افتتاح چهار طرح اداره کل راه آهن قم /باید مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری شود/سیاست دولت تکمیل طرح های نیمه تمام است

چهار طرح اداره کل راه آهن قم با اعتبار۶۱ میلیارد ریال طی آیینی،روز یکشنبه همزمان با هفته حمل و نقل و راهداری،در این استان به بهره برداری رسید.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در این آیین با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری گفت: قم دومین استان زیارتی کشور است و از این حیث راه آهن نقش موثری در حمل و نقل آن ایفا می کند.

وی رفع موانع و سرعت دادن به روند اجرای طرح های عمرانی در وضعیت فعلی اقتصادی را ضروری دانست و افزود: سیاست دولت در شرایط فعلی، تکمیل طرح های نیمه تمام می باشد.

سید محمدرضا هاشمی با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به توسعه حمل و نقل ریلی در قم بیان کرد: این استان با توجه به ظرفیت های خاص از جمله منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و شهرک ها و نواحی صنعتی متعدد، نیازمند شبکه حمل و نقل ریلی پیشرفته است.

احداث زیرگذار عابر پیاده، واریانت شوراب - ساقه به طول 2 کیلومتر و نماز خانه و سرویس بهداشتی ایستگاه راه آهن محمدیه، چهار طرحی بود که در مجموع با اعتبار 61 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

26 آذر تا دوم دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده است.

 پیگیر گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی هستیم

سرپرست استانداری قم همچنین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به عزم جدی استان برای رونق تولید و اشتغال عنوان کرد: به جد پیگیر گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی هستیم.

وی، احصا و رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی را ماموریت مهم و ویژه ستاد تسهیل استان برشمرد و گفت: باید مشکلات و موانع در جلسات این ستاد مطرح و پیگیری لازم برای مرتفع شدن آن ها انجام شود.

هاشمی از تلاش های فعالان اقتصادی و تولیدی استان در شرایط مواجهه با تحریم ها قدردانی کرد و با بیان این که بانک ها و دستگاه های اجرایی استان باید تسهیل گر فعالیت بخش خصوصی باشندبیان کرد: در این راه باید از همه ظرفیت ها و امکانات در اختیار بهره گرفت.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه ها در گره گشایی از مشکلات بخش تولید و اشتغال افزود: همه دستگاه ها باید در این عرصه کمک کنند تا کارها به نحو شایسته به پیش رفته و مشکلات برطرف شود.

 کشف 25 انبار احتکار و 130 انبار اختفاء کالا در قم

سرپرست استانداری قم همچنین در جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان،با بیان اینکه موقعیت قم، زمینه افزایش پدیده قاچاق را افزایش می دهد،بر نگاه ویژه مسئولان کشور به این استان در مبحث مبارزه با قاچاق، تاکید کرد.

وی به موقعیت استان در مسیر آمد و شد17 استان کشور اشاره و ابراز کرد: سالانه بیش از 156 میلیون خودرو از مسیرهای منتهی به قم آمد و شد می کند که با حضور میلیونی زائران و مسافران خارجی در طول سال و نیز حضور 200 هزار تبعه 126 کشور دنیا در قم، فضایی در این استان ایجاد نموده که مستعد افزایش قاچاق است.

هاشمی به موقعیت جغرافیایی ویژه کشور اشاره و عنوان کرد: وجود مرزهای آبی و خاکی زیاد، زمینه افزایش پدیده قاچاق را افزایش داده است که مسئولان با تمام توان درصدد کاهش این مساله هستند.

وی مهاجرت اقوام مختلف از 30 استان کشور و نیز جمعیت 96 درصدی شهری قم را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: مسئولان کشور باید با در نظر گرفتن این موارد و نیز موقعیت مذهبی قم بعنوان ام القرای جهان تشیع و دومین شهر زیارتی کشور نگاهی ویژه به قم و تخصیص اعتبارات در همه بخش ها داشته باشند.

سرپرست استانداری قم با بیان اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: در قم این کمیسیون هر 2 هفته یکبار برگزار می شود تا با قدرت بیشتر و برنامه ریزی دقیق درجهت کاهش این معظل گام برداریم.

وی ادامه داد: تیم های نظارتی استان طی چند ماه گذشته موفق به کشف 25 انبار احتکار کالا، 130 انبار اختفا و 17 انبار بعلت عدم اعلام موجودی شده و ضمن برخورد قانونی با این موارد در تنظیم قیمت و نوسانات بازار اقدام های لازم را صورت داده اند.

مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این جلسه با اشاره به پیچیدگی و چند وجهی بودن پدیده قاچاق،تصریح کرد: ورود به مساله مبارزه با قاچاق موضوعی حاکمیتی است که با همکاری همه نهادهای کشور و قوای سه گانه امکان پذیر خواهد بود.

مجید آقابابایی اضافه کرد: باید با تدوین برنامه های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت های کشور شرایطی ایجاد کنیم که کارشکنی دشمنان در کمک به رشد پدیده قاچاق در کشور بی اثر شود و شاهد کاهش اقبال مردم به کالاها و ارز قاچاق باشیم.

انتهای پیام /ح

چهار طرح اداره کل راه آهن قم به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.