رئیس انجمن سرطان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نبود دستگاه‌های مجهز؛ عامل نیمی از مرگ و میر‌های بیماران سرطانی

نصیری گفت: دسترسی نداشتن به دستگاه‌های مجهز میزان مرگ و میر ناشی از ابتلای بیماران به انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

رشد سه برابری شیوع سرطان در ایران/ شناسایی سالیانه 120 هزار ورد جدید سرطان در کشورقوام نصیری  رئیس انجمن سرطان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شیوع سرطان طی ۱۰ سال اخیر در دنیا و حتی کشورمان بیش از ۲ برابر شده است و سالیانه ۱۲۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطان دیده می شود که متأسفانه نیمی از این بیماران به دلیل دسترسی نداشتن دستگاه‌های مجهز درمانی  فوت می‌شوند.

دسترسی نداشتن به تجهیزات مناسب، افزایش مرگ و میرهای ناشی از سرطان

رئیس انجمن سرطان ایران بیان کرد: اگر بیماران توانایی دسترسی به دستگاه‌های مجهز درمانگر و به خصوص رادیوتراپی را نداشته باشند میزان مرگ و میر ناشی از ابتلای بیماران به انواع سرطان افزایش پیدا می‌کند؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد ما باید مثل مراکز پیشرفته در دنیا دستگاه‌های درمانی مجهزی را داشته باشیم.

قوام نصیری افزود: امروزه روش‌های درمانی جراحی و شیمی درمانی در کشورمان همگام با مراکز پیشرفته دنیا در حال رشد و پیشرفت است و قابلیت رقابت با کشورهای خارجی را دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ما بهینه سازی وضعیت درمانی بیماران سرطانی است زیرا در هر منطقه جغرافیایی برخی از سرطان‌ها شیوع بیشتری نسبت به سایر بیماری‌ها دارد که در این خصوص کشورمان نیز مستثنی نبوده به همین دلیل باید برنامه‌ریزی خوبی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری سرطان داشته باشیم.

رئیس انجمن سرطان ایران اظهار کرد: سرطان دستگاه گوارش، خون، سر و گردن و پروستات همچنین سرطان در بین زنان در ایران شیوعی بیشتر نسبت به سایر سرطان‌ها دارد و متأسفانه امروز سرطان روده بزرگ و پروستات رو به افزایش است.

قوام نصیری گفت: اگر سرطان در مرحله ابتدایی تشخیص داده شود قابلیت درمان دارد و  تشخیص زودهنگام این بیماری یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت است.

لزوم مدیریت صحیح بیماری سرطان

وی ادامه داد: مدیریت صحیح بیماری سرطان و پیگیری آن یکی دیگر از مسائل مهم مطرح است که این موضوع در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و حتی ژاپن به طور جدی دنبال می‌شود تا بیماران به مدت طولانی تحت مراقبت  در مرحله پس از درمان قرار گیرند.

رئیس انجمن سرطان ایران یادآوری کرد: تشخیص بیماری سرطان به وسیله ژنتیکی و از طریق خون و بافت یکی از بحث‌های مهم امروز محسوب می‌شود.

قوام نصیری افزود: بهینه سازی برخورد با سرطان به خصوص پروستات یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت محسوب می‌شود زیرا این بیماری در آمریکا، اروپا و حتی ایران نسبت به ۱۰ سال گذشته در حدود سه برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار