مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد؛

جشن صدسالگی ثبت احوال در منزل بانوی صدساله قمی /راه اندازی۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی در قم

مرادی گفت:با حضور در منزل بانوی قمی که متولد ۱۲۰۷ بوده و امسال وارد صدمین سال زندگی می شود،صدمین سال فعالیت ثبت احوال در استان قم جشن گرفته میشود.
گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان قم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل ثبت احوال استان برگزار شد،گفت: نخستین ثبت هویتی در قم در سال ۱۳۰۴ به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح و راه اندازی اداره ثبت احوال شهر پردیسان افزود: برنامه های هفته ثبت احوال قم در روز ۳ دی ماه با حضور در مزار شهدای مدافع حرم آغاز می شود، اداره ثبت احوال شهر پردیسان ۳ دی ماه امسال افتتاح شده و به جمعیت بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر ثبت خدمات هویتی را انجام می دهد.

مرادی با بیان برگزاری جشن صدسالگی ثبت احوال در قم اشاره کرد: با حضور در منزل بانوی قمی که متولد ۱۲۰۷ بوده و امسال وارد صدمین سال زندگی می شود، صدمین سال فعالیت ثبت احوال در استان قم جشن گرفته می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد: ساکنان شهرها و روستاهای بخش خلجستان و جعفریه از این بعد می توانند خدمات و نیازهای خود را از طریق اداره ثبت احوال شهر پردیسان انجام دهند، ویژه برنامه های متعددی در روز ثبت احوال در نظر گرفته شده که رونمایی از اسناد ۱۱ دانش آموز شهید سه راه بازار قم هفتم دی ماه در نماز جمعه انجام می شود.

وی با اشاره به مکان محور بودن خدمات ثبت احوال قم بیان کرد: قبل از انقلاب بیش از ۱۲۷ میلیون برگ سند در سطح کشور وجود داشته که امروز تمامی آنها به صورت آرشیوشده و ارائه خدمات بر مبنای آن مکان محور شده و خدمات بر اساس محل سکونت به متقاضیان ارائه می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم تصریح کرد:راه اندازی۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت نام کارت های هوشمند ملی با ظرفیت۶۰هزار ثبت نام در ماه یکی از فعالیت های مهم این اداره کل در ماههای اخیر بوده است، با رونمایی از کارت بومی هوشمند ملی کارتهای ملی متقاضیان به زودی به شهروندان تحویل می شود،در حال حاضر ۱۶ هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل بوده، اما هنوز شهروندان برای تحویل آنها مراجعه نکرده است.

وی افزود: کارت هوشمند افرادی که کارتهای ملی آنها مفقودشده یا اخیراً به سن قانونی رسیده باشند در کوتاهترین زمان ممکن با ثبت نام در ایستگاههای سیار در سطح مدارس انجام می شود.

مرادی بیان کرد: بدون کارت ملی و اثرانگشت امکان تحویل سند مالکیت در استان وجود نداشته که می تواند در جلوگیری از تخلفات ملکی اثرگذار و مفید باشد، در حال حاضر برای دریافت دسته چک صرفاً یک شماره ملی از متقاضیان دریافت می شود که امکان دریافت دسته چک های متعدد را از بین برده است.

انتهای پیام/ ح

۷۲ ایستگاه ثابت و سیار ثبت نام کارت هوشمند ملی در قم راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.