکه در فیلمی که از مشاجره لفظی محمدباسط درازهی با کارمند اداره گمرک پخش شده، او اقدام به هتاکی و فحاشی می‌کند. صرف نظر از آنکه کارمند گمرک چه رفتاری داشته است، از یک نماینده مجلس انتظار می‌رود مطابق شأن جایگاهی که در آن قرار دارد، رفتار کند و اگر خطاب رفتار نامناسبی هم قرار می‌گیرد، در جایگاه یک قانون‌گذار، مشکل را با آرامش و از طریق قانونی پیش ببرد، نه آنکه اقدام به فحاشی کند. دوم آنکه ابهامات جدی وجود دارد که محمدباسط درازهی برای چه کاری و همراه چه کسی به گمرک رفته بود. م. ح. دلال ضمانت‌نامه‌های واردات خودرو، کسی است که گفته می‌شود درازهی همراه او و برای راه انداختن کار او به اداره گمرک رفته بوده است. این مورد نه تنها ابهام زدایی نشده، بلکه هیئت نظارت تلویحاً و سهیلا جلودارزاده تصریحاً می‌گویند که درازهی برای راه انداختن کار مردم به گمرک رفته بوده است. در حالی که روشن نیست این کار چه بوده است!
سوم آنکه در روز‌های اخیر یک مسئله جدی دیگر در مورد درازهی مطرح شده و آن سرقت علمی است. درازهی خود را با عنوان استاد دانشگاه معرفی کرده و پس از حواشی جنجالی حضورش در گمرک تهدید می‌کند که استعفا می‌دهم و به دانشگاه برمی‌گردم. با همین هویت دانشگاهی او دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم شده است و موضوعات مربوط به مسائل آموزشی و دانشگاهی را رسیدگی می‌کند. اما حضور دانشگاهی او اینک با افشای یک سرقت علمی زیر سؤال است. تصویر یک مقاله علمی در مورد ناوبری پهپاد‌های کوچک مانند کوآدکوپتر منتشر شده که سال ۲۰۰۸ و در اروپا منتشر شده است. چند سال بعد از انتشار مقاله فوق، مقاله‌ای مشابه منتشر شده که نام دومین مؤلف آن، محمدباسط درازهی است. مقاله‌ای که قیاس دو تصویر نشان می‌دهد حتی چکیده آن هیچ تفاوتی نکرده است! نکته جالب توجه در مقایسه این دو تصویر، انتقال دیکته کامل چکیده مقاله فوق به مقاله دوم است.
چهارم آنکه محمدباسط درازهی برای توجیه رفتار نامناسب و خارج از شئون خود پای مسائل قومیتی و مذهبی را به میان کشید و مدعی شد که کارمند گمرک به بلوچ‌ها و به اهل سنت توهین کرده است. ادعایی که با اعلام سنی بودن کارمند گمرک حداقل در مورد توهین مذهبی‌اش روشن شد که درازهی دروغ می‌گوید. تحریک قومیتی و مذهبی مشخصاً اقدام علیه امنیت ملی است. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در این مورد هم با سکوت رد شد.

هیئت نظارت می‌خواهد تشریفاتی باشد؟

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس نهم و با عطف به سخنان و پیشنهاد رهبر معظم انقلاب شکل گرفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفته بودند که «باید یک سازوکار نظارتی در مجلس تعریف کنید که اگر کسی در مقام نمایندگی کوتاهی یا سوء استفاده کرد، بتوانید او را مؤاخذه کنید.»، اما در مورد نماینده سراوان این هیئت عملکرد شفاف و قابل دفاعی نداشته و آنچه هم که ادعا می‌شود خروجی جلسه این هیئت است، با سؤالات متعدد روبه‌روست.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۷
آیا اینان واقعا نماینده مردم هستند؟ مواضع اکثریت مردم در این جریان مشخص است. اما گویا نمایندگان نظر دیگری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۷
احسنت به این گزارش کامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۷
بهتره به فکر مجلس بعدی باشیم. از مجلس فعلی آبی برامون گرم نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۷
ماکه نمایندمون رفته فقط برای خودشه ودوربراش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
به خدا که حضور اکثر این نمایندگان در مجلس به هدر دادن وقت و ثروت این مملکت است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۷
قانون گذاری که خودش به قانون و ملت ایران احترام نمیذاره تکلیفش مشخصه + استعفا و عذر خواهی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۲۰ ۰۲ دی ۱۳۹۷
نماینده سراوان از موقعیت خود سو استفاده کرده ودر ضمن کارمند گمرک هم باتوجه به مسئولیتش او هم به یک نماینده توهین کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
واقعا متاسفام برای مجلس که حداقل یه برخورد ساده هم با نماینده هتاک نکرد واسه خودنمایی هم که شده حداقل یه برخورد میکردین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
این روخودمردم بزرگ کردن بعد به ولی نعمتایشان توهین میکنن روایت شهید بروجردی که یک راننده تو گوشش زد را بخوانید ای کاش زندگینامه شهدا رو مرور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
باید از مجلس اخراج بشه
Iran (Islamic Republic of)
بابد
۲۲:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۷
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۲۲:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
این آقا راضی بود بخاطر اغراض شخصی درگیری قومیتی ومذهبی راه بیاندازه کسی, که به فکر امنیت مردم نیست صلاحیت نمایندگی را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
با سلام.لطفا بشدت با نماینده هتاک برخورد شود
امنیت ملی را فدای یک نماینده هتاک نکنید
هیچ عذر و بهانه ای متصور نیست
خمینی بزرگ فرمود من خادم ملت هستم
حالا خادمی که توهین می کند همان بهتر که آقا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۲ دی ۱۳۹۷
نمایندگان یادتان باشد یک سال دیگر به رای این ملت نیاز دارید و بدون رای آنها جایی در مجلس و عنوان نمایندگی ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۲۲:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
اگر بر خوردی با نماینده صورت نگیرد یعنی نمایندگان مختار به توهین هستند ، کرسیهای مجلس به خون شهدا بدهکاری زیاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
تاسف.تاسف .تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
چی شده مشکل براش پیش آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مردم حالا دیگه باید خوب یاد گرفته باشند که در انتخابات باید به عقل و منطق و بصیرت خودشون و اهل فن و آدمهای معتبر اعتماد کنند و به احساسات دیگه توجهی نکنند و رای خودشون رو با احساسات خراب نکنند.
در انتخابات سال اینده معلوم میشه مردم چقدر این درس را یاد گرفتند و دیگه نسبتها رو برای کسی در نظر نمی گیرند که این پسر فلانی است یا این دوست فلانی است و...
البته انتخاب دقیق و درست سخته ولی هم نتیجه این دنیا و هم نتیجه آخرتش هم ارزشمند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مجلس‌محترم...اعتبار‌نامه‌این‌اقا‌دوباره‌بررسی‌‌بشه
وبه‌خاطر‌سرقت‌علمی‌وهتاکیهاش‌.....اخراج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۷
چشم
Iran (Islamic Republic of)
محمد خزایی
۲۰:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مسئولی که با سیلی جواب مردم ومیده باید با سیلی جوابشو داد
Japan
علی
۲۰:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
باید مردم هنگام انتخابات با شعار عوامفریبانه اخزاب و جناح ها توجه نکنند و با وقت گذاری در شناخت افراد افراد دلسوز را انتخاب کنند تا شاهد این رفتارها نباشیم . این واقعه و برخورد ناشایست اون نماینده جای تاسف داشت.
Japan
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
هر دم ازین باغ بری میرسد
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
این ثابت می کند که کسی که زور و قدرت دارد در امان است وافراد بی کس وبی قدرت مثل ما باید تمام قد مواظب باشد کوچکترین اشتباهی نکند وگرنه بدبخت روزگار می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
برخورد نماینده هتاک توهین به همه مردم ایران واز همه اقوام است ،عدم برخورد بسیار تاسف بار است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۹:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
چرا با این نماینده بی ادب برخورد نمیشود ،مرعات کی ویا چی را میکنید
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۹:۴۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
سخنگوی شورای نگهبان فرمودند هرزمان مشخص شود نماینده ای شرایط قانونی را ندارد شورای نگهبان ورود و ابطال نمایندگی ایشان را میکند.
خوب، در مواردی مانند مدرک جعلی و امثالهم که از شرایط اولیه کاندیداتوری هست چنانچه شائبه نقض باشد لازم است شورای نگهبان بلادرنگ ورود، تحقیق و اتخاذ تصمیم نماید.
همچنین در خصوص تخلفات و شکایات از نمایندگان، از قوه قضائیه انتظار است در اسرع وقت رسیدگی و اعلام رای نماید و رای به شورای نگهبان نیز ابلاغ گردد تا چنانچه در شرایط نمایندگی موثر باشد آن شورا نیز ورود نماید. در این موارد نباید با اطاله/معلق نمودن دادرسی از آبروی نظام هزینه شود.
Iran (Islamic Republic of)
رضاکاظمی
۱۹:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
به نظرمن اگ این اقای نماینده میومد مثل مرد ازمردم واون کارمند وظیفه شناس عذرخاهی میکرد خیلی قشنگ تربود تا اینکه اینجوری فرافکنی میکرد ومساله رو قومیتیش میکرد، واقعاجای تاسفه برایه همچین ادمایی
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۲۱:۵۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
حرکت دومش خیلی بدتربود
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۱۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
جالب اینکه نماینده در حضور یه خانم همچی الفاظ زشتی رو به کار میبره جای هیچ توجیه و دفاعی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مگه رشته ایشان چیست ادبیات انگلیسی یا فنی
United States of America
hamiid
۱۹:۰۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
واقعا کجان اون مردای نیک اوایل انقلاب که بدون هیچ چشم داشتی و خاضعانه و خاشعانه در خدمت مردم بودن کجان بهشتی ها و رجایی و با هنر ها . ما مردم انتظار داریم مجلس از جنس این نمایندگان هتاک و نمایندگانی که فقط برای سواستفاده وارد مجلس شدن پاک بشه هر چند انتظار خیلی زیادی هست ولی شدنی و عملیه
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۲۲:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
هستندکسانی که خالصانه وبی سروصدا خدمت میکنند ملت وقت انتخابات اسیر فضاسازی سیاست بازان نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
والله من که نماینده ای که منصفانه عمل کنه و انسانی برخورد کنه ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
کارگر بیچاره حقوق یک میلیونیش 6 ماه عقب میافته و حرف بزنه میگن اخراااااااااااج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷
اگه مجلس میخواست کاری بکنه تا الان حرکتی کرده بود و این نماینده هتاک رو اخراج کرده بود تازه اومدن از اون دفاع هم میکنن و میگن نمایندگان اختیار تام دارند و نباید اصلا بهشون بگی بالا چشمت ابرو هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نماینده ناکارآمد نمی خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مسعولين يه سري هم به شركت خودرو سازي مديران بزنن 800نیرو رو الکی اخراج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ebrahim
۱۸:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
مردم باید یک نماینده درستی رو برای خدمت به خودشون و شهرشون انتخاب کنند تا بتونه به خوبی خادم مردم باشه و به مردم خدمت کنه نه اینکه هر کسی رو انتخاب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
خدایا ما را از دست از نمایندگان بی حوصله نجات بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
باید استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نه باید عدم صلاحیتش اعلام و اخراج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نمایندگان محترم مجلس برخورد با این نماینده هتاک وامثالهم به مثابه دفاع از مجلس وخانه ملت است.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
کجای کاری ازش حمایت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷
آقايان نماينده ها يادتون نره كه با راي تك تك همين مردم شما رفتين مجلس پس قبل از اينكه به خودتون احترام بگذاريد اين مردم شريفن كه لايق احترام هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نمایندگان ملت مورد احترام هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
بایسی خدمتگزار این مردم باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
ای کاش نماینده محترم اشتباه خودش رو قبول می کرد و با یک عذر خواهی از کارمند محترم و شایسته گمرک و ملت شریف ایران که این چند روزه وقت عزیزشون رو هدر دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
ای کاش به اندازه چند لحظه ای کوتاه وقتتون رو صرف مردم عزیز سیستان و بلوچستان و خانواده های داغدار زاهدانی کنید...
راستی آقای نماینده خدای ناکرده اگر این اتفاق برای نزدیکان شما رخ میداد واکنش شما چی بود؟.........
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۰۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
سلام درود به شرف و شجاعت آن کارمند گمرک ، بنده در ابتدای دهه هشتاد بحث شدید تلفنی با یک نماینده داشتم که با حالت دستوری از من می خواست کارمندی را از نقطه ای به جای بهتری منتقل کنم ، مباحثه ای تقریبا با همین مضمون ولی با بالا رفتن شدید صدا از دو طرف منتها بدون الفاظ زشت ، بنده تهدید هم شدم ولی جواب او را به احسن وجه دادم . باز هم درود بر شما احسنت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
بهترین نظارت رو همون جوان انجام داد که سریع و بی فوت وقت طرف رو انداخت بیرون. برخورد ضربتی همیشه جواب میده!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۰ ۰۱ دی ۱۳۹۷
این نماینده میگه ۴۵دقیقه برای کارش تو این اداره معطل بوده که در نهایت اقدام به هتاکی کرده . سوال من اینه مردم ساعت ها و روز ها و ماه ها تو این اداره ها معطل یه جواب یا یه امضا هستند. به نظر این آقای نماینده و مجلس ، عکس العمل مردم چطور باید باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
کدام نظارت اینها آزاد هستند هرچه بخواهند و دوست دارند بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
کدام نظارت اینها آزاد هستند هرچه بخواهند و دوست دارند بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نتیجه رای لیستی و تَکرار کردن میشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۷
واقعا اگه با این مسأله برخورد نشه باعث زده شدن مردم از انتخابات میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
چه نظارتی بر نماینده های ملت هست به کی باید دلخوش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
برای خودم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
آقاچقدر تاسف آیاخودمامقصرنیستیم خوب چشمت رابازکن آدم درست انتخاب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
تاسف آور و نا امید کننده است
United States of America
محمد
۱۴:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
گاهی اوقات مردم باید خودشان شرایط رو عوض کنن مثلا با رای ندادن به نماینده هتاک.
United States of America
محمد
۱۴:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۷
گاهی اوقات مردم باید خودشان شرایط رو عوض کنن مثلا با رای ندادن به نماینده هتاک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۱ دی ۱۳۹۷
سرقت علمی رو که همه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷
متاسفم برای خودم و هموطنانم که یه همچین نماینده هایی رو انتخاب کردیم که همه چی رو به شوخی و وقت تلف کردن و کارهای بیخودی میگذرونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۱ دی ۱۳۹۷
قسمت اول موافق ولی نه شوخی میکنند نه وقت تلف میکنند تازه وقت کم میارند ترخیص اتومیبیل ؛ سرقت مقاله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
واقعا خیلی شرم اوره که نماینده مجلس ادب اولیه را بلد نیستن بخاطر اینه که تو اداره کشور ماندن و مردمو به چنین روزی انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
چرا به این طیف آدم ها رای دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نامبرده با تحریک دیگر نمایندگان در مجلس مدعی بود اگر جلوی این برخورد بی گناه و وظیفه شناس را نگیرید روزی هم نوبت شما میرسد ، ولی این را بگویم اگر جلوی امثال شما گرفته نشود به 80 میلیون نفر بی احترامیها ادامه پیدا می کند ، شخصیت به کت وشلوار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۱ دی ۱۳۹۷
نماینده عزیزم اصلا نگران نباش هیچ کس کاری نمیکنه و هیچ اتفاقی هم نمیفته هرکاری دوست داری بکن. مگه با قبلیا چیکار کردن.