در نشست خبری ایران ساخت مطرح شد؛

افتخار آفرینی نخبه جوان ایرانی در جشنواره ایران ساخت/ آمار آثار حوزه‌های مختلف اعلام شد

آمار واصله به هریک از بخش‌های مختلف جشنواره ایران ساخت بصورت تفکیکی اعلام شدند.

افتخار آفرینی نخبه جوان ایرانی در جشنواره ایران ساخت/ آمار آثار حوزه‌های مختلف اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود شجاعی طباطبایی‌ دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت در دومین نشست خبری این جشنواره که صبح امروز در معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی گفت: این بخش در حوزه‌های کارتن‌، پوستر و تصویرسازی‌ برگزار می‌شود.

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت درباره آثار واصله‌ به بخش هنرهای تجسمی، گفت: در بخش کارتن 234 اثر از 82 هنرمند، در بخش پوستر 306 اثر از 155 هنرمند در بخش تصویرسازی‌ 93 اثر از 44 هنرمند به دبیرخانه‌ ارسال شدند.

وی با بیان اینکه ارتباط با موضوع و ایده اهمیت بسزایی‌ دارد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به ارتباط موضوع و ایده، ارتباط صحیح و روشن و پیام‌رسانی قابل فهم و خلاقیت مورد توجه قرار گرفته است.

شجاعی طباطبایی‌ درباره جوایزی که به هر یک از افراد اختصاص پیدا می‌کند، گفت: به برگزیده‌ اول مبلغ 4 میلیون تومان و به 3 نفر دیگر هر کدام مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد به عنوان تسهیلات داده می‌شود.

بخش  دیداری و شنیداری از دانشگاه صدا و سیما بیرون آمده است

همچنین در ادامه این نشست خبری شهاب اسفندیاری دبیر بخش دیداری و شنیداری جشنواره ایران ساخت با اشاره به عملکرد صدا و سیما در این بخش گفت: بخش دیداری و شنیداری به صورت خاص از دانشگاه صدا و سیما منتشر شد و تمام بخش‌های دیداری و شنیداری از درون این مرکز علمی بیرون آمده‌اند.

دبیر بخش دیداری و شنیداری جشنواره ایران ساخت با اشاره به آثار واصله به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: حدود 1041 اثر انتخاب شدند که در بخش انیمیشن 147 اثر، در بخش فیلم کوتاه 333 اثر و در بخش گزارش خبری و برنامه های تلویزیونی 195 اثر و در بخش رادیویی 358 اثر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از میان آثار واصله 54 اثر در حوزه انیمیشن، 48 اثر در حوزه فیلم کوتاه، 89 اثر در حوزه برنامه‌های تلویزیونی و گزارش خبری جزو آثار منتخب هستند.

فرهنگ جشنواره ایران ساخت تغییر کرده است

همچنین در ادامه مراسم علی خانزاده مدیر اجرایی بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره‌های ایران ساخت با اشاره به آثار واصله به بخش‌ رسانه‌های دیجیتال گفت: در مجموع 264 اثر به دبیرخانه ارسال شدند که از مجموعه آنها 48 اثر در بخش بازی‌های یارانه‌ای، 11 اثر در بخش سامانه‌های هوشمند، 17 اثر در بخش شبکه‌های اجتماعی، 90 نرم‌افزار تلفن همراه، 22 نرم افزار چند رسانه‌ای و کاربردی و 76 اثر در حوزه وبسایت توانستند رتبه‌های منتخب را به خود اختصاص دهند.

خانزاده درباره نقاط قوت فرهنگی این جشنواره گفت: نکته حائز اهمیت این است که بدانیم ظرفیت فرهنگی این دوره از جشنواره تغییر کرده است در حال حاضر یک جوان نخبه 18 ساله توانسته است در این جشنواره رتبه خوبی را کسب کند در حالی که بسیاری از کشورهای جهان به دنبال او بودند توانسته‌ است در این جشنواره رتبه خوبی را کسب کند.

برگزاری بخش ادبیات با سه حوزه تخصصی

در ادامه این مراسم فرج‌اللهی دبیر بخش ادبیات جشنواره ایران ساخت با اشاره به بخش‌های مختلف این حوزه اظهار کرد: در این بخش سه حوزه شعر، داستان و مستند نگاری وجود دارد.

فرج‌اللهی درباره آثار واصله به این بخش از جشنواره گفت: در مجموع 500 اثر در مرحله نهایی به جشنواره رسیدند که از مجموعه آنها 30 اثر در بخش شعر، 30 اثر در بخش داستان و 10 اثر در بخش مستند نگاری قبول شدند و در نهایت 5 اثر به عنوان آثار منتخب قبول می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار