جشنواره ایران ساخت؛ ارتقا شاخص‌های بخش ایده

دلیری گفت: در دومین جشنواره ایران ساخت با ایجاد تغیراتی موضوعات ارتقا پیدا کردند،‌ همچنین روش های بسترسازی کارآفرینی برای افراد در دستور کار قرار گرفت.

ارتقا شاخص‌های بخش ایده بازار جشنواره ایران ساختبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دلیری دبیر بخش ایده بازار جشنواره ایران ساخت در نشست خبری دومین دوره از جشنواره ایران ساخت که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است گفت: این جشنواره صاحبان ایده را ترغیب می‌کند تا بتوانیم شرایط حمایت از تولیدات داخلی را با جذابیت بیشتری ترویج دهیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه با اشاره به ایده بازار بیان کرد: در این دوره تغیراتی ایجاد شد و موضوعات ارتقا پیدا کردند، امسال روش های بسترسازی کارآفرینی برای افراد در دستور کار است.

دلیری به بیان اینکه ۲۳۴ ایده به جشنواره ارسال شد گفت: برای این کار شاخص های مختلفی در نظر گرفته شد جذابیت ایده، شفافیت ایده، نوآوری در ایده، هزینه های ایده آثار بررسی شدند و ۶۷ ایده انتخاب شد.

دلیری با اشاره به زیر ساخت های حمایتی جشنواره گفت: در ابتدا ۶۷ ایده با۱۷ شاخصه انتخاب شد و کارگروه ۴ نفره ای تمام ایده‌ها را مورد بررسی قرار دادند و به جمع بندی ۲۵ طرح برتر رسیدیم و ما از آنها حمایت می‌کنیم و به شتاب دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه گزاری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: در نهایت ۶ ایده انتخاب شدند و از میان آنها ۳ ایده را به می‌گیرند در حوزه فعالت‌های معاونت علمی از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.

دبیر بخش ایده بازار جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: در این بخش از افراد صاحب ایده و فکر حمایت می‌کنیم و بسیاری از ایده‌های ما مربوط به چالش های رو کشور است و تمرکز ما روی ایده هایی است که بتواند فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.

دلیری گفت: امیدوارم ادامه جشنواره ایران ساخت فرهنگ سرمایه گذاری در فناوری های نوین، فرهنگ حمایت از دانش بنیانی را ایجاد کند.

انتهای پیام/

نشست خبری دومین جشنواره ایران ساخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار